Punt vergeten in te vullen op coupon

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kit_for_ever

Punt vergeten in te vullen op coupon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 19:26

Ik ben vandaag gestart in de klasse L2. Ik reed 2 keer 193 punten. Nou kwam ik thuis en ging ik met het proevenboekje ernaast even naar mn punten kijken en zie ik dat punt 21 van de eerste proef niet is ingevuld. Aangezien dit het verschil kan maken tussen 1 of 2 winstpunten heb ik gelijk gebelt. Ze gingen het even uitzoeken of en hoe ze er iets aan zouden kunnen doen. Toch ben ik alvast benieuwd of er mensen zijn met dezelfde ervaring en hoe dit toen is opgelost. Zijn er speciale regelingen voor dat je bijv. alsnog een 5 of een 6je krijgt? Ik ben benieuwd!

DL_

Re: Punt vergeten in te vullen op coupon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:27

Er wordt dan standaard een 6 ingevuld. Waarschijnlijk is er geteld dmv plussen-minnen systeem en dan verandert je score niet. Tel het voor de zekerheid ff met een rekenmachine op de 'ouderwetse' manier na. Dan weet je het vlug genoeg, maar waarschijnlijk kom je dan op 187 oid uit.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:28

Als ze geteld hebben met plussen en minnen maakt het voor je punten niet heel veel uit, want dan zijn ze uit gegaan van 180 (gemiddeld 6)

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:33

Nee dat heb ik nog nooit mee gemaakt, maar heb je de punten wel nageteld??
Want het kan zijn dat ze het automatisch als een 6 hebben gerekend. Je hebt namelijk een bepaald systeem bij het optellen.
Als je op alle punten van je coupon een 6 hebt kom je precies uit op een WP. Daarom tellen ze op de volgende manier:
6= 0
7= +1
8= + 2
5= -1
4 = -2
enz. enz.
Dan kom je op het einde b.v. uit op - 5 (en dus 175 want 180 -5= 175) of in jouw geval + 13 (180+13=193)
Het niet ingevulde vakje hebben ze waarschijnlijk niet gezien en is het dus meegerkend als een 6 (geen + 1 maar ook geen -1).

Dus waarschijnlijk is het zo dat als je alle punten bij elkaar opteld je uitkomt op 187 Knipoog .
Ik hoop dat je mn uitleg een beetje snapt.

edit; ik zeg dus eigenlijk hetzelfde als de vorige reacties Clown

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 19:35

Zo tel ik idd regelmatig mn coupons na met dat + en - systeem. Ik kom idd met de rekenmachine op 187 uit.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:05

Dan hebben ze via plus-min systeem geteld, dan komt daar automatisch een 6 voor in de plaats (of de jury moet een fotografisch geheugen hebben) en verandert je score hierdoor niet.