Welke cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roverrr

Welke cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 19:37

Ik weet niet of er ergens hierover al een topic was, zoja; tem maar!

Ik ga een nieuwe cap kopen. Degene die ik nu heb is tegroot.. En ik zit te twijfelen wat voor een ik wil kopen.
Ik wil géén verstelbare cap! Ik heb nu een Horse vally cap. Ik heb hem goed gekocht, maar is toch wat groter geworden. Ik zat te denken aan de bruine Harry's Horse Veiligheidscap Pro Leather, maar daar mee mag je volgensmij niet starten? Ik wil liever geen cap boven de 100 euro. Dus Pikeur valt af Tong uitsteken. Wat is jullie ervaring met verschillende caps, en wat raden jullie mij aan?

_Marlis_

Re: Welke cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:46

Over harry's horse hoor je goede verhalen, maar om er mee te mogen starten moet hij zwart of blauw zijn. Daar moet je dan dus op letten. En kijk of hij goed past. Voor mijn hoofd zijn ze te breed, ik hoef ze dus niet te kopen.

Mijn tip is dan ook om gewoon naar de winkel te gaan, die caps te pakken die qua kleur en prijs geschikt zijn voor jou, en ze allemaal op te zetten. Vervolgens kies je de best zittende uit. Bedenk tenslotte dat pasvorm duizend maal belangrijker is dan het uiterlijk!!

lexsus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:01

Ik sluit me bij Marlis aan. Geef je wens duidelijk aan (qua prijs etc) in ruiterzaak en maak aan de hand van hun advies een keus.
Ik heb zelf een cap van HH, zit perfect.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:36

Ik heb zelf ook een cap van HH en die bevalt me heel goed Ja
Die is wel aan te raden dus Knipoog

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:32

ik heb er ook 1 van HH en bevalt me supergoed

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:20

Tsja, je kan wel zeggen: Ik wil géén verstelbare cap, maar als dat de enige is die goed past.....
Ikzelf pas de HH niet, en zelfs die dure pikeurs zitten voor geen centimeter. Ik zit dus (tenminste, toen ik 3 jaar terug mijn cap kocht, misschien dat er inmiddels passende modellen zijn) vast aan een verstelbare casco. Ik vind het geen mooie caps, vind ze zeker in de winter domweg te koud, maar wat heb ik aan een cap op mijn kop als hij niet goed past??? Niks, noppes, nada. Sterker nog, dan gaat de cap gevaar opleveren.

Als ik jou was, zou ik dus zoals hierboven al aangeraden word, gaan voor de cap die het beste zit. En als dat een verstelbare blijkt te zijn.... tsja, dan zou ik als ik jou was daar toch voor gaan. Veiligheid voor alles (ik weet ook niet waarom je per sé geen verstelbare cap wil?). Je hebt echter 1 geluk: Veruit de meerderheid van de ruiters past de caps van HH en is er erg tevreden over. Dus hopelijk past hij jou ook!!

succes met passen!

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 08:22

Lalidan schreef:
Tsja, je kan wel zeggen: Ik wil géén verstelbare cap, maar als dat de enige is die goed past.....
Ikzelf pas de HH niet, en zelfs die dure pikeurs zitten voor geen centimeter. Ik zit dus (tenminste, toen ik 3 jaar terug mijn cap kocht, misschien dat er inmiddels passende modellen zijn) vast aan een verstelbare casco. Ik vind het geen mooie caps, vind ze zeker in de winter domweg te koud, maar wat heb ik aan een cap op mijn kop als hij niet goed past??? Niks, noppes, nada. Sterker nog, dan gaat de cap gevaar opleveren.

Als ik jou was, zou ik dus zoals hierboven al aangeraden word, gaan voor de cap die het beste zit. En als dat een verstelbare blijkt te zijn.... tsja, dan zou ik als ik jou was daar toch voor gaan. Veiligheid voor alles (ik weet ook niet waarom je per sé geen verstelbare cap wil?). Je hebt echter 1 geluk: Veruit de meerderheid van de ruiters past de caps van HH en is er erg tevreden over. Dus hopelijk past hij jou ook!!

succes met passen!

Ik heb een tijd een verstebare gehad, meerdere. Maar de knop ging kappot, of hij vloog van mijn hoofd.
Dus daar heb ik neit zo´n leuke ervaring mee. Nu heb ik een niet verstelbare, die gewoon tegroot is geworden.
Dus dat is ook niet veilig. Ik hoor veel dat de HH´s daar niet zo´n last van hebben, dus dan zit ik er over te denken, om een hh te nemen

MamaLissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:16

Sinds 2004 heb ik een HH cap en hij zit echt nog perfect!
Ik vind het wel goede caps voor een zeer redelijke prijs.

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:26

Ik heb een Harry's Horse Proplus Veiligheidscap, hij zit echt superrlekker !

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:01

Harry's horse caps zijn heel goed en zeer stevig.
Ik ben ooit door mijn paard de bosjes ingesleurd en toen heeft ze erop gestaan en toen was alleen buitenschaal kapot.Dus een zeer stevige cap

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:40

Kheb zelf de Harry's Horse Veiligheidscap Pro Leather Bruin.
Maar ik rij denk ik andere wedstrijden (onderlinge op de manege)
Ze zitten heerlijk stevig om je hoofd heen, en denk dan dat je de Zwarte kan nemen!

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:30

Ik heb de zwarte hij zit heerlijk en mag mee gereden worden op wedstrijd zowel dressuur als springen.

Ik zie de bruine variant ook wel bij springwedstrijden, maar bij dressuur heb ik ze nog niet gezien. (ik zou ook niet weten of het mag)

westernChik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 14:57

ik heb ook een HH echt super cap

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 09:35

Ik ook een HH, hij is stevig en zwart