Het aanleren van drinken op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Het aanleren van drinken op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 07:15

Heeft er iemand tips voor een paard dat alleen thuis op eigen stal en wei wil drinken? We zijn soms hele dagen van huis en hij drinkt niet uit een emmertje op de trailer. Eenmaal thuis drinkt hij natuurlijk ineens liters en liters. Lijkt me niet helemaal gezond dus hoe kan ik hem wennen aan het drinken?
Thuis heeft hij een automatische drinkbak en op de wei een halve 'voerton'.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Het aanleren van drinken op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 07:29

Een appel in de emmer wil nog wel eens helpen.
Mijn paard was ook absoluut geen drinker op wedstrijd, maar een appel uit een emmer is bijna niet te grijpen omdat ze rond zijn, dus dan krijgen ze onbedoeld wat water binnen, waardoor die van mij besloot het water eerst maar op te drinken zodat hij daarna bij de appel kon Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 08:06

Die ga ik eens proberen!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 08:07

hier hetzelfde probleem met onze haf. Menwedstrijden duren vaak de hele dag en thuis drinkt ze veel, maar op de wedstrijd niets.
Ik haal bij de natuurwinkel appelsap en dat meng ik door het water en dan drinkt ze wel. Gelukkig.
Want ik sta zo vaak met mijn emmertje water voor haar neus en ze kijkt er niet eens na.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 09:14

gewoon wat dingen door het water proberen. dus bijvoorbeeld die appel of appelsap of andere vruchtendrankjes. gewoon kijken wat ze erg lekker vind er doorheen en dat geef je dan alleen als je weg bent. waarschijnlijk drinkt ze dan wel.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:24

Bij de endurance groom ik een merrie , die niet uit elke emmer drinkt.Zij heeft bij voorkeur een wijdere emmer. (zij kreeg tevens limonade siroop door het water , daar zat het bij deze merrie niet in, de oorzaak lag bij haar bij de emmer)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:27

Thuis ook uit een emmer laten drinken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 10:24

Ik geef een paar dagen voor de cross al wat extra zouten, dan drinken ze op de wedstrijd beter. En ze krijgen bij ons altijd slobber thuis, en op de wedstrijd maak ik die gewoon nog veel dunner zodat de smaak er wel in zit maar ze toch meer drinken.