HH Teddy fleece ook als onderdeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

HH Teddy fleece ook als onderdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 11:18

Ik ben nog wat op zoek naar een onderdeken aangezien hij deze die hij nu om heeft niet echt goed past (beetje te klein). Zou ik deze deken (zie titel) ook als onderdeken kunnen gebruiken. Of ga ik beter voor een dikkere winterdeken. Of ga ik beter voor de highliner of stable rug
http://www.harryshorse.nl/fotos/produkten/3220750.gif --> stable rug 220g

http://www.harryshorse.nl/fotos/produkten/3220311.gif --> highliner 330/550g

Ik blijf een beetje in de lagere prijsklasse aangezien ze met twee zijn en nogal destructief te werk gaan als het op dekens aankomt.

merixx

Re: HH Teddy fleece ook als onderdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:26

Ik gebruik de teddyfleece als onderdeken. Ik ben er zeer tevreden over, hij blijft mooi liggen en is goed warm als er een deken boven ligt.

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:28

die highliner lijkt me een hele fijne deken, ook door de wat hogere halsopening. bij fleece dekens als onderdeken ligt het er denk ik wel aan wat voor materiaal de bovendeken heeft, anders verschuift de fleece deken misschien heel erg!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 23:09

De bovendeken is aan de onderkant een soort van wol, tja moeilijk uit te leggen, maar zal de onderdeken niet doen verschuiven normaal.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:48

De fleece is ook wel handig tegen zweet,
dus 2× handig

En verder is de highliner echt supper, heb der zelf ook 1 en ben der wel tevreden over
de iets hogere hals is ook wel handig als de pony nog een klein beetje zweet op de hals
heb eje ook geen extra hals nodig.

Succes Haha!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:22

Ik heb de HH Teddy fleece 2 jaar geleden een aantal nachten onder mijn winterdeken gehad toen het zo heel hard vroor, bij gebrek aan beter. Maar bij mij ging hij helemaal naar achteren schuiven en trok heel strak om de schouders. Voor die paar nachten geen ramp, maar ik zou die deken absoluut niet als vaste onderdeken willen gebruiken.

Ik zou een echte onderdeken of staldeken gebruiken! Dus beide andere opties zijn wel goed.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:41

Tayga schreef:
Ik heb de HH Teddy fleece 2 jaar geleden een aantal nachten onder mijn winterdeken gehad toen het zo heel hard vroor, bij gebrek aan beter. Maar bij mij ging hij helemaal naar achteren schuiven en trok heel strak om de schouders. Voor die paar nachten geen ramp, maar ik zou die deken absoluut niet als vaste onderdeken willen gebruiken.

Ik zou een echte onderdeken of staldeken gebruiken! Dus beide andere opties zijn wel goed.

Hier precies hetzelfde. Ik gebruik hem ook niet meer als onderdeken.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:56

Zitake!!

Bij mij blijft mijn gewone fleecedeken heel goed liggen (misschien is mijn bovendeken van ander materiaal? )
Dus heb ik sinds een week de Teddy fleece van HH
Als mijn paard geschoren is, probeer ik hem er wel onder te leggen Ja

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:00

ik heb de higliner, bevalt me perfect!!

de fleece lijkt mij ook niet handig als vaste onderdeken omdat, net als wat de andere zeggen, hij gaat verschuiven en dan erg strak om de hals komt te zitten..
maar dat kan natuurlijk ook aan het soort bovendek liggen Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:23

De highliner is id een hele fijne deken.
Ik heb ook een deken besteld bij divoza, gewoon een goedkope staldeken.
Kost 25 euro en deze ga ik als onderdeken gebruiken.
Echte onderdekens hebben geen singels en ik ben dan bang dat die gaat schuiven vandaar mijn keuze om een staldeken te kiezen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:04

Ik heb het vorige week geprobeerd met de teddy, maar mijn resultaat was ook dat hij er aan de achterkant helemaal onderuit kwam en vol mest zat. Hij blijft niet mooi liggen onder een andere deken, terwijl hij zonder bovendeken perfect ligt. Ik heb nu een oude HH highliner eronder liggen, 1 van van de 1e uit de serie en die ligt perfect.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:58

Een oud stalgenoote had de Highliner 550 gr in het zwart met gouden bies op haar spierwitte schimmel. Dat was een hele mooie deken, en omdat het natuurlijk een schimmel was stak ie heel mooi af. Zag er erg chique uit...

Onderdeken werkt ook prima, maar ik merk dat mijn pony dit toch niet zo fijn vind. De losse haartjes kruipen er snel in en gaan jeuken. Als ik dan de dekens af doe en ga borstelen moet ik haar eerst op allerlei plekjes kriebelen voordat ik door mag gaan met poetsen Haha!
Heb daarom maar een dikkere deken gekocht, nu heeft ze er geen last meer van...