Gietvloer of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Gietvloer of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 12:30

Ik heb nu een Ifor Willams trailer met losse rubbermatten erin. Die moeten er elke keer uit na gebruik omdat ze op de terugweg van de manege altijd moet plassen..... Huilen Rotwerk 's avonds in het donker maar ja, het moet nu eenmaal.
Nu zitter we er over te denken een gietvloer in te laten aanbrengen zodat je hem alleen hoeft uit te spoelen en droog trekken.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Dus: een gietvloer tov van losse matten EN evt een vloer laten aanbrengen????

Concorde

Re: Gietvloer of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:04

ik heb me wijs laten maken dat een gietvloer die je over een 'oude' (dus gebruikte) bodem legt vaak slecht pakt.
Verder vind ik een gietvloer wel veel prettiger dan losse matten, want dat is idd een gehannes.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 17:08

We willen er eerst een nieuwe bodem in maken, daarna de gietvloer er overheen. Ik zit wat opties met elkaar te vergelijken nml.
De trailer inruilen op een kant en klare jonge tweedehands of zelf dit klusje doen..... Na wat telefoontjes blijkt echter dat er weinig jonge trailers van Ifor Williams te koop zijn en een nieuwe is me te prijzig...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 19:38

Yep, ervaring. Niet doen. Gewoon alles laten zoals het is, de beste garantie op een strakke bodem.
Concorde hebben ze het alleen maar wijs gemaakt, neem van mij aan dat het zo IS. Een gietvloer gaat niet werken op een bestaande vloer en je moet je afvragen of het opweegt om de vloer eruit te slopen en dan een nieuwe vloer te leggen, waarbij je je af moet vragen of die vloer dezelfde kwaliteit heeft als je huidige vloer.
Kortom, niet aan beginnen, krijg je spijt van.
Geloof je me niet? Kom kijken naar mijn trailer en overtuig jezelf.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:20

ik heb een trailer met een kunstof bodem daaroverheen ligt en gevulkaniseerde rubberen mat. als ik hem gebruikt heb is het mest scheppen tuinlag erdoorheen eventueel borsteltje voor de zeikanten en ziet er als nieuw uit

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 08:17

ikke schreef:
Yep, ervaring. Niet doen. Gewoon alles laten zoals het is, de beste garantie op een strakke bodem.
Concorde hebben ze het alleen maar wijs gemaakt, neem van mij aan dat het zo IS. Een gietvloer gaat niet werken op een bestaande vloer en je moet je afvragen of het opweegt om de vloer eruit te slopen en dan een nieuwe vloer te leggen, waarbij je je af moet vragen of die vloer dezelfde kwaliteit heeft als je huidige vloer.

Ik denk dat jij dan een niet zo kundig iemand aan het werk hebt gehad want aan de kwaliteit van de nieuwe vloer hoef ik niet te twijfelen, daar zorgt mijn man wel voor!!! Haha! Zal ook aan je materiaalkeuze liggen, watervaste plaat is natuurlijk niet goedkoop.
Afweging is nu of hij de gietvloer zelf doet of dat we dat laten doen...... Ik denk dat hij waarschijnlijk precieser is want anders heeft hij over een x-aantal jaren weer een hoop werk! Knipoog

Er werd me trouwens verteld dat de nieuwe trailers geen gietvloer hebben maar ook rubber matten. Als het daaronder nat werd, maakt dat niets uit omdat de bodem van aluminium is. En DAT geloof ik dus niet. Onze mesthoop heeft jaren langs de kas gelegen en die heeft er wel degelijk van te lijden gehad.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 08:19

bij mij is er een nieuwe bodem ingegaan, met een gietvloer:) Lachen

benner blij mee Lachen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:22

onze algemene staltrailer heeft ook een nieuwe bodem met gietvloer.
hoe ze dat precies gedaan hebben... geen idee. maar bevalt mij erg goed Ja

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:44

Margee schreef:
ikke schreef:

Ik denk dat jij dan een niet zo kundig iemand aan het werk hebt gehad want aan de kwaliteit van de nieuwe vloer hoef ik niet te twijfelen, daar zorgt mijn man wel voor!!! Haha! Zal ook aan je materiaalkeuze liggen, watervaste plaat is natuurlijk niet goedkoop.
Afweging is nu of hij de gietvloer zelf doet of dat we dat laten doen...... Ik denk dat hij waarschijnlijk precieser is want anders heeft hij over een x-aantal jaren weer een hoop werk! Knipoog

Het valt niet mee om zelf een vloer te gieten, al is het niet onmogelijk. Probleem is de hechting op de ondergrond. Dat is ook het probleem bij mijn trailer, hoewel dat verder niet zoveel uitmaakt door de goede behandeling van de vloer.
Margee schreef:
Er werd me trouwens verteld dat de nieuwe trailers geen gietvloer hebben maar ook rubber matten. Als het daaronder nat werd, maakt dat niets uit omdat de bodem van aluminium is. En DAT geloof ik dus niet. Onze mesthoop heeft jaren langs de kas gelegen en die heeft er wel degelijk van te lijden gehad.....

Alu bodems rotten wel degelijk, zoals je zelf ook al opmerkt. Niet dat het zin heeft om dat hier te roepen, maar dat is een ander verhaal.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:15

Mijn trailer (tweedehands gekocht) had een gietvloer erin zitten. Aangezien mijn paard soms met haar voorbenen kan stampen toch voor de zekerheid een paar rubberen matten erin gelegd. Deze gooi ik voorin na gebruik en dan kan de boel goed drogen.

De gietvloer zelf bevalt goed. Niet glad en gemakkelijk schoon te maken. De bodem laat ik ieder jaar even checken en die is nog steeds goed.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 13:22

Deze week gebeld met een meneer die gietvloer materialen levert. Hij raadde me het af! Na een half jaar zit je met een hoop ellende, het gaat scheuren en breken en dan loopt de natte zooi er alsnog in.
Het advies was een rubber mat volledig verlijmen op de (nieuwe) vloer met een opstaande rand opzij. Rubber mat achterop ook over laten lopen over de rand, dus geen metalen rand eroverheen, zoals we nu hebben. Je kan hem dan schoonmaken zonder veel gedoe en moet hem wegzetten met het wieltje goed omhoog zodat het altijd naar buiten wegloopt!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:11

wat voor nieuwe bodem ga je er nu in leggen margee?
(wij moeten namelijk ook een nieuwe bodem in onze trailer en ben op zoek naar ervaring Lachen )

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 07:50

De bedoeling is dat er eerst een nieuwe vloer in komt, daarna de rubber mat. Zoals die man het uitlegde, klonk het heel aannemelijk. Beide materialen verkoopt hij zelf voor ongeveer dezelfde prijzen (vloerplaat kopen regelen we zelf) dus hij zal er geen belang bij hebben wat we kopen. Op gietvloeren geeft hij echter geen garanties en zijn ervaringen waren slecht.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 08:03

Onze ervaring met een gietvloer........NOOIT MEER!!!
De trailer (Hotra Jumper) nieuw gekocht met een rubberen gietvloer. In het gebruik ideaal, maar na 6 jaar ging er bij ons een paard bij het inladen door de trailer. En ja, we hebben hem echt goed onderhouden, stond meestal binnen, na gebruik schoonmaken, voorkant hoger dan de achterkant etc. Een gietvloer is een beetje korrelig, daardoor sluit het niet helemaal aan op de zijkant waardoor er toch altijd iets vocht tussen kan lopen. En dat moet je dus niet hebben. Achteraf bleek bij onze trailer in de constructie veel meer aan de hand te zijn, waardoor we zelfs via onze advocaat de fabrikant tot levering van nieuw materiaal hebben weten te bewegen. Al het plaatmateriaal is nu vervangen. Een nieuwe, goed afgewerkte, bodem ligt er gekit in, met daaroverheen een plaat hechthout. Op dit moment staat de trailer bij de "polyesterboer" die er een polyestervloer overheen maakt, iets tegen de zijkant op. Aan de zijkant komt roestvrijstalen trapbescherming en op de vloer voor de paarden er ingaan nog rubber matten. Het is een heel gedoe, maar de rubberen gietvloer die ons zo fantastisch leek, en in het gebruik ook fijn was, bleek dus een echte "kat in de zak".

[TAO] Zelf rubbergietvloer maken?

in dit topic werd ook gesproken over een rubberen gietvloer zelf maken. Misschien heb je hier ook nog iets aan.

Succes.