Dekens wisselen..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aleida_thijs

Dekens wisselen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 17:54

Hai,
Ik heb 2 dekens: een regendeken met fleecevoering en een deken van 300 gram. Nou had ik al een tijdje de 300 gram opliggen, maar omdat het nu weer een stuk warmer is geworden, heb ik net die regendeken weer opgedaan (na heel lang twijfelen). Heb ik hier wel goed aan gedaan? Of is het niet slim op bij temperatuursverschillen dekens om te wisselen. Ik weet dat het eigenlijk niet echt goed is, maar ik wil ook niet dat hij het te warm heeft...
Hij zweet overigens niet onder de 300 grams nu het ongeveer 10 graden is overdag, maar toch...
Wat vinden jullie?
Groetjes.

JWK

Re: Dekens wisselen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:06

Ik denk dat je niet te snel en teveel dekens moet blijven wisselen.
's nachts is het rond deze tijd toch t ekoud voor een dunnere deken.
gewoon in de gaten houden of hij/zei niet zweet onder de deken.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:09

In deze tijd van het jaar wissel ik ook niet meer.

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:51

Wij doen helemaal geen dekens op de pony's (New Forest) willen ze echt niet van weten. Ze hebben een heerlijke wintervacht en in de stal hebben ze het ook nooit koud. Eigenlijk mogen we van geluk spreken want ze hebben echt nog nooit wat gehad, en ze zijn beiden 10 jaar.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:09

Ik heb de hele winter altijd maar een deken op en wissel niet met andere tenzij de deken gereapareerd meot worden of zo

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:11

Als ik zou wisselen zou ik al niet wisselen van een 300 grams naar ongevoerd, maar dan een 200 grams voor overdag ofzo...

Mijn pony blijft gewoon de hele dag onder de 370 grams staan, gaat makkelijk als je een beetje goed ademende deken heb. Ik haal alleen wel bij wat warmer weer het hals stuk er overdag af...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:36

Ik zou hem idd ook niet verwisselen, het werd juist weer kouder gisteren(avond) dus ik zou gewoon de 300 grams oplaten.

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 18:59

nu heb ik 300 grams weer opgedaan, nu laat ik het maar dan Knipoog

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:01

ik heb mijn geschoren vzpony met een 200 grams deken snachts op stal staan
En overdag met een 500 grams buiten.

Zijn nog even aan het kl8ten met de dekens enz. enz. dusja.. t moet maar even zo, tevens begint het haar alweer te groeien doordat ze dus schijnbaar met een te dunne deken heeft gestaan.

Judith_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:51

Wisselen lijkt me rond deze tijd ook niet zo slim meer. Vooral 's nachts is het aardig koud. Dan kun je beter overdag de hals eraf halen oid.

sannegeurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:09

Dat vind ik persoonlijk een te groot verschil. Als je al wilt wisselen dan idd van een 300 naar een 200 of 150 grams ofzo. Wij lopen nu ook niet opeens in een t-shirt. Dekens blijven ook altijd een dilemma vind ik. Ik ben nu aan het wachten totdat het gaat vriezen om van een 200grams naar een 350 grams te gaan.

Groetjes Sanne

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:25

Ik wissel me een ongeluk Clown Bij een temperatuur zoals van de week heeft hij een 300 grams op, gaat het vriezen dat krijgt hij er een dun dekentje bij, gaat het harder vriezen dan krijgt hij een winterdeken erbij ipv een dunne deken. Voorspellen ze heel veel regen dan doe ik de hals eraan. En als hij lekker is in het zonnetje doe ik de dekens een uurtje af zodat hij lekker kan rollen zonder dekens en de frisse wind door z'n vacht kwam.

Daarnaast wissel ik ook nog eens elke week de dekens van dezelfde dikte om schuurplekken te voorkomen.

Soms bedenk ik me te laat dat het kouder gaat worden en heeft hij eigelijk een te dun dekje op (net zoals nu, het gaat vriezen en hij heeft alleen de 300 grams op) Ik kan in het donker geen dekens wisselen omdat ze dan bang voor me zijn, dus dan lig ik de hele nacht aan dat arme dier te denken terwijl hij er waarschijnlijk niet zo heel veel last van heeft Clown

Het houdt je van de straat zullen we maar zeggen Haha!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:06

we hebben besloten de 200 erop te houden dag en nacht tenzij het gaat vriezen.
Ze moet weer vacht krijgen, want doe niets met dr wegens een zadelprobleem dus..

JWK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:45

Verstandige keuze