Hengstig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 20:17

Hoe reageren jullie paarden als ze hengstig zijn?

De mijne is drachtig geweest dus ik wist het nog niet (met rijden dan).

Ze lijkt dan wat plakkeriger tegen het been en slomer....ook aan de hand.

Marlies94

Re: Hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:38

Nou mijn haflinger zit de hele tijd te plasssen en ze is ontzettend sago en zit de hele tijd te hinneken Nagelbijten / Gniffelen

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:08

Ze loopt niet echt door en is veel te veel met dingen om zich heen bezig maar voor de rest valt het allemaal hartstikke mee Lachen

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:30

Mijn dame is als ze hengstig is erg relaxt de periode naar de hengstigheid toe ( een dag of vier vijf) zijn haar sensoren extra versterkt alles kan spannend zijn dan Knipoog

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:33

is veeeel liefen knuffelt dan met mij en andere paarden terwijl ze normaal heel dominant is. Plakt niet aan je been doet gewoon netjes wat je vraagt. Loopt alleen dan wel elke keer haar stal uit.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:39

Djarada is dan meteen helemaal overstuur. Rent alleen maar keihard rond als ik aan het rijden ben en ze loopt de hele tijd buiten. Om naar de mannen te kijken Vork Normaal staat ze altijd haast binnen, alleen als het mooi weer is Tong uitsteken En ze is ook de hele tijd aan het hinniken..

Tanja is er vrij normaal onder, beetje hinnikken. Meer niet Lachen

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:49

Tarah was altijd vreselijk, vliegerig en niet meer te rijden, nu is ze behandeld aan een vastgegroeide baarmoeder en eigenlijk heel normaal te rijden, soms wat kleverig, maar over het algemeen veel beter te rijden..

Mijn oude pony had nergens last van

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:51

phantom staat bijna een week stil dan,
kunnen jullie wel raden hoe erg ze is Knipoog

lassiter piest wat meer op stal, maar merk er verder niks aan.

@ _PSM_ hoe kwam je erachter dat je paard een vastgegroeide baarmoeder had ??

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:15

PP-->OPG

siemoniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:00

mijn pony is als ze hengstig is een stuk chagerijn.met rijden is ze algemeen geen schat maar dan is ze egt een heks:P.en valt steed jou aan

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:45

Tja, dat verschilt een beetje. Nu we een ruin op stal hebben toont ze het veel erger en had ze wat dagen... Eerst een dag echt te plakkerig en te dol op poetsen (sta je een paard te poetsen die met de staart omhoog staat en benen wijd Clown) en de dag erna was ze echt té druk, mocht ik nergens aan komen etc etc. Normaal heeft ze die buien ook al normaal, maar deze waren we heel erg overdreven en sterk aanwezig.

Verder is ze altijd een enorme bitch naar andere paarden als ze hengstig is. Dan is haar weidegenootje echt de l*l want die zoekt ze dan steeds op, oren plat, kont draaien en trappen maar Koe

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:27

Mijne heeft erg eigenlijk vrijwel geen last van Haha!
* ja, het is echt een merrie Clown
Met ponykamp voelde ik het wel even, maar daar bleef het bij Knipoog

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:33

Ze piest de hele stal onder.
Is eigelijk niet te rijden. Ze vergeet mij namelijk Clown Laatst maakte ik een ritje, bleef ze tijdens het oversteken midden op de weg staan. Helemaal in trance... Moest afstappen om dr van de weg te sleuren. Bloos Hoe meer been ik geef hoe erger het wordt. En onderweg ook steeds plassen. Niet echt gezellig.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:35

Bij die van mij merk je niets (gelukkig als ik sommige andere merries bij ons op stal zie).
Soms heb ik een vermoeden als ik haar een paar keer zie plassen.
Bij de vorige eigenaar wisten ze ook nooit wanneer ze nou precies hengstig was. Toch was ze bij hen in een keer drachtig, terwijl andere merries vaak een tijdje bij de hengst blijven of nog een keertje terug moeten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 09:20

Ik heb gisteren weer gereden en nou was ze super actief en voorwaarts. Niks meer over van dat plakkerige slome gedoe zeg maar.

Hopelijk gaat dat met de training wel beter, niet echt fijn als ik in de toekomst op wedstrijd moet en ze is zo hangerig naar andere paarden en sloom en tegen het been aan plakken....

Maar ik zie dat meer paarden dat hebben. Ze moest ook wat 'plassen' als ze voorbij anderen liep.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 09:52

Mn lief hanna is altijd al een gillertje
maar zodra ze hengstig is gilt ze nog veel meer wanneer een paard langs dr stal loopt Tong uitsteken

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:34

Mijn merrie is dan niet bij de enige ruin op stal weg te krijgen. Hij hoeft maar te kijken en ze gaat al staan plassen. Met rijden merk ik er weinig van maar als ik samen met de ruin in de bak ben dan probeert ze contstant bij hem in de buurt te blijven. Op buitenrit gaat ze zelfs bij een groepje koeien staan plassen Lovers . Maar voor de rest is ze heel lief.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:16

Mijne plast wat af!
en zodra er natuurlijk een lekkerding langst komt gooit ze haar chamisch in de strijd!