Sinds deze week ken ik eindelijk de officiële naam van onze draversmerrie. Zij werd begin dit jaar aangekocht bij een handelaar uit Gent, echter zonder papieren. Het verhaal over haar verleden klopte niet, maar doet verder niks terzake; het is een mooi en vooral braaf paardje.
Haar naam is Oita P (Incredible Crafts x Zie die Detvile) met als fokker T S Pomstra-Jansen uit Groningen. Zij zat in de sport van 2000 tot en met 2003; of dit met de fokker als eigenaar was weet ik niet. Driver was bijna altijd H.W. Schoonhoven.
Wat er tussen 2003 en 2006 met haar is gebeurd weet ik niet. Wel dat ze vorig zomer nog enkele wedstrijden heeft gelopen in regionale koersen hier in Belgïe, en deze winter ook nog enkele maanden bij een andere particulier heeft gestaan. Zij gaat goed en rustig bereden langs de straat, dus waarschijnlijk werd ze na haar korte koersloopbaan wel gebruikt als rijpaardje. ?
Het is een kleine bruine merrie van 1.50m, nu 10 jaar, gebroken wit kolletje, en heel kleine witte rand rond de linkerachterhoef. Ik zal een poging ondernemen om een foto te plaatsen, maar ik vrees ervoor
Heel graag had ik de contactgegevens gevonden van de eigenaar (vermoedelijk Adrie De Vries uit Oldeholtpade), trainer of fokker (Pomstra-Jansen, vermoedelijk uit Groningen) toen ze nog wedstrijden liep. Vind namelijk geen enkele foto terug op internet, terwijl ze toch wel enkele wedstrijden heeft gewonnen.
Alsook zou ik graag weten wie ze na haar carriëre heeft gehad en wat ze daar heeft gedaan.
Kortom, wie denkt zo'n paardje te hebben gekend, of me kan helpen aan contactgegevens van vorige eigenaars, aarzel svp niet om iets te laten weten.
Ondergetekende zal u eeuwig dankbaar zijn

verder : http://www.mijnalbum.nl/Album=SJXHP6CZ