Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
blackstar schreef:Je totale massa met een BE rijbewijs mag niet meer bedragen dan 3500 kg.
blackstar schreef:Oke dat was het antwoord eigenlijk wat ik zocht. Ik zou dus eigenlijk met 7000 kg over de weg mogen zonder bekeuring te krijgen

imker schreef:Ikke: die combi zag ik staan in Heesch (laatste combi met paardenbak), is dat voor BE?
Ziet er erg interessant uit!
JWK schreef:De maximale combinatie mag 7500 kilo wegen als je een be rijbewijs hebt.
JWK schreef:Dit is trouwens een mooie site met een goeie uitleg over be:
http://www.nvvr.info/algemeen/vrijruite ... bewijs.htm
erleyne schreef:Er zijn best combi's waar het mee kan, maar het is wel even zoeken vaak! Van alle mensen op stal, is er eentje die met zo'n combi rijdt (maar die hebben toch hun E al, dus maakt het niks uit ).
kitbits schreef:Ik meen dat er een wet in de maak is dat BE straks nodig is voor alle aanhangers boven de 750kg. Deze is er nog niet door, maar als dit gebeurt ontkom je niet meer aan E achter B. En dit is eigenlijk ook wel zo veilig.
Maroush schreef:erleyne schreef:Er zijn best combi's waar het mee kan, maar het is wel even zoeken vaak! Van alle mensen op stal, is er eentje die met zo'n combi rijdt (maar die hebben toch hun E al, dus maakt het niks uit ).
Weet jij misschien een voorbeeld? Chrysler Voyager moet het volgens mij mee kunnen, maar verder zou ik het niet weten.
Maroush schreef:erleyne schreef:Er zijn best combi's waar het mee kan, maar het is wel even zoeken vaak! Van alle mensen op stal, is er eentje die met zo'n combi rijdt (maar die hebben toch hun E al, dus maakt het niks uit ).
Weet jij misschien een voorbeeld? Chrysler Voyager moet het volgens mij mee kunnen, maar verder zou ik het niet weten.
Annumarie schreef:Ik rijd altijd met een bus (Opel Vivaro, ongeveer 1800 kg) en een anderhalfpaards trailer (ik hoef maar 1 paard mee te nemen...) max. laadgewicht incl. eigen gewicht 1400 kg = 3200 kg
Met een busje en een 1- of anderhalfpaards trailer moet het altijd wel lukken....
ikke schreef:kitbits schreef:Ik meen dat er een wet in de maak is dat BE straks nodig is voor alle aanhangers boven de 750kg. Deze is er nog niet door, maar als dit gebeurt ontkom je niet meer aan E achter B. En dit is eigenlijk ook wel zo veilig.
Dat hoef je niet te menen, die wet IS in de maak; het concept heb ik zelfs al in handen gehad.
kitbits schreef:Maar wanneer gaat deze erdoor? Men was hier twee jaar geleden al mee bezig, Ik hoorde dit via mijn rijschoolhouder, die had toen veel klanten voor E achter B.
kitbits schreef:Van die BE-oplegger combi's heb ik weleens gezien maar hoeveel gewicht deze mogen hebben weet ik niet, boeit me ook niet zo want ik mag 50ton aan mijn reet hangen