Contragalop hoe enn wat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janiiskA

Contragalop hoe enn wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 15:49

mischien beetje een stomme vraag over de contragalop in een gebroke lijn 5 meter .. wanner moed je de contragalop dan inzetten?
op het moment dat je de hoefslag afgaat? of pas later?
want het lijkt mij dat het dan een scheef geheel word en het wil ook nie helemaal lukken!?
tipps??
alvast bedanktt

Anieke89

Re: Contragalop hoe enn wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:51

Als je de contragalop op een gebroken lijn 5 meter moet rijden, is het eerste deel ( het deel voor het omstellen zeg maar) nog de gewone galop. Pas daarna krijg je de contragalop.
Laatst bijgewerkt door Anieke89 op 13-11-07 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:54

En verder hoeft je de contragalop niet in te zetten lijkt mij, je gaat immers in dezelfde galop door als voorheen. Je moet wel contrastelling aan houden in het midden van de gebroken lijn als je dat bedoeld. En de rechte lijnen rijd je net als anders recht.
Natuurlijk ondersteun je je paard wel extra als hij het nog niet helemaal begrijpt door de galophulp even 'vast te houden' in de wending.

janiiskA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 16:13

ja dat snap ik niet haha je moed tog overspringe ofniet?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:20

Nee, je moet niet overspringen, want als dat wel zou moeten, zou er moeten staan dat er een galopwisseling gereden moet worden.

Contragalop is niets anders dan een linkerwending in de rechtergalop rijden (of een rechterwending in de linkergalop).
Wanneer je op de rechterhand zit en een gebroken lijn rijdt, is de punt van je gebroken lijn een linkerwending. Dat stukje is dus contragalop.

Je blijft dus gewoon in de rechtergalop doorrijden.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:22

Als je op de linkerhand rijdt zit je in de linkergalop. Dar blijf je in en dan rijd je gewoon een gebrokenlijn. Hetzelfde op de rechterhand maar dan in de rechtergalop. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:53

Je doet eigenlijk niks anders dan een gebroken lijn rijden in galop, dan rijd je vanzelf je contragalop bij het 'omstellen' naar de hoefslag.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:55

Je rijd gewoon hetzelfde als een gebroken lijn in draf, alleen dan in de aangegeven galop.
Moet je dus M-C linkergalop aanspringen, en H-X-K gebroken lijn in contragalop, blijf je in de linkergalop.

janiiskA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 17:06

ooo ik snapp emm al!! bedanktt! whaa als ik et zo bekijk ist egt een domme vraah..Tong uitsteken o o maja..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:23

Slotje.