Mijn pony Pongo is altijd al super zenuwachtig. Laatst had ik een springwedstrijd dus ik wilde gaan losrijden maar hij schrok de hele tijd van iets waardoor hij ging rennen. Daarna begon hij steeds te bokken en ben ik eraf gevallen. Ik ben niet zo'n held maar ging er toch nog op maar hij deed de hele tijd gek ik voelde gewoon dat hij weer wilde bokken en rennen. Toen ben ik afgestapt en toen ging mijn zusje er eens op want zij zou ook wedstrijd rijden. Ook bij haar bokte hij en ook zij viel eraf. Toen is ook zij er weer opgestapt en ik bleef er even naast lopen, dat had alleen geen zin hij begon gewoon weer te bokken. Als ik zijn hoofd niet omhoog had gedaan was mijn zusje weer gevallen. Eerst vond ik het niet erg dat hij wegrenden omdat hij van iets schrok maar daarna deed hij het gewoon omdat hij er zin in had :S. Toen hebben ik en mijn zusje niet meegedaan met de wedstrijd. Ik had geen zin om te vallen en zoals ik al zei ben ik geen held. Mijn moeder zei dat het misschien een goed idee was om hem een paar weken/maanden op de manege te zetten zodat hij kan wennen aan veel verschillende geluiden. Allen houd hij er niet van om in een stal te staan en daar word hij alleen maar zenuwachtiger van. Dat kan ok alleen in de vakantie want mijn vader moet sávonds werken waardoor hij mij niet kan brengen en halen en mijn moeder heeft geen rijbewijs
. met de fiets is ook geen optie want ik mag niet alleen in het donker ernaar toe gaan. Nu weet ik niet of ik hem nog wel moet houden
want buiten doet hij ook steeds vaker gek ( rennen, bokken) niet vaak maar het renne doet hij nu wel steeds vaker wat ik niet echt fijn vind omdat hij van heel veel schrikt waardoor hij dan weer opzij springt. Daarom durf ik hem ook niet zo goed te laten gaan. Aan de ene kant wil ik hem niet kwijt maar aan de andere kant vind ik het zo oneerlijk voor hem want ik kan nu het zo vroeg donker is niet vaak op hem rijden terwijl hij dat toch echt nodig heeft. wat denken jullie wat ik zou moeten doen? ik wil alleen maar het beste voor pongo.
PS als het hier verkeerd staat verplaats het dan maar