De kogel is door de kerk......nav topic raar maar waar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chrisssss

De kogel is door de kerk......nav topic raar maar waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 09:50

Hallo allemaal,

Ik heb vele leuke en goede reacties gehad op de topic Raar maar waar.....

Voor mezelf weet ik gewoon dat ik al heeeeel veel geprobeerd heb, de adviezen die heb gekregen, die fases heb ik allemaal doorlopen.

Mijn vriendin met wie ik samen dat paard heb kwam maandag terug van vakantie, Wilde eigenlijk wachten totdat mijn vriendin bekomen was van de lange reis, maar toen ze vroeg hoe het gegaan was kon ik me niet beheersen Clown blabla waterval hoe wie wat waar Tong uitsteken . Ik heb t met haar over gehad dat Vero en ik geen match zijn.... ze begreep gelukkig precies wat ik bedoelde. Zij was maandag direct bij thuiskomst naar Vero gegaan, Vero zag haar en hinnekte naar haar. De volgende dag heeft ze gereden helemaal niets aan de hand met 'r gewoon relaxed alles.... aan de ene kant frustrerend maar aan de andere kant gaf het mij ook bevestiging van wat ik al dacht, Vero ziet haar als DE leider. Mijn vriendin houdt Vero dus ik zie haar dan nog iedere dag en dat scheelde zeker met het nemen van dit besluit...

Dussss veel buikpijn en tranen voordat ik mijn vriendin gesproken had ,maar de kogel is door de kerk, ik laat me uitkopen en heb de afgelopen tijd al rondgekeken naar een pony die met mij matcht (ik ben me ervan bewust dat de tijd het zal moeten leren)

En ik denk dat ik deze ook gevonden heb Haha! Go jij! Go jij! Party!! Het is een Haflinger kruising arabier merrie van 12 jaar en bijna *bomproof* (ook ik weet dat geen enkel paard is bomproof het is en blijft een vluchtdier nl.....) Ik ben verliefd geworden op haar maar wil het rustig aan doen geen overhaaste beslissingen nemen.... maar ben wel blij dat de kogel door de kerk is......Haha! Haha!

Ook kan ze VD waar ik ook mee verder wil..... Pling

Gr. Chrisssss

Nijn

Re: De kogel is door de kerk......nav topic raar maar waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 09:52

Een verstandig besluit, kan niet anders zeggen Ja
Het is even slikken en flink balen maar nu kun je iig rustig verder kijken Lachen

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:21

Het doet pijn, maar het is inderdaad wel het beste voor jullie! Wat fijn dat je al een pony op het oog hebt Lachen.
Ik wens jullie nog heel veel suc6!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:42

Fijn dat je vriendin je uit wil kopen, en dat jij door kunt kijken naar een ander paard waar je wel mee klikt...

Ik hoop dat het paard wat je op het oog hebt echt bij je past.

Chrisssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 10:57

Kunnen jullie me vertellen waar ik dan op moet letten, behalve dan de gezondheid hahaha. Ik bedoel hoe kun je zien dat het klikt, het is een gevoel maar zijn er ook andere dingen waar je dat aan kun merken zien, want als je verliefd bent ben je vaak qua gevoel ook "blind" Haha!

Tis trouwens de pony van een medebokker Cool

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:00

Ga gewoon een paar keer erheen, rijden, poetsen in en uit de stal/weide halen Ja
Als je dan nog steeds het gevoel hebt dat dit echt ''jouw'' paardje is zit het meestal wel goed Ja

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:34

Stel dat het nu geen pony was van een medebokker, zou ik er op letten of hij die dag al gereden was, hoe het paard is in zijn box, omgang aan de hand enz. Gewoon veel tijd met hem doorbrengen, kan je al veel over het paard vertellen. En idd niet over een nacht ijs gaan.

Chrisssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 12:58

ze is al negen jaar bij deze eigenaresse, ik vraag me af stel dat ze eenkennig is wat dan...stel ik ga er n aantal malen naartoe,tis niet naast de deur,en het gaat allemaal goed maar als ik haar dan koop ziet ze vorige eigenaresse bijna niet meer. Andere stal andere omgeving hoe kan ik hier dan mee omgaan behalve veel aandacht en grondwerk? of kan je eenkennigheid direct herkennen ongeacht of de huidige eigenaresse erbij is....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:07

Eenkennigheid is meteen te herkennen hoor. Als ze haar oren in de nek legt als je binnen komt weet je genoeg. Alleen zou dat me er niet van weerhouden om het paard te kopen als het verder wel is wat je zoekt. Aan eenkennigheid kan gewerkt worden.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:13

Misschien kan je ook vragen of je het paard een tijdje op 'proef' mag. Even kijken hoe het gaat... Tegenwoordig kan dat wel steeds vaker. Een paard kan zich in een nieuwe omgeving toch ineens anders gaan gedragen...

Eenkennigheid daar kom je idd snel achter... Mijn verzorgpaard is dat ook heel erg, maar bij hem is er ook niet aan te werken... Als hij iemand niet mag gaat hij heel dominant doen en soms zelfs wel is aanvallen....

In iedergeval heel veel succes!! En hopelijk ga je de goede match vinden!! Wel verstandig ook dat je voor een wat ouder paardje gaat... Die zijn vaak ook een stuk rustiger en dat heb je wel nodig als je het rijden weer na 20 jaar gaat oppakken... Ik vond het na anderhalf jaar al zwaar...

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:34

nou mooi dat je het zo kan oplossen ja