Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fleury schreef:Nou zazoeyou dat heb ik dus echt totaal anders aangeleerd!

zazoeyou schreef:Dan heb je het dus verkeerd gedaan.. RUIM voor K moet je al doorzitten,,niet OP K of 1 pas voor K
M-X-K van hand veranderen en ENKELE passen middendraf DAARNA doorzitten..
Je gaat de wending in bij M,,je maakt je paard recht en bereidt hem voor op ENKELE passen middendraf,,,
Je moet dus NIET direct bij M door de wending al middendraf inzetten en 1 meter voor K terugrijden,,dat is fout.
In de B vragen ze enkele passen,,laten dat er 3 of 4 zijn is het al genoeg,, je moet rekening houden dat een B paard echt de tijd nodig heeft om hem voor te bereiden op wat er gaat komen en ook met het terugrijden naar de arbeidsdraf,,,
Wat ikzelf doe (telkens goed voor een 7 enkele keer een 8) is het volgende..
Ik zorg dat mn paard bij M door de wending rechtgesteld is naar/richting K,, ik bereid hem voor op de middendraf en laat de 4 passen zien.. 2 passen VOOR X en 2 passen NA X,, daarna ga ik doorzitten en rij hem terug naar de arbeidsdraf..(dan heb ik zeker nog 4 passen doorgezeten)
Succes
_Rapido_ schreef:ook
Hier ben ik het niet met je eens.
Er staat ( vetgedrukt ) DAARNA doorzitten. Dus MXK van hand veranderen en enkele passen middendraf daarna doorzitten. Ik ga altijd bij K doorzitten en daar hebben ze me nog nooit voor afgerekend.
Dus het hoeft niet perse een paar passen van te voren

)
zazoeyou schreef:_10_ Mijn 4 jarige laat inderdaad een superr middendraf zien,,maar ik heb wel tijd nodig voor het er naartoe rijden EN terugrijden,,

) _10_ schreef:zazoeyou schreef:_10_ Mijn 4 jarige laat inderdaad een superr middendraf zien,,maar ik heb wel tijd nodig voor het er naartoe rijden EN terugrijden,,
Dat laat je dus wel meer dan 4 passen zien
Zoals het op mij overkwam reed je tot vlak voor de X in arbeids tempo, maar je bent dus na het rechtrichten wel al bezig naar je middendraf toe te werken, dat is wat anders.
En de spetterende passen rij je dan exact op de X, prima
Je hoeft in de B ook nog niet op de diagonaal direct weg te rijden, maar zoals je het nu doet is prima.
(en dan lichtrijden tot de oefening is afgelopen)
(en verwijderd want ik snap je nu)
zazoeyou schreef:Ik was echt helemaal in de war van je vorige bericht in dit topic,,

zazoeyou schreef:Ik sta overigens open voor advies hoor? begin pas net aan wedstrijden,,moet nog een hoop leren
begon al te denken dat het aan mij lag. ik vond het al raar dat het geschreven stond, helemaal omdat ik hetzelf nog nooit gehad had en het nog nooit van andere had gehoord..
en anders ga ik het proberen op de manier van zazoeyou