ook zoveel huidvet door deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uriah

ook zoveel huidvet door deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 15:35

Mijn paarden staan onder de deken en ze hebben ongelovelijk veel huid vet( teminste ik denk dat dat het is) als ik met mn hand over de vacht ga is mn hand helemaal wit. met borstelen allemaal wit pederachtig spul . hebben jullie dat ook en wat kan ik er tegen doen? het is niet echt mooi om te zien namelijk.

Melia

Re: ook zoveel huidvet door deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:07

Poets je ze wel vaak? Als je ze bijna nooit poetst dan krijg je dat volgens mij ook, dan haren ze ook veel.
Misschien eens een flinke poetsbeurt geven (met de roskam) en de deken ook helemaal schoonmaken anders helpt het nog niets.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:05

Ja hoor, die van mij krijgt dat ook door dekens. En ik poets echt heel goed.
Ik heb afgelopen week de 300 gr. winterdeken van Anky met nylon voering erop gelegd. Deze heb ik gekocht in de hoop dat dit probleem minder zou worden. En inderdaad, probleem is opgelost.
Mocht het kopen van deze deken voor jou geen optie zijn is er nog een manier om dit huidvet te verwijderen. Helaas is het nogal een smerige manier die je ook nog 'ns elke keer met poetsen moet herhalen: het werkt dus alleen maar tot je de deken weer opdoet. Ros je paard, pak vochtig stro (lees: pisstro) uit de box van je paard, maak daar een wis van en boen daarmee goed over je paard. Daarna nog een keer poetsen, dus rossen, harde borstel, glansborstel en je paard blinkt weer als een spiegel. Gebruik handschoenen, anders stinken je handen dagen later nog.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:08

Als je gewoon regelmatig poetst is er niets aan de hand. Mijne hebben er nog nooit last van gehad namelijk Nagelbijten / Gniffelen Onze 3,5 jarige, die vrijwel NOOIT gepoetst wordt (gister voor de verandering wel eens) heeft er wel last van.. Had beter niet kunnen poetsen, dan was ze mooier Tong uitsteken Ik denk niet dat het door je deken komt..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:16

Mijn pony heeft het ook en die poets ik vrijwel elke dag zeker 15 minuten (meestal langer Haha! ).
Bij mij hielp het om de plekken te wassen met een hele milde shampoo, maar met dit koude weer lijkt me dat niet verstandig (tenzij je over warm/lauw water beschikt en je paard goed warm kan houden).

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 17:24

ik poets ze bijna elke dag dus daar kan het niet aan liggen ik ben iig blij dat net 'normaal ' is.

stro met urine nou nee dan liever huidvet Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:08

Probeer eens een doekje met azijn erop

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 13:45

dat zal ik proberen!

sannegeurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:11

Hoi, die van ons wordt ook iedere dag goed gepoetst en heeft het ook heel erg. De dekens worden aan de binnenkant daardoor ook heel vettig. Het heeft echt niets te maken met poetsen.

Groetjes Sanne

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:15

Dat een paard huidvet heeft is goed.

In plaats van een berenvacht aan te maken om warm te blijven krijgen een hoop paarden veel huidvet.
Dat heb ik liever dan een berenvacht Knipoog

sannegeurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:20

Betekent dat dan dat een paard met veel huidvet, het koud heeft gehad en extra huidvet aan heeft gemaakt??

Groetjes Sanne

P.S.: ik ben erg benieuwd waarom hij zo veel huidvet heeft, het is namelijk echt erg veel.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:06

Deken of niet, mn verzorg paardjes verliezen nu zoiezo al veel huidvet, gewoon goed poetsen denk ik