probleem met bestelling Petrie laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LinZZZZ

probleem met bestelling Petrie laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 19:03

Ha andere bokkers
In augustus heb ik bij Huppa op internet laarzen van Petrie (model Standard) besteld. Er was namelijk toen een actie dat je 25% korting kreeg op deze laarzen. En dat scheelt op een laars van €300 nogal veel! Ik de maten gelijk de zelfde avond perfect opgemeten en doorgestuurd. Ik heb een paar maanden op mijn laarzen moeten wachten want ze zeiden bij Huppa dat het heel druk was bij Petrie. Toen ik eenmaal de laarzen in huis had, bleek ik er met mijn kuit niet eens in te passen! Ik alles nagekeken, stond er kuitomtrek 34 op de doos en in de laars ipv de 37 cm die ik had gemeten incl sokken en rijbroek. Ik mocht de laarzen terugsturen omdat het inderdaad niet klopte. Nu kreeg in gisteren wel de goede laarzen DACHT IK! Eenmaal de doos te hebben opengemaakt zag ik al gelijk dat de laars veelste breed was. Dit was zeker geen kuitmaat 37. Ik heb de omtrek van de buitenkant gemeten en deze is 43! Maar er staat wel 37 op de doos. Ik zie het nu even niet meer zitten en wil van Huppa mn geld terug. Komt dit vaker voor bij Petrie? En dan ook bij mensen die deze laarzen in de winkel hebben besteld en laten aanmeten? En hoelang moest je dan wachten voor je de laars in huis had als deze niet bij de winkel op voorraad was?
Bedankt!

GeJe

Re: probleem met bestelling Petrie laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:13

Model Standard ligt in de meeste gevallen gewoon op voorraad bij Petrie. Het lastige van zelf opmeten is dat er natuurlijk wat fout kan gaan (ook wel bij de winkel, maar dan is het hun probleem). Als de laars niet op voorraad is duurt het ongeveer 8 weken voordat ie leverbaar is.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:19

Ik zou nooit via internet laarzen bestellen dat in de eerste plaats, ik wil ze wel eerst aan gehad hebben, ook al moet het dan in een ander model.

Heb geen ervaring met huppa maar begrijp je instelling wel.
Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:32

ooh heel herkenbaar. Het is 1 grote zooi bij Petrie *LOL*
Mijn laarzen gingen na 1,5 maand kapot dus ik ging terug naar Divoza, die stuurden mijn laarzen terug naar Petrie. Ik heb 3 maanden!! gewacht op mijn laarzen. Eerst waren ze mijn laarzen kwijt (Bij Divoza of bij Petrie, dat weet ik niet) Daarna kreeg ik nieuwe laarzen, maar niet de goede kuitmaat... Dus ik weer terug en toen heb ik van Divoza nieuwe gekregen.
Maar echt bij Petrie gaat volgens mij vanalles mis. 3 maanden wachten op laarzen, die vervolgens niet de goede maat zijn, dat is toch belachelijk??
Succes ermee Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 21:05

Ik heb bij mijn standaards dat de maat op de doos goed is, maar in de schacht staat een kuitomvang die 1 cm kleiner is. Nu zijn mijn kuiten 's morgens soms wel 2 cm dunner dan 's avonds, dus 's morgens kan ik er wel in. Toen ik de laarzen ophaalde in de winkel waren m'n kuiten ook dun (wel 's avonds) en dus was het mij met passen niet opgevallen. Pas een paar weken later vond ik het wel heel raar dat ik er niet inkwam soms. Dus maar eens goed gekeken en vervolgens bleek dus de doos goed te zijn, maar de schacht niet. Inmiddels gaat het prima.

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 21:14

LinZZZZ, welke maten staan er in de laarzen?

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 08:58

in de laarzen staat maat 20, 3 1/2, 37, 40
Weten jullie waar die 37 en die 40 voor staat? Is 37 niet de schachthoogte en 40 de kuitomtrek? Ik vond de laarzen namelijk ook best kort dus het zou goed kunnen dat ze deze maten hebben omgewisseld. Ik heb nu bericht van Huppa gehad en ik mag de laarzen terugsturen!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:06

In mijn petrie's heb je eerst de voetmaat, dan de hoogte en dan de kuitmaat.

Hopelijk krijg je snel de goede laarzen!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:50

ik neem uit je verhaal dus aan, dat je de laarzen besteld hebt via een webshop?

voor leren laarzen kan ik je altijd aanraden om gewoon naar een goede ruitersportzaak te gaan! het meten van je benen is een erg kundig werkje waar heel snel fouten in ontstaan!
laat ze dus altijd opmeten door goede vakmensen en ga er niet zelf mee aan de slag dat voorkomt een hoop fouten!
daarbij komt ook nog dat dan degene van de winkel opdraait voor de eventuele fouten.

wij werken al jaren heel veel samen met petrie en hebben er weinig klachten over! als wij de laarzen niet op voorraad hebben en bij petrie wel dan hebben we ze altijd binnen een week in huis. zijn ze niet op voorraad bij petrie dan moet je rekening houden met 6 tot 8 weken leveringstijd! (uitzonderingen in vakanties e.d)

overigens de maten zijn als volgt. 3,5 is voetmaat, 37 kuitmaat, 40 hoogte (controlemaat)

als ik je een advies mag geven, stuur de laarzen netjes terug en vraag of je je geld terug krijgt omdat je niet tevreden bent over de service en ga vervolgens gewoon naar een goede ruitersportzaak en laat je benen daar op meten en hun vervolgens de laarzen bestellen, dan heb je gegarandeert de goede laars.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 14:38

marloezzke.... ik heb de laarzen via een webshop besteld omdat ik de laarzen in de winkel eigenlijk te duur vind. Hier kreeg ik 25% korting en dat leek me toen wel wat. Er stond op die site echt heel uitvoerig beschreven hoe ik de laarzen op moest meten en daar heb ik me echt strikt aan gehouden!! Ik denk dat het piepjonge meisje van onze ruitersportzaak dat niet veel beter zal doen als ik. Maar idd, als het dan verkeerd is dan neem je de laarzen gewoon niet. Weet je zeker dat als er in mijn laars staat: 20, 3 1/2, 37, 40 dat 37 dan voor de kuitomtrek is en niet de schachthoogte? Wanneer ik namelijk de kuitomtrek aan de buitenkant meet is dat maar liefst 43 cm! Dat is toch raar als een laars aan de binnenkant 37 cm moet zijn? Het ligt gewoon echt niet aan mijn manier van opmeten, de laars is gewoon niet goed. Bedankt!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:24

Zelf moest ik ook redelijk lang wachten op mijn dressuurlaarzen (Petrie Grand Prix), hoe lang dat weet ik niet precies meer, want het is al 2 jaar terug ofzo.
Wel viel mijn maat buiten de standaardmaten, omdat mijn benen 2 cm te lang waren voor de standaardmaat, maar ik weet natuurlijk niet of dat uitmaakt in levertijd.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:40

ik snap dat die 25% aantrekkenlijk is.
en het bij ons is het zo in de winkel dat niet zomaar iedereen de laarzen aanmeet, dat doen alleen degene die hier echt ervarn in zijn.

ik ben bang dat er echt een fout is gemaakt met je laarzen.
als je even de achterkant van de schacht (dus die lijn die over het midden loopt achter, de balijn.) even van net boven de hak tot bovenaan meet, kun je de controle hoogt nagaan van de laars.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 19:21

Ik heb mijn laarzen vandaag eindelijk voor de 3e keer ontvangen. Deze keer zijn ze wel goed! Ze zitten in ieder geval goed. Ik heb alleen nog wel een vraagje.... hoe hoog zit jullie laars?? Ik heb het idee dat die van mij misschien iets te laag zitten. Als ik mijn been buig dan zit de laars wel in mij knieholte (mij benen in rijhouding gebogen net niet). Als ik sta dan scheeld het aan de achterkant ong. 1,5 cm van mijn knieholte. Hoort dit zo? En weten jullie hoeveel de laarzen nog gaan zakken als ze zijn ingelopen? Misschien en stomme vraag maar kan de lengte van de laars eveneens als de breedte ook worden opgerekt? Ik denk wel dat mn laarzen goed zitten maar ik wil het toch graag zeker weten.
Bedankt!

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:25

Je moet de laars wel aan de binnekant meten, de buitenkant heeft weinig zin Knipoog

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 07:30

ja dat snap ik maar dat gaat een beetje moeilijk he.
Als mijn kuit 37 cm is en mijn laars aan de buitenkant 43 cm dan is deze niet goed. Lijkt me sterk dat dat 6 cm scheelt. En mijn vermoedens klopte

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 07:34

Je laars is idd te laag.
Welke maat had je doorgegeven, en welke heb je gekregen?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 08:47

Je laars hoort iig niet in je knieholte. Dus 1,5 cm eronder klinkt goed. Je moet naar de boog kijken. Hoe zit die? Tehoogte van je knieschijf? Eronder?

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 12:52

winbinches... de boog van mijn laarzen zitten wel ten hoogte van mijn knieschijf. Ik heb al veel op mn laarzen gelopen en ook op de trap maar de laarzen lijken niet in te zakken! Lijkt mij trouwens ook niet normaal als je laarzen in je knieholte zitten. Dan kan je je been toch niet buigen met lopen en rijden?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:06

Ik laat ze wel altijd tot ongeveer in mijn knieholte aanmeten.
Na een paar weken zijn ze meestal wel wat ingezakt, en dan zitten ze precies goed.
Als je er eerst een hakje indoet kun je je been wel buigen, wel wat minder maar dat wordt beter als ze ingezakt zijn.

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:30

asjemenou schreef:
Ik laat ze wel altijd tot ongeveer in mijn knieholte aanmeten.
Na een paar weken zijn ze meestal wel wat ingezakt, en dan zitten ze precies goed.
Als je er eerst een hakje indoet kun je je been wel buigen, wel wat minder maar dat wordt beter als ze ingezakt zijn.

Ben ik het compleet mee eens! De eerste keer dat ik Petries kreeg (de Elite) heb ik geen hakje gebruikt en ik kan je vertellen, dan heb je je knieholtes goed kapot. (Wat heb ik die dingen vervloekt zeg toen) Maar nadat ze zijn ingezakt wil je echt niet anders meer. Ik ben nu aan het wachten op mn tweede paar. Mijn kuiten zijn in de loop der tijd behoorlijk gegroeid in omvang (van 37 naar 40 Knipoog ) Ik heb in de tussentijd ook gereden met de Petries van mn moeder, daar paste ik wel in qua kuitomvang, maar niet qua hoogte, dus heb ik ook hakjes gebruikt.
Als mijn laarzen er zijn ga ik ook weer hakjes gebruiken.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:34

Ik heb ook de Elite gehad met hakjes erin. Ging wel goed totdat de voetmaat te klein werd Boos! Nieuw 1x op gelopen 1x mee op wedstrijd en dat was het dan...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:39

Waren je voeten dan zo hard gegroeid tussen de tijd van opmeten en dat ze klaar waren?

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:52

asjemenou schreef:
Waren je voeten dan zo hard gegroeid tussen de tijd van opmeten en dat ze klaar waren?

yeps Boos! had 4,5 gekocht maar had achteraf 5 nodig. M'n grote tenen zaten een beetje klem Tong uitsteken Toen heb ik de Petrie Dressage gekocht maar een voet werd ook teklein en toen heb ik een poos niks gedaan. Nu heb ik inmiddels Cavallo's met rits en de Derby Goldjumper maar dit allemaal terzijde

@ TS: Ik zou ze gewoon terug brengen. Het wordt een te schoftig verhaal !! 37 en 43 schilt nogal