Wat dragen jullie in de winter en waarom ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Wat dragen jullie in de winter en waarom ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 11:25

Hoi,

ik heb nog steeds niet de ideale kleding gevonden om mee te rijden in de winter ( en nu ).
Wat vinden jullie super om te dragen ? Welke lagen kleding dragen jullie en waarom ?

Groetjes,

Maris

zoetiej

Re: Wat dragen jullie in de winter en waarom ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:28

Ik draag gewoon een normale broek met sokken. Alleen dan een extra dikken trui. Van het rijden zelf krijg ik het al warm genoeg Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:44

Een normale rijbroek met die hoge Stapphorsesokken, jophurs en chaps.
Verder: meestal een simpel 'onder-T-shirt' met een trui en dan soms nog een jas. Tot nu toe is het warm genoeg en rijd ik meestal zonder jas.

Handschoenen heb ik eigenlijk nooit mee gereden, maar bij echt bagger weer zou het kunnen dat ik er toch maar aan moet gaan geloven... Scheve mond

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:50

ik doe een thermobroek onder mn rijbroek Lachen heb anders erg snel last van winterdijen.
Voor de rest een extra hemd en trui aan.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:10

Ik draag zo wie zo altijd een hemd. In de winter is het afhankelijk van de temperatuur en of je binnen of buiten rijdt.
Heb met koud weer altijd warme sokken aan en draag laagjes bovenkleding (evt thermoshirt). Heb een thermo lange onderbroek liggen maar nog nooit gedragen, ook niet het idee gehad dat ik het eigenlijk aan had moeten doen. Draag in de kou wel een dikkere rijbroek.
Draag handschoenen. Bij erge wind en kou zorg ik dat mijn oren ook bedekt zijn (band om mijn hoofd) en evt gezit goed invetten.
Tijdens het rijden heb ik het wel snel warm.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:00

Thermosokken met winterlaarzen Tong uitsteken Rijbroek of spijkerbroek, en als het ècht koud is, een rijbroek met daar een 1 of andere oude kunststof broek overheen (gewoon een normale, geen rijbroek ofzo). Met rijden draag ik meestal geen handschoenen, maar op stal enzo of als ik gewoon koude handen krijg, doe ik vaak 2 paar rijhandschoenen over elkaar heen Haha!
Lekker warm Vork

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 16:19

Maar wat aan bovenkleding ? Ik heb vaak te snel warm, en dus ben ik dan nat ( en das weer koud ).
Ik draag nu of een thermoshirt of een ademend shirt daarover een fleece trui en dan een jas.

Groetjes,

Maris

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 16:22

Ehm, gewoon shirt lange mouwen, trui erover en een warme jas. Normale rijbroek, enkelsokjes, lange paardrijsokken erover en laarzen of timberlands.

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 16:22

Mijn rijbroek, knie kousen, thermo laarzen van H & K (ofzo), en hempje, een shirt, en een vest of trui, dan mijn jas Lachen En mijn cap Haha! Die is ook warm op je hoofd Knipoog

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 16:26

mijn paardbroek en dan lange paardrijsokken,thermolaarzen (als ik ga rijden heb ik eignlijk liever mijn gewone rijschoenen aan) , dan een topje,thsirt, truitje met lange mauwen ,dikke jas,sjaal,mn paardrijhandschoenen en een cap Haha!

als ik niet ga rijden heb ik meestal panty aan onder een spijkerbroek en wel mijn thermolaarzen, en dan een truitje met lange mouwen en een dikke fleecetrui ,dikke jas,hanschoenen,sjaal en muts Haha!

en wat ook lekker is: een thermoskan thee mee Lachen

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 16:37

Een "kuldagalla", dat is een gevoerde(gewatteerde) overall. Daaronder gewone rijbroek, een trui van ijslandse wol, fleeze handschoenen, dunne bivakmuts onder m´n helm. Waarom? omdat ik niet dood wil van de kou...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:27

Veel laagjes. Ik heb dus eerst ondergoed, dan bij m'n benen m'n paardrijbroek, de neopreen (kitt) chaps en 1 paar sokken met badstof onderkant, vaak thermoboots aan, anders mijn waterdichte wandelschoenen die ook erg warm zijn.
Van boven heb ik een trui aan, of een t-shirt met een vest erover, daarna een bodywarmer, een fleecevest en een jas. En als het regent nog een regenjas erover.
Ik heb het ook eigenlijk nooit koud, alleen mijn handen en heeeel af en toe mijn voeten, die kan ik nooit warm houden, het gaat met name om mijn handen, maar daar kun je verder weinig aan doen want als je terug bent van het rijden dan moet je je handschoenen wel uit doen want anders kun je al die riempjes e.d. niet losmaken, en die handschoenen waar ik mee rijd zijn natuurlijk ook niet zo dik omdat je anders geen grip hebt. Dan zijn m'n handen zo'n beetje bevroren Clown.
Ik draag dus in de winter wel handschoenen met het rijden, waterdichte.

@ Maris; ik zou als ik jouw was veel laagjes aan doen, dan kun je altijd dingen weer uit doen, en vooral nadat je hard gewerkt hebt, weer een jas aantrekken en niet op de tocht gaan staan!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:45

Amanda__ schreef:
en wat ook lekker is: een thermoskan thee mee Lachen

Wat dacht je van warme chocomelk! Is ook erg lekker!

Judith_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:03

Ben ik nou gewoon geen kouw kleum Tong uitsteken ik rijd ik de winter met een gewone rijbroek, lange sokken mijn rijlaarzen en dan een hempje, truitje en mijn jas. Verder heb ik een sjaal aan en mijn cap op.

MamaLissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:48

Ik draag sokken met eroverheen thermo sokken.
Een thermo-shirt met een gewoon truitje met lange mouwen, een trui, een fleecevest én een een dikke jas.
Dikke paardrijbroek en handschoenen. Clown Haha!

Ja, ik heb het nogal snel koud!

x_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:53

Ik draag :
Een hemptje of tshirt
een dikke trui of vest
En een hele warme rijjas.

En dan gewoon een rijbroek, en twee paar sokken Clown .

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:57

ik draag gewoon een rijbroek en daaronder eenn panty, winterlaarzen, hoge harry's horse sokken, een t-shirt/shirtje, met een trui en winterjas..

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:57

Shirt
Vest
Dikke winterjas

Ondergoed
Panty
Rijbroek

Sokken
Thermolaarzen

Voor als het echt koud wordt Duivel

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 00:02

uhm.. zo'n soort trui als bij de H&M dat model waar (in ieder geval bij mij op school) nu bijna íedereen in rondloopt best een simpele trui met voor (bij je buik) zo'n zakje die heb je voor 20 euro bij de H&M zo'n trui daar rijd ik in (Ik wil nog een zwarte van de H&M) eventueel een vest nog. En als ik buitenrijd met jas. Als in de manege in de binnenbak rijd alleen met trui (op dit moment eventueel nog een vest) gewone paardrijbroek, die hoge sokken van stap horse (tot je knie ongv) gewoon m'n joppers en chaps als 't echt koud word m'n thermolaarzen Knipoog

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:57

Ik trek gewone rijbroek aan en lekkere dikke trui en als laarzen doe ik thermolaarzen aan. Mocht het ontzettend koud worden ik heb ook nog een thermobroek.

Meer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:36

Ik heb daar ook altijd twijfels over. Meestal een lekekre warme trui, en mijn winterrijbroek, maar dan de laarzen. Ik vind winterlaarzen altijd heel lekker rijden, alleen zijn ze best gevaarlijk, omdat ze sneller slippen, en dan heb je echt een probleem. Maar zomerlaarzen zijn veel te koud. Dus dan maar een paar maten te groot en veel sokken aan.. Dat is wat ik doe. En een plastic zakje om je voet, voor isolatie. Dat houdt het wel warm opzich.

Liefs,

aliciaaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:46

ik trek mijn rijbroek aan (die dikker is dan die van de zomer) en die heeft zo'n leren kont dus dat zit én lekker én lekker warm Haha! Clown
Verder heb ik mn leren laarzen, die zijn sowieso 's winters lekker warm en 's zomers weer niet te warm Vork (daaronder natuurlijkvan die kousen, anders zijn ze weer niet warm haha!:P)
en verder een gewone trui met een vestje als ik op de manege rijd (binnenbak) en bij mn pony doe ik gewoon een trui (niet zo dik) met mn paardrijdjas aan Vork
dat is het:).
Verder heb ik ook nog wel van die termoboots (ofzo) maar ik vind ze niet zo lekker rijden, aangezien mijn pony nogal hoog opgooid en je met die larezen niet zoveel stevigheid hebt., en je blijft haken met de hak aan je beugel.
ik houd het daarom lekker bij mijn leren laarzen!! Pling OK dan!

Snelleedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:21

Thermo ondergoed werkt altijd heel erg goed!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:22

Meestal gewoon een rijbroek, laarzen en een shirtje met vest en jas Lachen En dikke sokken Haha!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 15:38

Dus veel van jullie rijden in gewone katoenen t-shirts ? Jeetje, dat jullie daarin niet mega zweten !