wat kost een zijwand voor een trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

wat kost een zijwand voor een trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 18:14

1 van mijn zijwanden is wat aan het rotten aan de voorkant, gelukkig hoeft dit het paard niet te houden, maar ik wil het wel graag vervangen voordat de hele kant verrot is.

Het gaat om een wesco 1 3/4 trailer van 2000 in de kleur wit
Opbouw 150 cm, 18 mm watervast verlijmd betonplex met PPL plaat of 18mm plywood met kunststof afwerklaag
De trailer wordt na ieder gebruik schoongeveegd en staat altijd binnen, baal er dus best wel van.

Heb al contact gehad met wesco en hun prijs voor 1 wand is €375,-

Is dit een redelijke prijs of weten jullie een ander adres (vertrouwd)

ikke20

Re: wat kost een zijwand voor een trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:15

als je zelf een beetje handig bent kan je het zelf doen. kwastie van uit elkaar schroeven goede houten plaat(even informeren wat voor hout) op maat maken verven en terug erin zetten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:21

hangt van het soort trailer af en hoe je wand vastzit, sommige trailers moeten helemaal uit elkaar om bij de wand te kunnen en anderen zijn makkelijker uit elkaar te halen. Hoe zitten de wanden van je trailer vast, op de vloer of ernaast? hoe zit je kap vast?

een trailer uit 2000 met nu al rotte wanden terwijl je er netjes mee omgaat vind ik trouwens wel vreemd, zo oud is ie nou ook weer niet... Wat zegt Wesco daarvan?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 18:20

ik heb contact opgenomen met wesco, en vond hun reactie best wel onbeschoft.
Werd gezegd dat het helemaal eraan lag hoe ermee om werd gegaan ed. nou verhaal gedaan dat ik m altijd binnen heb staan, netsjes schoonveeg na ieder gebruik, eens in de zoveel tijd de buitenkant schoonmaak ed. Daarnaast ook verteld dat ik m nog een grote beurt bij een erkend bedrijf heb gegeven.

Maakte allemaal niks uit, moest maar gewoon nieuwe wanden halen.
inmiddels ben ik er ook achter dat m'n andere zijwand ook begint te rotten en 1 van die schuine wandjes ook.
Er zijn zelfs geen plekjes van het weer oid te zien, wanden zijn echt hagelwit.
Ronduit slechte kwaliteit!!!!!
Vast een maandagmorgen trailer, of niet helemaal goed afgewerkt. Alles zit verlijmd, rubberen mat, ook verlijmd. Extra trapbescherming, en de kap, tja die zit vast ook moeilijk bevestigd.

Voor deze 3 wanden was ik ca €1300,- kwijt.

erikfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:34

En nog belangrijker? Is de vloer nog wel goed? Rot die niet?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 21:37

Ik heb m ca 2maand geleden laten keuren (pack) en een grote beurt gegeven. De bodem was toen 100% goed bevonden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:37

Phoe, die jongens durven geld te vragen, of zetten ze de wanden er voor die prijs ook in?
Ik heb onlangs voor een 20 jaar oude Weijer trailer geoffereerd om die voor 1200 euro van nieuwe wanden te voorzien; ALLE wanden. Dit was een ponytrailer, dus mogelijk moet je iets hoger gaan zitten, vanwege meer plaatwerk, maar voor 1500 euro moet er een hoop kunnen.
Belangrijk punt is inderdaad hoe de trailer is opgebouwd. Die oude Weijers zitten supersimpel in elkaar; binnen een dag zit er geen plankje meer op het frame. Van oude Wesco's weet ik dat ze ook erg simpel waren, maar de nieuwere ken ik niet zo goed.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 22:46

zou niet best wezen als ze het niet gingen repareren voor dat geld. blijft dat ik het erg snel vind voor een trailer welke goed onderhouden is en altijd binnen staat.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:52

het zou niet mogen. zou toch nog even een keertje bellen en vertellen dat je het niet vind kunnen komen ze nie tmet een oplossing toch maar via rechtsbijstand

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 16:43

Ik heb nog eens gebeld.
Wat een botte kerel.
licht helemaal aan het onderhoud van de eigenaar.
nogmaals verteld wat ik er aan deed. dat het ding nooit vuil is etc. Nou eigen probleem.

Ze zagen vaak genoeg trailers van 1 jaar oud waarvan de achterklep verrot is etc en het ding onder de stront zit. eigenaar zou er dan niks aan doen.

garantie is bij hun maximaal 1 jaar.

Ik laat het er denk ik niet bij zitten. manier van te woord staan vind ik ook ronduit onbeschoft, bah wat een kerel!!

Maar wat is dan de beste optie....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:36

annastasia schreef:
Ik heb nog eens gebeld.
Wat een botte kerel.
licht helemaal aan het onderhoud van de eigenaar.
nogmaals verteld wat ik er aan deed. dat het ding nooit vuil is etc. Nou eigen probleem.

Ze zagen vaak genoeg trailers van 1 jaar oud waarvan de achterklep verrot is etc en het ding onder de stront zit. eigenaar zou er dan niks aan doen.

garantie is bij hun maximaal 1 jaar.

Ik laat het er denk ik niet bij zitten. manier van te woord staan vind ik ook ronduit onbeschoft, bah wat een kerel!!

Maar wat is dan de beste optie....

Rechtsbijstandverzekering, maar of dat het gewenste resultaat oplevert kun je je afvragen.......

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 21:31

misschien dat k m beter kan verkopen dan.......
Ben via PB al gewaarschuwd voor wesco, dat ik wel een beetje op moet passen met ze.
Dit komt zeker wel uit een betrouwbare bron.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 03:01

Dan zit die volgende eigenaar met het zelfde probleem, dan krijg je daar weer problemen mee