deken vraag lees even aub belangerijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

deken vraag lees even aub belangerijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 13:27

wat zouden jullie doen in mijn situatie,het zit zo ik heb een paard dat graag gaat zwemmen in de wei in een plas water,wat dus als gevolg heeft deken nat van binnen,en je hebt natuurlijk niet genoeg dekens van dezelfde diktes om te verwisselen,en woon er ook niet in de buurt en ben er niet elke dag bij

ik heb zelf een ongevoerde regendeken,een waterdichte 150 grams,een staldeken 220grams,staldeken 550 grams,en een waterdichte 400 grams winterdeken

gisteren had hij de 220 grams op al een tijdje met de regendeken eroverheen,dus nat van binnen

wat moet ik doen elke keer nieuwe dekens erbij kopen,is eingelijk onmogelijk als die graag zwemt in het water Haha! of een exstra staldeken erbij kopen? maar welke dikte dan? of een exstra waterdichte deken maar dan weer welke dikte

wie kan mij helpen uit deze situatie??gr emaartje

1978

Re: deken vraag lees even aub belangerijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:30

Ik zet m'n paard altijd buiten met een ongevoerd regendeken! Als het koud is doe ik m over z'n staldeken, bij een aangename temperatuur alleen het regendeken!

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:30

De plas afzetten zo dat die niet kan zwemmen ? Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:31

Idd voorkomen dat hij in die plas gaat liggen.

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:32

Als ie met deken op gaat zwemmen, en je kan het 'zwemmen niet voorkomen, zou ik m toch echt zonder deken op de wei zetten. Aangezien je er niet bij bent als je paard besluit te 'zwemmen' weet je ook niet hoelang hij dan met een nat deken op rondloopt, voor je t weet heeft ie wat.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 13:35

Anne_0 schreef:
Als ie met deken op gaat zwemmen, en je kan het 'zwemmen niet voorkomen, zou ik m toch echt zonder deken op de wei zetten. Aangezien je er niet bij bent als je paard besluit te 'zwemmen' weet je ook niet hoelang hij dan met een nat deken op rondloopt, voor je t weet heeft ie wat.

dit is eingelijk zo,maar rij best intensief en wil hem kort in de vacht houden,maar snap wat je zegt hoor

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 14:32

verder niemand meer

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:32

De plas afzetten lijkt me idd de beste oplossing.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 23:52

_Marije schreef:
De plas afzetten lijkt me idd de beste oplossing.

helaas is dat niet mogelijk,het water ligt bij de waterbak waar de paarden dus moeten drinken,maar ze houden het in de gaten op stal zeiden ze,,,vanavond was hij gelukkig droog toen ik op stal kwam dus niet gedaan,maar morgen wordt weer regenachtig weer dus ben benieuwd maar erg lastig probleem inderdaad.. Vork

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 05:38

Emaartje schreef:
Anne_0 schreef:

dit is eingelijk zo,maar rij best intensief en wil hem kort in de vacht houden,maar snap wat je zegt hoor

Dan moet je hem gaan scheren als je hem kort in het vacht wilt houden.

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 06:40

@ MSQuincyTE: ze moet hem volgens jou scheren en vervolgens zonder dek op het land zetten...??? Zou ik zeker niet doen.
Ik spreek altijd met een vriendin af wanneer ik niet op stal ben dat zij dan even naar mijn paard kijkt (benen/ hoeven/ deken-check) en ik kijk op mijn beurt naar die van haar. Kan jij niet zoiets afspreken met een stalgenoot?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 12:32

LaDar schreef:
@ MSQuincyTE: ze moet hem volgens jou scheren en vervolgens zonder dek op het land zetten...??? Zou ik zeker niet doen.
Ik spreek altijd met een vriendin af wanneer ik niet op stal ben dat zij dan even naar mijn paard kijkt (benen/ hoeven/ deken-check) en ik kijk op mijn beurt naar die van haar. Kan jij niet zoiets afspreken met een stalgenoot?

ja heb al gevraagd of de buurvrouw die ook de paard daar op stal heeft staan af en toe wil checken,wou ze doen,en de eigenaar kijkt als hij hem naar binnen zet nog even na meer kunnen we niet doen
is jouw paard ook een zwemmer dan?

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:01

Ik denk toch echt dat de beste oplossing de plas afzetten is Lachen anders blijf je met de dekens aan het rommelen

yvonne101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:05

hoi,

mijn grote KWPN-er ging ook in ieder plas/modder liggen en ook in zijn stal natuurlijk op de vieste plek. Ik rijd met hem geen wedstrijden en heb besloten hem geen deken meer op te doen. Alleen als hij gereden heeft zet ik hem even apart vast met een zweetdeken. Als hij dan droog is gaat hij zonder deken de wei op of de stal in.