paard met humor???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

paard met humor???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 16:18

even uitleg van zn gedrag; thibor doet zn tong uit de mond als dr mensen bij de stal staan die hij aardig vind en kent, als dat geen reactie betekend gaat hij heel raar doen met zn hoofd, tong uit zn mond, flemen etc etc.
hij lijkt wel of hij gevoel voor humor heeft zodra iemand om hem lacht gaat hij weer eten (hij doet het dus voor aandacht, dat haal ik dr uit)

nou de rede van dit topic wat halen jullie uit zn gedrag aandacht vragen of.....??

verder lijkt het me ook leuk om het volgende te weten
wie kent of heeft dr ook zo'n clown?
vind jij het leuk dat je paard zo raar doet??
thibor heeft al jong dier last van zn mond gehad zou het gedrag daar mee begonnen zijn??

ps hij is nu helemaal 100%

kers

Re: paard met humor???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:10

Ik denk dat het komt omdat hij toen hij jong was en last had van zijn mond dan werd hier waarschijnlijk ook vaak naar gekeken en kreeg hij dus aandacht, en ik denk dat hij nu nog weet dat hij op die manier aandacht krijgt en hij daarom zo doet.
Dat is maar wat ik ervan denk of het klopt weet ik niet.

Amberrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:15

Haha dat is best grappig..

als ik mijn pony poets, en de poetsbak staat vlak bij z'n achterbenen probeert hij altijd er in te gaan staan!
En verder.. hij vindt het om die een of andere niet leuk als ik spring ( gewoon ikzelf zo even jump op de grond, snapje?) Ik krijg altijd gelijk een snauw of een hap! Hij vindt vast dat ik te raar doe dan ofzo? haha

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:38

Wij hebben ook zo'n manegepaard op stal. Als hij aandacht wil, doet hij zijn mond open, laat zijn tong uit zijn mond hangen, gaat flemen. hij doet dus allerlei gekke dingen om maar aandacht te krijgen. En als er maar genoeg mensen zijn krijgt hij ook die aandacht. loop je langs en je schenkt hem even geen aandacht, dan hapt hij (soms hard) in je arm. Als je hem aan het poesten bent, doet hij zijn voorbeen omhoog. Hij gaat niet schrapen, maar tilt hem op, met zijn hoef bijna onder zijn buik. Waarschijnlijk hebben ze hem ooit geleerd dat als hij zijn been optilt dat hij wat krijgt. Iedereen vindt het altijd reuze grappig de gekke dingen die hij doet, maar op deze manier wordt het alleen maar erger. Nou ja, het is niet mijn paard, maar een superlieve manegeknol. Een ruin van een jaar of 8. Hij is gewoon heel speels.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 09:20

Ik had een paard wat er lol in had om als we door een plas galoppeerden heel hard met een voorbeen uit te slaan zodat we met zijn tweeen compleet onder de modder zaten. Ik vond het leuk bedacht van hem. (en omdat ik moest lachen kreeg hij positieve aandacht en bleef hij dat doen natuurlijk).

Mijn zus had een paard dat als spelletje had dat je zachtjes aan zijn tong moest trekken. Die kwam dan staan met zijn tong uit zijn mond.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:29

Ik denk dat het wel een 'soort' van humor is. Als jullie gaan lachen omdat hij zo gek doet dan vind hij het grappig want hij krijgt positieve aandacht. Als je het bijvoorbeeld had afgestraft had hij het niet zo snel meer gedaan. Maar ik vind het wel leuk:) Wie wil dat nou niet? Een paard met humor?!?:P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 11:40

ik vin dhet ook n leuke eigenschap
en toevallig doet hij dat voet omhoog ook.
als ik sta te praten voordat ik op ga stappen dan doet hij een soort spaanse pas links been erg om hoog dan weer rechts etc.
ik moet er wel om lachen dat maakt hem bijzonder.

ook vind ik het leuk om te lezen wat andere paarden doen

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:45

Mijn paard zit echt vol met humor! Hij gaat dan geen gekke bekken trekken om zo aandacht te krijgen maar die humor van hem gaat juist vrij diep. Hij is dan ook echt heel intelligent en erg uitgekookt. Ik heb niet het idee dat hij het doet om aandacht te krijgen maar meer omdat hij er wel van houdt om af en toe lekker de boel op stelten te zetten en mij aan het lachen te maken. Hij is meer een soort entertainer en kan er volgens mij zelf ook wel om lachen (al zou een paard kunnen lachen dan…).

Die van mij is inmiddels 17 en bezit al die humor nog steeds, héérlijk hoor en ik geniet er ook echt van.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:47

Mijn schimmel steekt ook zijn tong uit maar dan moet je die tong vastpakken en een paar keer op en neer schudden.Vind hij helemaal geweldig.
Ook staat hij vaak gekke bekken te trekken of zijn tond dubbel te vouwen.
Gisteren had hij zijn tong weer dubbelgevouwen in zijn mond,gaapt dan steeds een paar keer en steekt dan zijn tong weer uit.
In mijn profiel staat een foto van hem op stal waar hij ook zot aan het doen is.
Voorzover ik weeet doet mijn paard het uit gekkigheid,ik zou het anders niet weten.
Maar mijn paard heeft ook een ontzettend lange tong.

creative

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:51

Wat kunnen ze allemaal verzinnen hé om aandacht te krijgen Nagelbijten / Gniffelen

Torero slaat heel vaak een been over het halstertouw wanneer ik hem vast zet. Ook al zet ik 'm heel kort, wurmt en friemelt hij net zo lang tot het touw langer is en het toch lukt! En dan heel onschuldig gaan staan kijken tot iemand het ziet Duivel

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:21

Mijn ruin gaat met dingen gooien als hij geen aandacht krijgt. Hele emmers, borstels, voerbakken, pionnen, dekens, plakken stro gaan de lucht in, en ondertussen maar naar ons kijken of we het wel zien.. Of het humor is hangt af van degene die ernaar kijkt. Het paard doet het waarschijnlijk idd om aandacht. Ik vind het humor!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 14:45

hahahaha wat leuk al die paarden trukjes

thibor is ook n entertainer en is ook heel uitgekookt hij is verassend slim.
gisteren was ik zn stal aan t uit mesten en wou ik hem gewoon daarna even verwennen met alleen lekker borstelen (dat vind hij heerlijk) nou bracht ik de laatste kruiwagen naar de mesthoop staat meneer ineens achter me rare bekken te trekken. Hij maakt zn touw los met een hele precisie geen kauwen etc nee echt aan de lus etc
Hij had zn touw los gemaakt en vraag me niet hoe hij had het touw over zn nek gedaan en was achter me aan gelopen. Ik moet dan zo lachen en hij gaat dan echt heel trots staan zo van leuk ben ik he!!
en het gooien ja dat thibor ook hij gooid met emmers en zn voorschep. Omdat hij dit zo leuk vind wil ik hem leren dingen op te pakken, hij is gewoon een erg mondelig paard (is dat een woord??) hij neemt alles in zn mond etc.

Civic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:49

Mijn paard Vereno is ook een toneelspeler!
Als hij op de poets plaats staat, rekt hij zich vaak uit.
Hij gaat dan naar achter hangen, strekt zijn voorbenen en slaat 1 been schuin over zijn ander voorbuin.. Hij maakt dan een echte buiging, want hij knikt mijn zijn hoofd ook even naar beneden. En daarna gaat ie dan weer recht staan.
Op stal steelt hij dan echt de show en hij vindt het fantastisch als mensen naar hem kijken en hem aandacht geven'!!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:25

Die van mij staat ook altijd met van alles te gooien. Krakende zakjes schrikt hij altijd van, behalve als hij de clown wil uithangen. Hang een plastic zak met zachte inhoud in zijn buurt en het zakje is niet veilig. Die zwaait binnen enkele keren door de lucht en hoe harder, hoe mooier! Er staat ook nog een leuke foto in mijn profiel waarop hij aan het spelen is met een bal (steigeren)...slaat hij de bal tegen zijn borst, wordt hij boos door dat meppen en gaat hij steigeren.
Zo heeft hij ook jaren geleden eens met zijn mond een volle, dichte zak met strooizout opgetild. Door het gewicht scheurde het plastic en het viel op de grond.
Ik wilde het vervolgens optillen om aan de kant te zetten en brak zowat mijn rug op het gewicht.

Was er erg verbaasd over hoe sterk ze kunnen zijn met hun mond. Ook zo rete slim omdat hij nog nooit plastic oid opgegeten heeft...spuugt het gewoon heel slim dan weer uit!

Halstertouwen etc. zijn inderdaad ook niet veilig en zelf ben je niet veilig als je hem het handvat van een borstel geeft... Haha!

Oh ja, zo heb ik jaren geleden ook zo in een deuk gelegen om hem. Ik had wedstrijd gehad en we stonden bij de vrachtwagen. Het was warm, dus huppa een emmertje water geven. Hij dronk er wat uit, ging toen spoelen (doen veel paarden). Ik liet de emmer even staan en ja hoor, binnen no time, hengsel van de emmer in zijn mond en hij weer met zijn hoofd 'ja' knikken met lange halen en op het bovenste punt kreeg hij dus water over zijn hoofd...en vooral niet schrikken ervan (terwijl normaal gesproken elk verkeerd bewegend grassprietje doodeng is) maar gewoon lekker doorgaan!

Héérlijk, dat soort paarden!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:52

Mijn merrie is totaal niet speels of aandachtstrekkerig maar ze heeft ook een paar slimme trucs bedacht die haar ten goede komen. "als mijn bit in is en ze wil de neusriem vastmaken doe ik mijn mond zo ver mogelijk open en doe ik hem ab-so-luut niet meer dicht", staat ze gerust 5 minuten met haar mond wijd open! Soms begin ik maar met rijden met losse neusriem want krijg em niet eens in de buurt van het meest losse gaatje!
En heb er ook 1 gereden die echt in zijn stal om aandact liep te hinniken, niet 1 keer, maar uren achter elkaar. Tot je hem kwam aaien of naar hem toe kwam. Dat hield ie echt minuten lang vol. Ook als hij hooi had en dat terwijl hij gewoon naast andere paarden stond. Hij kreeg weidegang en werd gewoon afwisselend gereden dus dat was het niet, meneer wilde gewoon aandacht! Oorverdovend dus het werkte! Prachtig toch!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 10:19

@randy01
echt grappig dat onze paarden zo op elkaar lijken kwa humor hahaha als je die twee bij elkaar gooid dan wordt het lachen!!
thibor deed ook eens een emmer pakken met biks nee niet eten gewoon mee gooien overal biks hahaha en dan halster touw los maken en op eten dat biks
ik moet hioer zo van lachen ben benieuwd wat hij vandaag weer verzint ik ga hem leren flemen op comando eens kijken wat hij dara nou weer op verzind

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:01

Whahaha ja jammer dat je zo ver weg woont (of ikke, net hoe je het bekijkt) anders hadden we dat zéker moeten gaan doen!
Videocamera erbij en filmen maar!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 10:59

ja dat was vast heel grappig geworden
gisteren pakte hij met t spelen in de bak steeds mn jas vast hahahaha.
en t flemen hij deed het 2 keer en toen werd hij vervelend hahaha deed hij alles voor de beloning gek dier

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:11

mijn oude shetlander was ook een echte dondersteen
ik weet nog wel dat ik het hondje van me opa en oma mee nam naar stal (een mopshondje) en die liep heel niets vermoedend de bak in waar de shet stond, dus die shet pakt het hondje bij zijn nekvel en rent er keihard mee weg, en liet hem een paar meter verder op pas vallen.
dat zag er zo grappig uit, het hondje had niks hoor en liep een seconde later gewoon weer tussen de paarden.

of die zelfde shet, ging er iemand een rondje op stappen in de wei die niet kon rijden, rent ze keihard in galop naar de stal en net voor de stalmuur stopt ze, met gevolg dat die persoon keihard tegen de muur knalde.

of als je gewoon stond deed ze haar hoofd tussen je benen en ging rennen, hing je daar half op der nek haha

of haar veulen toen hij al ouder was.
liet ik ze wel eens losspringen en als hij de sprong niet leuk vond of begreep ging hij er midden op staan en ging hij liggen.
netzo als bij de hoefsmid, daar had hij dan geen zin in en dan ging hij liggen.

Stess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:15

Mijn paardje heeft een hele trucendoos... Elke keer bedenkt hij wel weer wat waar ik om kan lachen. Ik kan me nog herinneren dat toen we hem nog niet zo heel lang hadden hij helemaal gek was op alle aandacht. Op een dag had hij een héél klein wondje op zijn kroonrand, echt ieniemienie, maar toen was ik nog zo paniekerig dat ik echt dacht dat hij terplekke dood zou vallen aan zijn "verwondingen", haha! Dat gezegd hebbende, had ik hem dus tussen de touwen gezet om hem te poetsen en op een gegeven moment stonden mijn mams en ik voor hem op een heel zielige toon tegen hem te praten "Ah wat ben je zielig, kijk nou toch eens naar die wond op je voet, het zal wel pijn doen", allemaal van dat soort praat. En wat doet hij? Hij steekt zijn zere been naar voren en houdt 'm gewoon omhoog. En hoe langer wij zo door praatten, hoe meer aandacht hij ging trekken. Oh oh oh, wat vond meneer zichzelf zielig. Zo zielig zelfs, dat hij kreupel naar de bak liep, waar ik hem even wou losgooien zodat we de stal konden uitmesten. Ik helemaal gestressed... kijk ik uit het raam, RENT 'IE ALS EEN GEK DOOR DE BAK! Als een jong veulentje, niets aan de hand. Totdat ik hem er weer uithaalde, toen was hij "ineens" weer kreupel. Uitslover. De volgende dag had hij trouwens niets. Hij zal het wel vergeten zijn... haha. En zo heb ik nog wel honderden anekdotes over de humor van mijn paard...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 10:54

hahahaha ja das humor
n paard die ik reed deed dat dat kreupelen hahahaha en als je dr dan los deed niest aan de hand