Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ThisIsMe schreef:Je hebt daar toch de mogelijkheid om een wedstrijdnaam op te geven? Dan moet je bij de stamboeknaam zijn officiële naam invullen en bij wedstrijdnaam de naam waaronder je hem wil uitbrengen op wedstrijd.
ThisIsMe schreef:Je hebt daar toch de mogelijkheid om een wedstrijdnaam op te geven? Dan moet je bij de stamboeknaam zijn officiële naam invullen en bij wedstrijdnaam de naam waaronder je hem wil uitbrengen op wedstrijd.
Dus het kan gewoon. 
Hindo2 schreef:Als je paard nog nooit op wedstrijden is uitgebracht en dus nog niet geregistreerd staat bij de KNHS mag je zelf kosteloos een andere sportnaam verzinnen. Indien het paard al eerder uitgebracht is en onder een andere naam bij de KNHS staat geregistreerd kun je de naam wel veranderen maar daar moet je voor betalen. Zover ik weet is dat best prijzig...tarieven kun je denk ik wel vinden op http://www.knhs.nl
Ziolette schreef:Mijn paard en pony waren beiden al eerder uitgebracht op wedstrijden. Ik kon zonder problemen een andere sportnaam opgeven, daar heb ik geen stuiver extra voor hoeven te betalen.
Ziolette schreef:Mijn paard en pony waren beiden al eerder uitgebracht op wedstrijden. Ik kon zonder problemen een andere sportnaam opgeven, daar heb ik geen stuiver extra voor hoeven te betalen.
maar omdat ik gesponserd wordt wilde ik voor zijn naam de bedrijfsnaam neerzetten.
KNHS schreef:Kan ik de sportnaam van mijn paard wijzigen?
Je kan de sportnaam van je paard wijzigen. Afhankelijk of je al een bestaande combinatie bent met je paard of dat je een nieuwe combinatie wordt, zitten hier kosten aanverbonden.
Bij een bestaande combinatie
Wanneer je al een startkaart hebt met het paard en je de sportnaam wilt wijzigen, zitten hier kosten aan verbonden. De kosten staat in de tarievenlijst. De wijziging kan je schriftelijk doorgeven, met je combinatienummer en in welke naam je de sportnaam wilt veranderen. Ook moet je hierbij vermelden dat je accoord gaat met de kosten van naamwijziging. De wijziging kan je doorgeven aan:
KNHS
T.a.v. Afdeling ledenadministratie
Postbus 3040
3850 CA Ermelo
Fax: 0577 - 40 82 48
E-mail: ledenadministratie@knhs.nl
Bij een nieuwe combinatie
Als je nog geen startkaart hebt met je paard, kun je op het mutatieformulier voor startkaartaanvraag (die je via je vereniging kan krijgen) invullen met welke naam je het paard in de sport wilt uitbrengen. Hier zijn geen kosten aan verbonden.
LET OP: een paard mag maar onder één sportnaam uitkomen op wedstrijden. Ook een sponsornaam of een letter achter de naam is een naamswijziging. Als je de sportnaam verandert en iemand anders heeft ook een startkaart met hetzelfde paard, dan wordt die startkaart afgemeld. Deze persoon mag dan dus niet meer starten met het paard. De startkaart kun je dan pas weer activeren als diegene naamswijzigingkosten heeft betaald.