hoedje z

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jefreyginny

hoedje z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 22:12

hoi ik heb een vraag mag een wedstrijdvoorzitter het verplichtem van een cap in de z?terwijl erin de regels staat dat het dragen van een hoedje is toegestaan?

jefreyginny

Re: hoedje z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 22:17

is dat niet aan het wedstrijd terrein omdat te beslissen?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 08:54

Niet aan het terrein, maar aan de organiserende vereniging Haha!
Ik zie steeds vaker in de vraagprogramma's staan dat een vereniging het verbied om met hoedje te rijden. En dat mogen ze.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 09:41

Vreemd dat ze zomaar buiten het algemene wedstrijdreglement om regeltjes mogen invoeren. Ik heb er eens een mailtje aan de KNHS aan gewaagd en wacht nu op reactie.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 09:43

Het heeft iets te maken met hoe de vereniging verzekerd is. Dus als er een ongeval gebeurt en die persoon had geen helm op tijdens de wedstrijd dan...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:26

Eerlijk gezegd heb ik hier wel begrip voor. Ik ken een vereniging hier in de buurt die het hoedje ook verbiedt. Deze wedstrijden worden op een (fnrs)manege verreden met veel jeugdruiters en kan me voorstellen dat ze daar de regels voor iedereen gelijk willen hebben. Ook een beetje als uitstraling naar je jonge ruitertjes.
Het is misschien niet leuk voor de mensen die een hoedje aan geschaft hebben.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:55

Geachte mevrouw 'Kitty',

Voor u het e.e.a. nagevraagd. Als het vermeld staat in het vraagprogramma, mag de organiserende vereniging dit inderdaad verbieden.

Vertrouwende erop u hiermede voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Servicedesk KHNS

En toch vind ik het vreemd. Dan mag de vereniging dus ook in het vraagprogramma zetten dat je in de dressuur met beenbescherming mag starten, met zweep, etc. Oftewel: waar is dan het algemene wedstrijdreglement nog voor als het zo overruled kan worden?
Maar goed, ik heb mijn Z-paard verkocht en start straks met een vierjarige. Waar maak ik me druk om?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:47

Kitty, dat ligt weer anders. Of jij nou wel of een zweep rijdt is niet voor je eigen veiligheid (verzekeringstechnisch zeg maar). Ik vind het ook betuttelend hoor, maar zo gaat het nou eenmaal tegenwoordig.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:49

Het is wel handig om te weten

Je zou maar een Z-paard gekocht hebben en Z mogen starten en dan niet met een cap willen rijden.
kom je op een wedstrijd en dan mag je niet starten Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:54

Ik vind het ook raar Kitty. Volgens mij gebeurt dat hier in het noorden ook nergens.

Het is te hopen dat dergelijke verenigingen het ook duidelijk aangeven in het vraagprogramma en op de startlijst.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:06

tita schreef:
Het is wel handig om te weten

Je zou maar een Z-paard gekocht hebben en Z mogen starten en dan niet met een cap willen rijden.
kom je op een wedstrijd en dan mag je niet starten Haha!

Vandaar dat het in het vraagprogramma vermeld dient te worden Knipoog

Anders zou je idd een probleem hebben, want dan heb je je cap gewoon niet bij je

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:06

Klopt, vereniging hier in de kring doet dat ook altijd, staat netjes op het vraagprogramma en ze vermelden het ook altijd op de startlijsten. Geloof niet dat het bij hen ooit problemen geeft, iedereen die daar start is wel op de hoogte. Zij hebben een veiligheidscertificaat en willen dat iedereen ten allen tijde op hun terrein mét veiligheidshelm rijdt, dus ook met wedstrijden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:37

Ik zag het ook ergens staan Ja . Maar ik heb altijd mn cap mee op concours (voor t geval, dat ik m niet helemaal vertrouw Haha! )

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:36

Niet iedereen vind het misschien dan wel even leuk om niet met hoedje maar met cap te starten, maar verzekeringstechnisch kan ik het best begrijpen inderdaad! Als er wat gebeurd... de hele vereniging kan failliet raken door de kosten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 10:30

Vind het ook erg logisch vanuit de verenigingen gezien, als je als club het dragen van een cap promoot (of verplicht) zou dit tijdens wedstrijden ook moeten kunnen. Zo'n groot probleem is het toch niet om als Z-ruiter met cap te moeten rijden? (ik doe niet anders, heb niet eens een hoedje)

Heb trouwens ook wel eens gehoord dat er clubs waren die een cap verplichtten die daar erg veel commentaar en afmeldingen door kregen. Hier hebben ze uiteindelijk de mensen die wel met hoedje reden laten tekenen dat ze de club niet verantwoordelijk konden stellen mocht er iets gebeuren.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:12

haike schreef:
Heb trouwens ook wel eens gehoord dat er clubs waren die een cap verplichtten die daar erg veel commentaar en afmeldingen door kregen. Hier hebben ze uiteindelijk de mensen die wel met hoedje reden laten tekenen dat ze de club niet verantwoordelijk konden stellen mocht er iets gebeuren.

Nou opzich is dit niet zo'n stom idee eigenlijk, zo blijft de ruiter/amazone zelf verantwoordelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:14

cloris schreef:
haike schreef:

Nou opzich is dit niet zo'n stom idee eigenlijk, zo blijft de ruiter/amazone zelf verantwoordelijk.

Kost de vereniging alleen wel extra werk, omdat ze nu iedereen achterna moeten lopen om te ondertekenen en onderscheid moeten maken.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:17

haike schreef:
Kost de vereniging alleen wel extra werk, omdat ze nu iedereen achterna moeten lopen om te ondertekenen en onderscheid moeten maken.

Daar heb je gelijk in, maar als je als vereniging formulieren bij het secretariaat hebt liggen en men dat kan tekenen bij het aanmelden en betalen dan is het tekenen toch zo gebeurd? zeker als er iets van een aankondiging hierover op de verenigings-site staat?

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:10

mmm heb dat nog nooit meegemaakt.. toch voortaan maar voor de zekerheid mn cappie mee op wedstrijd nemen...