HC starten in M terwijl je L2 start

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

astrid

HC starten in M terwijl je L2 start

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 19:32

Mag je HC starten in het M terwijl je L2 start.

Deze vraag heb ik omdat mijn dochter de winstpunten heeft om M te starten L2 +19.
Nu wil ze graag kijken of ze het wel kan ze oefent er wel voor maar vindt het toch eng ze is net 15 geworden mag dit of niet.

ik weet wel dat ze dan niet officieel L2 mag starten op de dag zelf en zal ze ook niet doen.

doordat ze HC start kun je ook dingen leren zeker als ze een jury heeft die opmerkingen opschrijft op de coupon.

Nibbit

Re: HC starten in M terwijl je L2 start

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:33

ja hoor, dat mag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 00:45

Tuurlijk mag dat! Veel succes

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 00:47

Jep dat mag inderdaad.

Veel succes!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 10:31

Dat mag inderdaad. Zo heb ik eens M2 HC gestart, omdat ik de week ervoor mijn punten had gereden om te mogen promoveren.
Ik wist dat we nog niet echt aan de M2 toe waren, maar vond het ook wel jammer om nog een keer in de M1 te rijden (was een kleine wedstrijd zonder prijzengeld). Toen heb ik besloten HC M2 te starten om te kijken waar we aan moesten gaan werken.

Liessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 10:34

ja dat mag, maar waarom zou ze dan niet gewoon officieel starten, of ze moet zo nog niet aan het M toe zijn dat ze kans maakt om verliespunten te rijden, maar ik moest laatst schrijven bij iemand die HC starte, en die had uiteindelijk toch nog een puntje gereden, dus ze zou net zo goed officieel mee kunnen doen..!
succes

jolandaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:23

Ik doe het ook wel eens als mijn paard vervelend is tijdens de proeven. Vanaf de M mag je geen zweep meer hebben en mijn paard had dat door. Dus tijdens de proeven viel ze steeds wat dood. En toen ben ik een paar keer HC gestart met zweep en nu weet ze dat er geen ontkomen meer aan is. Nu gaat het goed.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:02

Ik heb gehoord dat je de eerste proef dan L2 moet starten voordat de HC M1 mag starten.
Zowel mensen op bokt zeiden dat als de KNHS zelf Nagelbijten / Gniffelen
Maar een andere keer zei de KNHS weer dat je gewoon beiden proeven HC mag starten en de jury was er ook van overtuigd dat dat wel gewoon mocht Tong uitsteken

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:54

je moet inderdaad wel eerst een keer L2 starten, met springen is dit vooral omdat de jury eerst moet beoordelen of het wel veilig is om jou een klasse hoger te laten starten, bij de dresuur zullen ze hier ook wel een bepaald regeltje voor hebben,

veel succes en ik zou idd eerst lekker een keer HC starten kan voor het zelfvertrouwen alleen maar goed zijn en anders kun je altijd nog even lekker doorijden in de L2

jollyflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:58

domme vraag misschien.. wat is HC, hetzelfde als buitenmededingen?

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:58

mirjamalvaro schreef:
Ik heb gehoord dat je de eerste proef dan L2 moet starten voordat de HC M1 mag starten.
Zowel mensen op bokt zeiden dat als de KNHS zelf Nagelbijten / Gniffelen
Maar een andere keer zei de KNHS weer dat je gewoon beiden proeven HC mag starten en de jury was er ook van overtuigd dat dat wel gewoon mocht Tong uitsteken

De KNHS is wel vaker dubieus wbt dit soort bepalingen.
Ik raad de TS aan gewoon even naar het desbetreffende wedstrijdsecretariaat te bellen om even te overleggen. Die doen daar vaak niet zo moeilijk over. Gewoon even overleggen wat hun er van vinden, dan komt het helemaal goed. Ja

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:59

jollyflower schreef:
domme vraag misschien.. wat is HC, hetzelfde als buitenmededingen?

HC = Hors Concours, dus inderdaad buiten mededingen, je betaald dan gewoon inschrijfgeld, stuurt een (blanco)coupon op, en dan mag je inderdaad een klasse hoger starten, of vanaf het M een zweep erbij houden o.i.d. Je telt dan niet voor winst- of verliespunten en je hebt ook geen recht op een mogelijke (geld)prijs

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:14

En mag dat bij alle wedstrijden?

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:18

Ehm, ja in principe wel.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:25

Oke bedankt.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:36

ik heb het van de zomer ook gedaan, eerst een proef L1 gestart HC, en daarna in de ring ernaast mijn reguliere B proef Lachen
Het ging zo goed dat ik direct erna bij het secretariaat mijn B proef van de volgende dag heb laten omzetten naar een L1 proef.

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:04

mag het dan ook als je nu L2 rijd en ik heb me geselecteerd voor de gelderse kampioenschappen in februari mag ik daartussen HC starten in het M1? lijkt mij van niet..

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 23:02

Voor zover ik weet mag dit wel. Het is tenslotte HC en het telt nergens voor. Je bedoelt vóór de kampioenschappen neem ik aan?

Anders nog even voor de zekerheid navragen bij de KNHS als je twijfelt, maar volgens mij mag dit gewoon wel.