Welke camera voor mooie paardenfoto's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Welke camera voor mooie paardenfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 14:17

Ik was benieuwd wat nou een goede (en betaalbare) camera is
Waar je echt mooie (paarden) foto's mee kunt maken,
de camera die we nu hebben maakt absoluut geen mooie foto's van beweging dus bijvoorbeeld tijdens het rijden. Te donker of te licht of heeeeel erg bewogen, ze worden gewoon niet mooi..
wie kan mij helpen. (ik ben geen prof fotograaf puur hobby om af en toe eens foto's te maken)

ps als het hier niet goed staat..sorry verplaats het dan maar

ikke

Re: Welke camera voor mooie paardenfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:16

Hoeveel geld wil je uitgeven? Wil je een camera met losse lenzen, of juist niet? Mogelijkheden tot handinstelling? Korte filmpjes?
Kortom, ben even wat preciezer in je wensen.

Ik doe het analoog met een Minolta XD-5, XD-7 en X-500 en digitaal met een Canon Ixus 40. Voldoet ieder op zijn manier uitstekend.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:43

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:48

Zodra je bewegende beelden vast wilt gaan leggen kom je eigenlijk al in de digitale spiegel reflex camera's terecht. Dit omdat de gewone digetale camera's vaak niet snel genoeg zijn en je dus wazige foto's krijgt als resultaat.
Investeer in een goede camera maar beknibbel zeker niet op een mindere lens, deze maakt de foto's tot wat ze zijn! Al ben je nog zo'n topfotograaf als je lens van belabberde kwaliteit is haal je niet dat uit je camera wat er in zit.
Als je voor een goede lens gaat is deze voor het leven als je er zuinig mee omgaat en kan je hem altijd weer op de volgende body bevestigen als deze van hetzelfde merk is.
Een goed merk is bijvoorbeeld Canon, goede kwaliteit en zeer goede service, ruime keuze. Heb inmiddels mijn 2e body met de lenzen van nog altijd de 1e body en ze zijn super van kwaliteit!

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:48