Welke deken in de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Welke deken in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 16:06

Vraagje: als jullie in de winter op wedstrijd gaan, welke deken krijgt je paard dan op in de trailer? Sommige mensen zie je de normale deken ophouden, anderen doen er een andere staldeken op, en weer anderen zie je het paard in de trailer zetten met een zweetdeken op. Want is verstandig en waarom?

Mijn paard staat nu onder een pagony, wind en waterdichte deken van 200 gram. Met rijden zweet ze erg snel. Hoe kan ik haar het beste in de trailer zetten, zowel op de heenweg als op de terug weg??

Alle tips en theorieën zijn welkom!!

zap

Re: Welke deken in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:12

Ik lees even mee Lachen

Ik doe zelf die keren dat wij weg zijn geweest (maar 3 keer... en toen was het nog niet zo koud) een zweetdeken op. Maar ben benieuwd was mensen opdoen als het winter is (zoals nu Tong uitsteken). Ik denk dat ik voor de terugweg voor de zekerheid twee zweetdekens op elkaar zou gooien (zie ik veel gebeuren bij de manege waar ik rijd als 'buitenstaanders' komen lessen met hun paard)

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:16

ik deed altijd op de heen weg zn stal/buitendek,want die had hij dan toch al op....en als ik klaar was een zweetdeken met daarover zn stal/buitendek.
als ik dan op stal kwam deed ik de zweetdeken er onderweg en kon hij naar buiten,maar dat was naar les.....
wedstrijden is denk ik een zweetdeken wel genoeg,maar licht er denk ik ook wel aan wat voor trailer je hebt...(zeiltje,open/dicht,of klep)en hangt ook af van de vacht van je paard(geschoren of dik in het haar)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:35

Wat wij altijd deden was een zweetdeken, liefst wol want als ze dan zweten gaat het vocht op de deken liggen en krijgen ze het niet koud.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:30

Heen krijgt ze haar gewone stal/buitendeken op. Als ze erg gezweet heeft krijgt ze een fleece en een wollen deken op. Als ze niet erg gezweet heeft, krijgt ze een fleece met daarbovenop haar gewone deken. Dan trekt het laatste beetje zweet in de fleecedeken, die ik er dan thuis weer onder weg haal.

SillyWilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:14

mijne heeft nu 300gr opligge en afgelope zondag op vervoer naar de wedstrijd heb ik hem gewoon late opliggen! ook op terugweg zijn 300 gr opgelegt, deze is al fleece gevoerd en ik stap hem ook altijd goed uit zodat hij niet bezweet de trailer op moet! ik leg nooit enkel zen fleece op want hij is nogal beweeglijk in de trailer en hij scheurt al zijn dekens nogal snel vandaar dat ik zijn buitendek laat opligge die zijn veel scheurvaster dan fleece!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:18

mijn paard krijgt als we op wedstridj gaan zn buitendeken op dit is een 300 grams(denk ik) dan na wedstridj goed uitstappen vaak flecedeken op en op de trailer n dan vaak voor we weggaan nog deken wisselen naar buitendeken maar vaakstappen we ver genoeg uit dat gewoon buitendeken erop kan en dan de trailer op. de laatste keer was hij gestrest en kwam hij erg nat onder zn deken vandaan.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:22

Zondag ga ik voor het eerst op wedstrijd op andere manege.. mijn paard staat nooit met een deken op, ja een zweetdeken na het rijden & een uitrijdeken.. dus die van mij gaat met zweetdeken op in de trailer.. Lachen

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:39

Het ligt er maar net aan of je paard wel/niet geschoren is.
Toen die van mij niet geschoren was bleef zijn normale winterdeken op tijdens de heenweg, de terugweg had hij 1 of 2 (licht aan de temperatuur) zweetdekens om aangezien hij dan altijd zweette.
Nu hij geschoren is gaat hij met zijn gewone winterdeken de trailer op en die krijgt hij de terugweg ook weer om.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 11:42

mijn paard is niet geschoren Knipoog
Ik doe opwedstijd gewoon winterdeken oplaten, als ze niet heeft gezweten gewoon weer me winterdeken terug en anders zweetdeken er onder Knipoog

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:01

Mijn paard is helemaal geschoren en krijgt in de trailer alleen een zweetdeken om.
Mijn achterkant is altijd gesloten en in zo'n kleine ruimte heeft hij het eerder te warm dan te koud.
Soms heeft hij 2 zweetdekens om maar verder niets..

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:50

ik doe altijd alleen een zweetdeken om Lachen
maar de mijne is niet geschoren en heeft dus gewoon een lekkere dikke wintervacht Tong uitsteken

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:52

Ik doe op de heenweg een dikke fleece of wollen zweetdeken op en op de
terugweg doe ik een fleece of wollendeken met hals en daarover heen de
deken van de heenweg. Haha!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 10:36

Ik doe altijd een zweetdeken om in de trailer. In de zomer vervang ik deze door een vliegendeken. In de winter krijgt hij een zweetdeken met hals om.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 10:55

Ik heb op de trailer altijd een (of twee) zweetdekens op.
De dekens die ze bij mij 'normaal' op hebben, daar staan ze ook mee in het land. Op de terugweg moeten ze toch onder een zweetdeken, dus dan laat ik die vieze outdoordeken liever thuis. Is gewoon praktischer. Bovendien heeft een zweetdeken minder singels, dat vind ik handiger als je moet opzadelen.
Als het slecht weer is doe ik het zeiltje van de trailer dicht, dan krijgen ze het niet koud.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:51

Ik heb een dikke Bucas zweetdeken (Shamrock), die doe ik er in de trailer op nu ze geschoren is.
Als het heel koud is er iets onder of eroverheen.
Ik heb altijd het liefst wel goed ademende dekens op in de trailer vanwege het zweten...

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:08

Mijn pony heeft meestal alleen een zweet deken om, ze heeft het gewoon snel warm in de trailer. Maar voor de zekerheid heb ik wel eens een 150 grams mee voor als ik wat langer moet wachten.

Mieschie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:14

Wanneer ik ga lessen of op wedstrijd ga, krijgt mijn paard afhankelijk van de temperatuur 1 of 2 zweetdekens op (met hals). Na het rijden kunnen ze toch best nog wel nazweten en om dan al een staldek op te leggen vind ik niet zo handig.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:27

Mijn paard is geschoren en heeft op de trailer een wollenzweetdeke met hals op. Terug van les maandag is maar 10 min terug rijden heb ik het zeiltje open gelaten anders word het zo'n sauna dat was zelfs nu nog het geval.