Schiet op; PLAS

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Schiet op; PLAS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 23:05

Ik ben heel trots op hem, hij is drie, bomproof, verkeersmak, gaat alleen mee naar buiten en is zeewaardig. Dus wat loop ik nou te zanikken. Nou het zit zo... Vaak moet meneer plassen als we onderweg zijn, maar dat doet hij dus niet. En dan gaat hij zo stijvig en langzaam lopen. Niet vooruit te branden. Ik geef hem ruim de kans te plassen. Laat hem meekijken als andere paarden wel plassen, fluit, stap af, ontlast zijn rug enzovoort en zo voort.
Thuis gekomen weet hij niet hoe snel hij moet gaan plassen, soms zelfs nog voor hij in zijn stal staat.
Hoe kan ik hem nou toch zover krijgen dat hij gaat plassen. Dat is voor hem en dus ook voor mij veel fijner.

Only_Kiekie

Re: Schiet op; PLAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:07

Dit ga ik volgen heb precies het zelfde(nouja mijn poownie)

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:08

Ik heb dit ook. Er wordt nergens anders gezeken dan in eigen stal! Sorry ik kan je dus niet helpen, maar ga dit wel volgen Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:27

al eens geprobeerd om hem te poetsen ,te zadelen en dan heel even terug te zetten in stal?
deed ik met het paard van mijn ex en die ging dan altijd even plassen...zo was het probleem tijdens het rijden opgelost

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:29

Op de manege vroeger ging de eigenaar fluiten. Weet niet precies waarom maar het hielp wel.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:00

Je moet het paard leren om te gaan plassen als je gaat fluiten (en dan werkt het nog niet altijd).
Dus zie je dat je paard plast, ga je fluiten. Als je dat vaak genoeg doet, zal hij gaan plassen op het moment dat je fluit.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 15:38

Daar ben ik dus mee bezig ja. Ik ga zelfs fluiten als ik een plassend paard zie waar hij bij is, hopen dat hij het afkijkt. Terug in de stal zetten met zadel en al is misschien ook een idee, ga ik eens proberen.

Izmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:11

Je kan proberen een hele dag op pad te gaan en dan af en toe een lange pauze te nemen dan doe je hem een halster om en laat je hem wat lopen aan het longeertouw. Vaak gaan ze dan wel een keer plassen. Als hij dat eenmaal doet dan is de kans groot dat hij het zelfs gaat doen als je erop zit.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:15

Doet hij het alleen als je aan het rijden bent? En moet hij dus niet zo vaak plassen als hij op stal staat?
Dan kan het ook door het zadel komen.. Dat had een paardje bij mij op stal ook. Daar is ook de dierenarts bij geweest en alles en ze dachten nog dat hij blaasontsteking had, maar dat bleek dus uiteindelijk door het zadel te komen. Hij ging altijd staan alsof hij moest plassen, alleen plast hij dan niet Knipoog

Lisaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:05

Ik had dit ook eerst met mijn oude shet. Hij begon dan helemaal moeilijk te lopen was echt gewoon zielig. Een hele tijd zijn we dan ook niet ver gaan rijden zodat als hij moest plassen snel weer thuis was. Maar sinds kort begon hij gewoon 2 keer in een rit te plassen, ik helemaal blij en hem helemaal belonen. Dit heeft wel zeker 2/3 jaar geduurt Gaaaap ik had er ook niks aangedaan ofso dus daar kan ik je niet mee helpen misschien komt het wel vanzelf

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:12

Ik volg dit ook even. Bij ons op stal staat ook zo'n paard die alleen in zijn eigen stal wil plassen. Hij plast zelfs niet op de wei. Als hij op concours gaat en eerst in de wei heeft gestaan, plast hij wel netjes eerst op stal. Maar zelfs dan, als we terug komen, moet hij zo nodig, dat hij al staat te druppelen op de trailer. Hij laat het dan ook gelijk lopen als hij op stal is.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 22:48

Zielig is dat toch he....
Ik hoop maar de de wijsheid met de jaren komt net als bij jou powny poemta_hvj

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 09:38

ik heb me merrie nu al 8jaar en nog steeds als ik aan het rijden ben plast ze niet. zo heeft madam ook al een aantal wedstrijden verkloot ze plast niet in de bak plast niet op de trailer maar plast ook niet in een andere stal nee alleen in dr eigen stal.
het was zelfs zo erg dat ik was van de ene stal naar de andere stal verhuis en dat heb gewoon ruim ander halve dag geduurt voordat ze ging plassen.
het is toch best irr als je wedstrijd heb en je paard plast niet ergens anders

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:17

Mijn merrie wil het liefst niet plassen als er andere paarden bij zijn. En ook alleen maar in de berm, op het asfalt spetterd het Tong uitsteken Misschien kan een van die 2 dingen bij jou ook van toepassing zijn?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:24

Mijn pony wil alleen in een kleine ruimte plassen... Dus ook niet onder het zadel of wat dan ook. Hij is inmiddels zover dat als hij écht moet hij in de bak ook wel gaat plassen, maar zeker niet als ik erop zit.

Ik heb hem geleerd om te gaan plassen zodra hij de stal binnenkort. Is echt het eerste wat hij doet, ook als er eten ligt.

Ook plast hij inmiddels op commando in de trailer (dit laat ik hem doen als we het bos in gaan, zodat hij dan niet de hele tijd benepen loopt).

Die van mij plast als ik in 1 en dezelfde toon heel hoog fluit. Heeft overigens wel eventjes geduurd.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:31

die van mij plast alleen op stro-gras of zand ondergrond..Anders spettert het. Ik denk dat hij op een gegeven moment toch echt wel moet? dan uitgebreid belonen. Hij kan het niet eeuwig ophouden.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:33

Nou... De mijne kon het héél lang ophouden... En dan drupte er al plas uit, maar bleef hij stug volhouden. Het lijkt me niet zo goed voor de blaas om het zolang vol te houden..

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 17:14

Flew schreef:
Die van mij plast als ik in 1 en dezelfde toon heel hoog fluit. Heeft overigens wel eventjes geduurd.

Hoe heb je dat aangepakt dan???

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 17:16

Élke keer als ik zag dat hij ging plassen/moest plassen datzelfde fluitje laten horen, en belonen als hij begon te plassen.

Ze leggen de link vanzelf wel. Ja

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 17:21

Sommige paarden plassen makkelijker als ze door dorre bladeren lopen. Vraag me niet waarom, misschien door het geluid? En het spetters natuurlijk niet.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 17:24

Geen idee of je dat al doet en of je paard overdag buiten staat, maar hier laten we de paarden voor ze gaan rijden altijd eerst even in de stal om te plassen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 17:41

Flew schreef:
Élke keer als ik zag dat hij ging plassen/moest plassen datzelfde fluitje laten horen, en belonen als hij begon te plassen.

Ze leggen de link vanzelf wel. Ja

Oh nou dan ben ik al op de goede weg..... Muziek! Muziek!

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 17:43

Mijn vorige paard deed het ook, tot op de dag dat ik hem verkocht nog. Werd op buitenritten erg irritant Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 08:30

Die van mij plast op commando erg makkelijk vind ik zelf. Buiten plassen doet hij prima ook onder weg. Meestal laat ik hem voor de start van een endurancewedstrijd nog eens plassen onder weg wil hij meestal alleen maar door lopen.