wanneer kun je gaan springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zuske

wanneer kun je gaan springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 12:05

hallo,

ik heb afgelopen weekend voor het eerst gesprongen! dit was fantastisch.. heb er nog steeds de kriebels van in mijn buik zitten! ik krijg nu eens in de maand een springles en heb geen eigen paard, maar wil toch graag aan wedstrijden mee doen. Weten jullie hoe ik dit aan kan pakken? Hoeveel ervaring moet je hebben? Ik rijd nu een jaar. Tegenwoordig twee keer in de week en heb veel galop-ervaring. (rijd hiernaast ook nog paarden voor de polo)

groetjes,

ilze

OemmiejO

Re: wanneer kun je gaan springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:10

Om officieel op springwedstrijden te mogen starten, moet je eerst één winstpunt in de B-dressuur (officieel) gehaald hebben.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:13

Dat je een jaar rijd vind ik nog best wel kort. Ik rij nu zeven jaar en was nu pas van plan om officieel wedstrijden te gaan starten (toen kwam de peesblessure Boos! ) Ik denk dat het voor jou ook op dit moment nog leuk genoeg is om gewoon op manege's wedstrijden mee te doen. Dat deed ik ook toen ik pas een half jaar / jaar reed en ik vond het geweldig! Maargoed je moet het zelf weten Knipoog Ik weet niet hoe je officieel wedstrijden kan starten zonder een vast (eigen)paardje.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:18

Ik zou eerst zoeken naar een paardje waar je wedstrijden mee zou mogen/kunnen starten. Met dat paardje eerst een tijdje dressuur en springles volgen. Dan officiele wedstrijden starten, eerst een winstpunt in de B met dressuur rijden. Dan pas kun je gaan springen.

Let er wel op dat je iemand nodig zult hebben die een trailer heeft en die met jou ook naar wedstrijden WILT rijden. Wedstrijden rijden kost ook een hoop geld, dus hou ook dít in je achterhoofd. Knipoog

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:21

Als je het springen goed onder de knie hebt, en een winspunt hebt in de B dressuur.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 12:51

hmmm dan wacht ik denk ik toch nog even, maar ik ben gewoon nieuwsgierig. Lachen wanneer krijg je een winstpunt in dressuur klasse B??

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:42

Kijk even in de reglementen van de KNHS, of in de FAQ van het WD forum. Daarin staat het allemaal uitgelegd.
Bij deze een slotje hier Knipoog