Warme winterdeken of ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BE_GENTLE

Warme winterdeken of ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 17:00

Hallo mensen,

Mijn paardje is al een echte teddybeer ( word niet geschoren ) maar heeft nou een 0 grams deken op waar die zelfs nog een beetje onder zweet als er mooie dagen zijn..
Nu ben ik op zoek naar een winterdeken maar hoeveel grams moet ik dan nemen ? hij moet het wel warm hebben maar ook weer niet te.. de deken blijft s'nachts ook op..

Als jullie een goede winterdeken weten die 100% waterdicht is hoor ik het graag..

Waratje

Re: Warme winterdeken of ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:03

Ik zou die 0 grams alleen opdoen als het gaat regenen en verder lekker zonder deken laten staan. Als het paard nu al onder een 0 grams deken zweet, moet je er niet een zwaardere op gaan leggen, daar ben je voor dit seizoen ruim te laat mee.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 17:09

Ja het is echt alleen dat ie gaat zweten als het zonnetje echt fel schijnt.. anders zweet hij dus niet Lachen en heb deze pony nog niet zo heel lang weet dat hij dag en nacht buiten stond maar of hij daar s'winters een deken op kreeg geen idee..
Maar ik bedoel meer als straks echt de winter begint dus zo rond de 3/4 graden moet hij dan niet iets dikkers op ??

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:13

Als je een dikkere deken op wil hebben, had je eerder moeten beginnen. Hij heeft nu zo veel wintervacht dat als je hem nu een dikkere deken oplegt alleen maar zal zweten. Ik zou idd alleen met slecht weer een regendeken op leggen (wat in principe niet nodig is).

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 17:18

_Do_ schreef:
Als je een dikkere deken op wil hebben, had je eerder moeten beginnen. Hij heeft nu zo veel wintervacht dat als je hem nu een dikkere deken oplegt alleen maar zal zweten. Ik zou idd alleen met slecht weer een regendeken op leggen (wat in principe niet nodig is).

Tja hij werd al in augustus dikker in zijn vacht toen heb ik hem maar een zomerdeken opgelegt maar er kwam alleen maar vacht bij.. dus heb het met een deken niet echt tegen kunnen gaan.. en in augustus kan je niet echt een winterdeken opleggen.. de deken die er nu op ligt heeft hij rond midden / eind september er op gekregen..

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:18

Ik zou deze ook lekker op laten Linda.
Als het 's nachts vriest, heb je meestal overdag veel zonneschijn.
En onder een dikkere deken, zou je paardje dus meer gaan zweten.
Ik denk dat je te laat een deken op heb gedaan.
Mijn paard heeft totaal geen wintervacht nu, zelfs niet op de hals.
Vanavond krijgt ze de 300grams deken op.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:26

Ik hou deze hele winter dezelfde 0 grams regendeken op Lachen Onder regendeken zit een dikke vacht die ervoor zorgt dat hij het echt niet koud krijgt als het hard gaat vriezen Lachen

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:29

Mijn paard is ook niet geschoren, heb een 0 grams regendeken om en krijgt eronder niet eens een wintervacht, alleen zijn hals krijgt dikke haren haha.

Maar, ik zou gewoon de 0 grams deken omlaten, hoe dikker de deken word hoe meer hij toch echt gaat zweten.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:34

Heeft ie een schuilstal? Mijn paard wel en die heeft ook een hele dikke vacht en die wordt ook niet geschoren en die staat de hele winter buiten (met schuilstal dan Tong uitsteken) zonder deken en red zich prima.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:36

gewoon ongevoerde regendeken op. is denk ik voor jouw dier het beste?
als je dikker gaat nemen zit je dat hij nog meer zweet en dat lijkt me niet goed.

dsu gewoon zou houden zoals nu Haha!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 17:38

Heel erg fijn voor de reactie's kan ik hem met een gerust hart buiten laten staan zonder hij het echt koud heeft..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:28

VSW-->SV