Die van mij staat ook altijd met van alles te gooien. Krakende zakjes schrikt hij altijd van, behalve als hij de clown wil uithangen. Hang een plastic zak met zachte inhoud in zijn buurt en het zakje is niet veilig. Die zwaait binnen enkele keren door de lucht en hoe harder, hoe mooier! Er staat ook nog een leuke foto in mijn profiel waarop hij aan het spelen is met een bal (steigeren)...slaat hij de bal tegen zijn borst, wordt hij boos door dat meppen en gaat hij steigeren.
Zo heeft hij ook jaren geleden eens met zijn mond een volle, dichte zak met strooizout opgetild. Door het gewicht scheurde het plastic en het viel op de grond.
Ik wilde het vervolgens optillen om aan de kant te zetten en brak zowat mijn rug op het gewicht.
Was er erg verbaasd over hoe sterk ze kunnen zijn met hun mond. Ook zo rete slim omdat hij nog nooit plastic oid opgegeten heeft...spuugt het gewoon heel slim dan weer uit!
Halstertouwen etc. zijn inderdaad ook niet veilig en zelf ben je niet veilig als je hem het handvat van een borstel geeft...
Oh ja, zo heb ik jaren geleden ook zo in een deuk gelegen om hem. Ik had wedstrijd gehad en we stonden bij de vrachtwagen. Het was warm, dus huppa een emmertje water geven. Hij dronk er wat uit, ging toen spoelen (doen veel paarden). Ik liet de emmer even staan en ja hoor, binnen no time, hengsel van de emmer in zijn mond en hij weer met zijn hoofd 'ja' knikken met lange halen en op het bovenste punt kreeg hij dus water over zijn hoofd...en vooral niet schrikken ervan (terwijl normaal gesproken elk verkeerd bewegend grassprietje doodeng is) maar gewoon lekker doorgaan!
Héérlijk, dat soort paarden!