Bandages of transportbeschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carliniii

Bandages of transportbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 18:03

Hey,
Wat vinden jullie? Moet je voor het transport van je paard bandages die steun blijken te geven of de bekende transportbeschermers gebruiken? Zelf heb ik het meeste ervaring met transportbeschermers maar ik heb al van veel mensen gehoord dat bandages beter zijn omdat ze betere steun geven, minder snel losschieten en omdat ze temperatuurregulerend zijn. Ik weet nou niet wat het slimste is dus ik wil graag jullie advies.

Dus: Bandages die steun geven, niet snel lossschieten en warmteregulerend blijken te zijn, of de bekende transportbeschermers?

Wesco

Re: Bandages of transportbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:07

ik ga voor transport beschermers

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:22

Ehm, niks?
Ik gebruik al 20 jaar niks en dat gaat uitstekend. En ja, ik vervoer mijn paard, ondertussen al 100.000km.......

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 23:18

Je zou het verhaal in de nieuwste Bit eens moeten lezen. Dan wil je je paard nooit geen bandages meer omdoen! Haha!

Ik persoonlijk kies voor simpele beenbeschermers. Ze zakken niet af, vangen de klappen van buitenaf echt op in tegenstelling tot bandages die imo helemaal geen klappen opvangen. Imo geven ze ook geen steun.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 23:22

Ik heb iets soortgelijks als dit voor de voorbenen:

Afbeelding

Achterbenen strijklapjes en springschoenen.

Gaat prima en geeft meer bescherming dan bandages of stoffen transportbeschermers.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:18

Hoe vaak moet dit nog voorbij komen: Bandages geven GEEN steun, echt niet.
Persoonlijk heb ik ook altijd mijn paard zonder iets om de benen op de trailer, maar ik kan me voorstellen dat je voor het schoonhouden van benen voor een wedstrijd transportbeschermers om zou doen. Verder zie ik geen goede reden om zooi om benen te doen op een wagen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:11

Zelf gebruik ik ook geen bescherming op de trailer. Heb mijn paard nog niet zo lang, maar ook alle andere paarden waar ik bij was met vervoer hadden geen bescherming om (misschien 1 uitzondering).
Mocht je willen kiezen tussen transportbeschermers en bandages kies dan alsjeblieft voor transportbeschermers! Zoals Waratje zegt: bandages geven GEEN steun! Daarnaast: wanneer het warm is loopt de temperatuur onder de bandages ook op (doordat ze strak moeten, niet te strak en omdat de warmte niet weg kan). Wanneer dit te ver oploopt kan het zijn dat de pezen van je paard worden afgebroken!
Succes ermee!

Sanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:50

Hmm, ja.. want bandages zijn juist toch alles behalve warmteregulerend? Ik gebruik lage transportbeschermers om alle vier de benen en dat bevalt me heel goed. Bandages zou ik je in ieder geval afraden, dan kun je beter niets gebruiken.

Babyreiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:30

Ik ga ook voor zonder iets. Transportbeschermers zakken af, en zorgen dan voor nog meer ongelukken.
Als je dan al wat om wilt doen, zou ik voor peesbeschermers kiezen of van die 3 in 1 beschermers.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:33

ik ga voor de transportbescherming Ja

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:27

voor kleine stukjes doe ik niks om de benen. en anders transportbeschermers.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:22

dolor schreef:
voor kleine stukjes doe ik niks om de benen. en anders transportbeschermers.

Waarom voor korte stukjes niet en voor lange stukken wel transportbeschermers? Dit snap ik dus echt niet. Verward

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:25

Ik heb transportbeschermers bij Silence geprobeerd, maar deze accepteerd hij niet.
Zeker niet aan zijn achterbenen.
En aangezien hij toch wel erg stil staat op de trailer, draagt hij daarom nu peesbeschermers en strijklappen met een springschoentje.
En ik moet zeggen dat dat bij hem voldoende bescherming bied.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:32

omdat lessy bij korte stukken vrij rustig is, maar bij langere stukken wordt hij wel eens ongeduldig en dan vind ik het fijner om transportbeschermers om te hebben.