wedstrijden starten bij paarden; welk nivo?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miramare

wedstrijden starten bij paarden; welk nivo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 12:18

Ik heb al gelezen dat er een aantal soort gelijke topics zijn gestart over dit onderwerp maar ik word daar voor mijzelf niet wijzer uit. Goed mijn vraag: Ik ben benieuwd in welke klasse ik moet rijden als ik wedstrijden ga rijden met mijn bijrijdpaard.

Met mijn pony ben ik Z gestart, zonder winst, dus M2 met punten. Mijn bijrijdpaard is ook M2 met punten. Moet ik dan M2 starten of mag ik ook M1 starten omdat ik van de pony's kom. En maakt het ook nog uit dat dit voor mij alweer 6 jaar geleden is? Vast niet; maar misschien kan iemand mij daar meer over vertellen... Knipoog

Nou heeft het nog niet zo'n haast want ik rijd dit bijrijdpaard pas 1 mnd Haha! en ga pas volgend jaar starten, maar heb al wel eind van december een onderlinge wedstrijd. Ik wil dan namelijk met de onderlinge wedstrijd wel de klasse oefenen wat ik officieel ook moet rijden...

Graag hoor ik jullie reacties!!

Groetjes Mare

Elliebelle

Re: wedstrijden starten bij paarden; welk nivo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:20

Ik heb er niet zoveel verstand van maar je mag geloof ik despentie aanvragen zodat je in de m1 mag starten, of misschien ook wel in de l2?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:34

Je mag kiezen tussen M1 en M2.
Dit staat gewoon in het dressuurreglement.

Omdt je al meer dan 3 jaar niet gestart bent kan je dipensatie aanvragen om lager te mogen starten. (art 125 lid 4)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:48

Dit is heel makkelijk zelf op te zoeken in het dressuurregelement.