Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
malloesje schreef:Daarbij is het goed om voor jezelf af te vragen wat dierenwelzijn precies inhoudt. Is dit niet een heel relatief begrip en onderhavig aan persoonlijke meningen?
De ene persoon vind beslaan dierenmishandeling, de ander vindt dit onmisbaar.. de ene persoon vind een bit ook dierenmishandeling, de ander niet..
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Citaat:De onderbouwende informatie voor de welzijnscriteria ís al door en uit wetenschappelijke bronnen gedefinieerd.
Stap 1. is definieëren wat het páárd in een ideaalscenario zou hebben: dat is al gebeurd.
Stap 2. is contstateren wat de situatie ís: dat is al gebeurd.
Stap 3. politiek. Het spel tussen wat zou moeten, wat de maatschappij vind, wat de betrokkenen vinden = politieke haalbaarheid. De aftrap is nu gegeven.
De bal ligt nu bij de sector. Die sector zou er goed aan doen om de randvoorwaarden, de omvang van het speelveld, wat de wetenschappelijk inbreng is, op te halen bij de overheid of bij de bronnen van de overheid.
dorientjuh schreef:Stap 1. is definieëren wat het páárd in een ideaalscenario zou hebben: dat is al gebeurd.
dorientjuh schreef:Stap 3. politiek. Het spel tussen wat zou moeten, wat de maatschappij vind, wat de betrokkenen vinden
malloesje schreef:Ik ga ook voor C en ook D..
Tuurlijk zullen de topruiters ook niet altijd 'diervriendelijk' bezig zijn en er onnatuurlijke methoden op na houden. Maar ik weet zeker dat deze paarden het niet zo heel slecht hebben. Het gaat in die nota niet alleen over rijden, maar ook over het houden van paarden in (veel) te kleine stallen, verzorging, voeding etc..
Daarbij is het goed om voor jezelf af te vragen wat dierenwelzijn precies inhoudt. Is dit niet een heel relatief begrip en onderhavig aan persoonlijke meningen?
De ene persoon vind beslaan dierenmishandeling, de ander vindt dit onmisbaar.. de ene persoon vind een bit ook dierenmishandeling, de ander niet..
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Mensen mogen wel een mening hebben, maar de mensen met de meest extreme meningen kunnen/willen niet luisteren naar de mening van andere personen. Er wordt direct geoordeeld
Citaat:Zo schrijft hij:
“Uitspattingen kunnen we niet accepteren omdat de maatschappij over onze schouders meekijkt.”
) en daar werd gesteld dat het leed vooral bij de amateur ruiter zit. Heb ook een keer gehoord dat toppaarden zo duur zijn, daar ga je vanzelf voorzichtig mee om... (Niet mee eens, want zelfs kreupele pluizebollen met zomerexceem die alleen verliespunten rijden in de B kan een mens zo dierbaar zijn dat het niet in geld uit te drukken is.)