Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kasparonda schreef:De weides stellen op de meeste plaatsen niet veel meer voor en in de stal ligt meestal wel wat te eten en dus verkiezen ze de stal boven de wei.
Leg het hooi eens in de wei dan willen ze vaak toch liever in de wei zijn.
Paarden die maar een paar uurtjes buiten komen worden voor dat even niet buiten bijgevoerd.
En dan is een kleine paddock of blubber wei al gauw minder intresant dan de stal waar voer ligt.
* naar binnen haalt. En dan is ze tevreden..
. 

tegels neer gelegd zodat hij hierover kon lopen, dus niet, nu loopt hij langs de tegels

Mieke_Cunna schreef:Mijn paard zou gek worden als ik die in een stalletje prop, ze is gewend 24/7 in de wei te staan en heeft het daar prima naar haar zin.
Nog een voorbeeld, een E pony van mijn beste vriendin die is van s'nachts op stal ook naar 24/7 gegaan en dat is een compleet andere pony geworden. Heel leuk om te zien dat dieren zo op kunnen leven.
MysticTinker schreef:Die van mij heeft een uitloopstal, 's nachts staan ze in de paddock en overdag kunnen ze de wei op als het niet té nat is.
's Morgens als ik aankom staat hij meestal buiten in het zand, ook als het koud is, dan staat hij gewoon wat om zich heen te kijken. Daarna krijgt hij wat hooi in de stal, daar houdt hij zich een tijdje bezig mee, en tussendoor loopt hij regelmatig even de wei op, even wat grazen, zo houdt hij zich de hele dag bezig, en 's avonds staan ze meestal bij de stal te wachten en dan krijgen ze hun hooi.
Hij zou absoluut niet binnen willen vaststaan, maar ook niet buiten zonder schuilstal, want als het regent gaan ze altijd binnen staan. Dus een uitloopstal is echt ideaal!