Urielle schreef:Bokken op het zadel heb ik ook al voorgehad met verschillende paarden hoor, meestal als de beugels los gaan en ze moeten de eerste keer aandraven. Ben eigenlijk altijd blij als ze dat even doen, want het is ook raar, dat geklapper langs je flanken en daar mogen ze ook best een keer op reageren. Na een paar rondjes zijn ze al snel weer gekalmeerd en accepteren ze het allemaal. Liever dat ze op het zadel een keer bokken dan wanneer je als ruiter je benen er voor het eerst aanlegt. Bokken op de ruiter heb ik nog nooit gehad eigenlijk, maar dat komt imo mede omdat ze dat stadium al gehad hebben met het zadel en ik veel tijd besteedt aan gekke dingen doen (wat femmefatale ook schreef, huppelen en springen naast je paard, ook op een tonnetje, overal kloppen, rammelen met de beugels etc.). Als je er dan op gaat zie je die paarden denken dat het alleen maar een stapje 'nog gekker' is.
Klopt, ze hebben dan het volste vertrouwen in je..!!!
Zeker ook omdat je de aandacht bij jou houdt en niet bij iemand die je mee helpt..
Dat is de reden dat ik het zo doe, en helemaal alleen, en ik heb op deze manier eigenlijk geen problemen gehad met jonge paarden..
En mochten ze idd een keer bokken op de beugels, moeten ze van mij juist voorwaarts, laat ze dat maar gelijk leren.. als ze niet voorwaarts zijn met bokken, ben je ze kwijt!!