Winterdeken op doen. Wel niet scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Winterdeken op doen. Wel niet scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 18:27

Hay allemaal,
De deken(regendeken) van mij haf lekt een beetje en het zit me niet lekker. Heb de deken al meerdere keren ingespoten maar geen resultaat. Lekt maar op twee plekken maar is vervellend voor mijn haf.
Nou heb ik niet zo 1,2,3 een nieuwe deken en zit ik te denken om zijn winterdeken. (250 grams) op te leggen bij hem.
Nu heeft mijn haf tog een behoorlijke vacht. Scheren of niet? Ook is het probleem dat hij snel sloopt en als dat dus gebeurt is hij helmaal kaal.
Wat is jullie mening. Ik twijfel of de vacht te dik is voor deze deken.
Graag advies.
Bedankt

Ash_

Re: Winterdeken op doen. Wel niet scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 21:48

Wie o wie kan mij helpen?

Acda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:55

ja ik zit ook al met zo'n probleem mijn haf zit ook al in dikke wintervacht ik heb ook een 250 of 300 grams deken weet niet zeker maar die is nog steeds bij de stomerij om gewassen te worden en ik zit ook te twijfelen of ik hem nu op zou doen of niet.. voor mijn idee heeft hij daar de vacht al te dik voor.. want ik heb mijn deken nog niet terug..

opzich gaat het wel zonder deken met hij zweet nu echt zo ontzettend snel dat hij na het rijden gewoon de hele middag in de stal moet staan tot dat hij droog is.. dat duurt wel de hele middag en dan kan hij helemaal niet meer in de wei.. scheren wil ik hem ook niet.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 21:56

Ja dat heeft mijn haf dus ook.Ik zit er nu over te denken om morgen tog maar een nieuwe regendeken te gaan kopen. Wat is jullie mening

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:15

Als ik jou was zou ik een nieuw deken gaan halen. Als je nu al je zwaarste deken erop gaat leggen bedenk dan wel dat als het echt koud wordt, je waarschijnlijk toch nog een ander deken moet gaan halen wil je niet dat hij een teddyvachtje krijgt. Je kan hem scheren als je dat wil maar ook dan zal je als het kouder wordt een extra deken nodig gaan hebben.