Schetlander knaagt nieuwe stal stuk !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

klavertje

Schetlander knaagt nieuwe stal stuk !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 18:04

Wie heeft hier tips voor ?

Gisteren hebben we een stalletje voor hem gebouwd omdat hij niet bij mijn nieuwe Fjord in de stal mag ( voorheen stond hij samen met mijn Welshje erin ) en vandaag had hij al een paal doormidden geknaagd...het gaat om een inloopstal en hij zit dus niet opgesloten.

liljebo

Re: Schetlander knaagt nieuwe stal stuk !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:51

Shetproef stal bouwen... Shetten zijn bijzonder effectieve slopers. Onze stal en wei is daarom bom (shet) proof van materiaal wat ze niet ff kunnen doorbijten. Stevige balken dus en een nog stevigere stal... Je zou evt kunnen proberen om iets op het hout te smeren wat hij vies vindt. Sommigen gebruiken sambal, maar er zijn shetten die dat lekker vinden. Kijk eens naar spul wat ze in een staart van een merrie smeren om te voorkomen dat het veulen die staart helemaal wegknabbelt.

Alice_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 09:31

Misschien zou het ook kunnen dat je shet zich verveeld en daarom haar stal kapot gaat bijten zodat ze iets te doen heeft. En inderdaad is het ook een goed idee wat anti-bijt spul op de paal te smeren, het zou wel de paal aan kunnen tasten omdat het hout is, en het erin trekt. Knipoog

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 09:33

ik doe azijn in een spuitfles (gebruik ik ook voor mn exzemer Knipoog ) en sprits dat op de plekken waar ze gaan knagen... mijn paard vind het ongelooflijk vies !

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:20

Goede tips zijn al gegeven wat mij betreft. Geef hem op z'n donder als hij iets gaat slopen waar jij bij bent. Smeer spul op zijn stal (is wel bij ruitersportzaken te koop) wat hij vies vindt. En probeer iets te vinden waardoor hij bezig blijft in de stal, iets dat hij leuk vindt ofzo Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:23

Cribox is er nu ook in een handig flesje met kwastje in de dop. Makkelijk en houdt lang. Dat spul voor in de staarten dat werkt al snel niet meer.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:38

Ik heb mijn stal ingesmeerd met carboleum, dat werkt echt perfect, alleen het is nu uit de handel genomen (volgens mij nog wel te krijgen over de grens...) Nu heb je volgens mij carbolineum in de winkel dat zou volgens mij dezelfde werking hebben.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:38

Het zou inderdaad verveling kunnen zijn, je zou een liksteen kunnen ophangen, een bal met biks erin die zijn tekoop bij ruitersportzaken. Een gewone bal is ook wel leuk.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 16:30

Mn verzorgfjord doet het ook, maar ze maken er nu een ijzerplaatje op Lachen

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 16:33

Wij hebben toen de hele stal met een bepaald spul ingesmeerd, zodat ze er niet aan zouden knagen. Ik weet alleen niet meer wat dat precies was, sorry! Even rondvragen (eventueel bij de boerenbond, plaatselijke ruitersport) want er zal best iets voor zijn Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:59

Staat hij helemaal alleen dan nu? Dan zou dat natuurlijk de oorzaak kunnen zijn

loveapollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:22

inderdaad daar had ik niet aan gedacht het kan natuurlijk eenzaamheid zijn Clown
goed na gedacht