drainage door laten spuiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

drainage door laten spuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 20:49

heb nu een aantal jaar drainage in de bak liggen maarhet lijkt nu
niet goed meer te werken, lijkt net als het zand helemaal ingeklonken is door
het vele rijden..

nu hoorde ik dat je de drainage door kunt laten spuiten, zoja wie heeft er ervaring
mee en kent bedrijven die het doen?

groet alja

Frank1986

Re: drainage door laten spuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:03

Je kunt het zelf heel gemakkelijk doen met een hogedrukspuit (wel een fikse) ik weet zeker dat je die wel kunt huren.. Bij bakken heb ik er geen ervaring mee maar we hebben thuis een tuinderij waar ook een drainage onder de grond ligt en die spoelen we ook af en toe door op deze manier..

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:06

ja dat kan wel. Maar weet je zeker dat ze verstopt zitten. Door het gebruik van een bak wordt de toplaag steeds dichten en laat moeilijker water door. Wij eggen daarom de bak bv een paar keer per jaar en slepen hem daarna weer glas. Dan verdwijnt het water weer prima.

Frank1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:08

Sowieso is het niet slecht hoor, om eens in de zoveel jaar je drainage eens door te spuiten. Niet ieder jaar ofzo want daar raakt ie echt niet verstopt van, maar eens in de 5 - 10 jaar is wel oke.. ligt de drainage diep? anders kun je er eens over denken de bak te frezen ofzo

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:38

Bij mij op stal hebben ze ook net de drainage doorgespoten. Was iig al 7 jaar niet gedaan (zolang als ik op stal sta) en daarvoor weet ik niet. Dit jaar was de bak extreem nat, en bleek de drainage helemaal dicht te zitten. De vader van een stalgenoot heeft het met een hogedrukspuit met een enorm lange slang weer doorgespoten. De bak is meteen een heel stuk droger!! Lijkt me trouwens niet heel moeilijk werk (kan me vergissen), is er niet iemand in je omgeving die je lief aan kan kijken. of het zelf doen?

Piro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:45

Bij ons liep het water van onze gedraineerde bak vorig jaar ook helemaal niet meer weg. Drainage doorspuiten hielp niet. Toen bleek dat de toplaag helemaal dicht zat en daardoor ook de lava laag daaronder begon te verstoppen. De toplaag is er toen helemaal afgehaald en over de lavalaag is een of ander doek gelegd en vervolgens de toplaag er weer op. Nu is hij weer super. Hoop alleen voor je dat bij jullie doorspuiten genoeg is, want bij ons was het best een duur grapje :s.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:29

Eens in de 2 jaar de drainagebuizen doorspuiten.
Misschien dat een plaatselijke boer zo'n spuitmachine heeft en dit voor je kan doen. Op een stagebedrijf waar ik gelopen heb, hebben we dit ook gedaan in het najaar.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:34

ik laat het altijd de loonwerker doen. (jaarlijks)

Snelleedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:05

Even goed met een hogedrukspuit doorspuiten en als het te lange drainage is op diverse plaatsen loshalen en ook doorspuiten.