Scoren jullie nou lager door slechter en kouder weer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Scoren jullie nou lager door slechter en kouder weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:53

Dat vroeg ik me gister ineens af...

Omdat het koud is worden de pony's toch wat strammer, ze staan weer meer binnen in de stal waardoor ze ook weer wat stijver zijn. Daarnaast is het weer ook niet om over naar huis te schrijven, wat inhoudt dat mensen met alleen een buitenbak minder optimaal kunnen trainen...

Daarentegen zijn de paarden waarschijnlijk wel wat frisser wat natuurlijk een krachtiger beeld kan geven tijdens de proef. Maar ja, de pony kan dan ook weer veel te heet worden... Duivel

...

odique

Re: Scoren jullie nou lager door slechter en kouder weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:02

Ik merk zeker aan mijn paard dat ze met dat soort weer een stuk moeilijker loopt. Ze is stijver en chagrijniger wat mijn proef vaak niet ten goede komt. Ze reageerd sowieso altijd erg op het weer, want in de zomer loopt ze vaak soepeler, is ze relaxed en niet zo tegendraads. Bovendien komt ze in de zomer ook vrolijk uit het weiland naar me toe gelopen als ik haar roep. Dat hoef ik nu niet te proberen want dan krijg ik een boze blik en loopt ze alleen maar verder het land in.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:19

Mijn pony is wel wat stijver dan in de zomer idd, maar met goed losrijden valt dat wel op te lossen voor de proef denk ik. Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:32

Nee, geen last van. Mijn paard komt net zoveel buiten, en is eigenlijk bij alle temperaturen fijn te rijden. Hij is ook niet kijkeriger binnen of buiten, dus qua wedstrijden merk ik niet veel verschil eigenlijk.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:39

Nee, hier ook geen last van. Vooral nu hij dag & nacht buiten staat in de kudde is hij vaak nog losser Ja

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:06

Mijn paard is veel kijkeriger binnen dan buiten, ze is ook veel frisser, daardoor moeilijk om een ontspannen proef te rijden.
Dit is mijn 1e winterseizoen, dus ik ik mag nog niet klagen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:47

ik vind hem juist fijner met wat kouder weer.

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:15

ik vind mijn paard juist fijner rijden met koud weer, met de zomer loopt ie te overhaast omdat ie weer graag naar de wei wilt:)

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:19

Nee, ik heb daar helemaal geen last van Lachen Met mijn eerste pony kon ik dat af en toe wel merken idd!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:38

ik vind de mijne ook fijner lopen nu. er zit wat meer pit in en dat mag ze wel hebben Clown
wel is het een nadeel dat onze bak nu slechter is en trainen dus een stuk moeilijker.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:57

Duvel loopt ook fijner met iets kouder weer. Met warm weer hebben we echt moeite om impuls te bewaren gedurende de proef, in de winter is dat veel makkelijker.
Ok, hij wordt soms iets te heet, maar omdat het totaalplaatje mooier is, kan ik de punten dat hij heet wordt wel incasseren.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:02

Ik heb de paarden goed als het een beetje fris is met veel wind. Geen regen. Dan kan ik ze net even iets gekker rijden. In de zomer zijn ze te mat.

Maar ik ben zelf een vreselijke koukleum, dus als het erg vriest, moet ik een hele poos opwarmen. Bloos

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:15

Geen last van het koude weer. Maar waar ik wel meer last van heb met koud weer is, dat als je buiten losrijdt en binnnen je proefje dat mijn paard binnen met het proefje een beetje inkakt en heb ik dus meer last van impuls verlies. Volgens mij komt dit deels door het temperatuurverschil, geen wind etc.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:27

mijn merrie is niet stijver in de spieren. Ze staat gewoon iedere dag buiten. Maar wel lekker dekentje op en 's nacht (ook deken op) in een goed doorluchte stal. Ik denk dat als je je paard regelmatig rijd en op een goede manier traint dat het met stijf heid allemaal wel mee valt. Alhoewel het natuurlijk ook wel een beetje aan de leeftijd kan liggen. Immers een opoe van 80 is ook iets minder soepel dan ik (20). Maar mijn merrie is 5 en de ander 7 dus geen probleem. Alleen op wds vind mijn merrie de binnenbak niet zo leuk. Waarschijnlijk omdat ze de andere paarden niet meer kan zien en horen. Enja kuddedieren he... maar ik moet zeggen we zien al verbetering

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:25

mijn paard wordt niet echt stijver in de spieren want als het kouder weer aan komt krijgt mijn paard af en toe een lekkere massage en hij komt er ook dagelijks wel uit, ik moet wel zeggen dat mijn paard frisser is als het weer verandert en wat attenter

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:05

Mijn paard is op 1 of andere manier altijd het fijnste te rijden bij 25 graden of hoger, hoe kouder het wordt, deste frisser ze is... nadat we bij de osteopaat geweest zijn is dit wel minder geworden, maar nog steeds is ze elke dag lekker fris, en vliegt ze het eerste half uur als het aan haar ligt de bak door...

Stijf valt opzich nog wel mee, wel heb ik het idee dat ik er in de winter meer aan moet doen om haar even soepel te houden!

sammie_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:12

als ik een wedstrijd rijd heb ik niet bij dat het bij kouder weer slechter gaat. je hebt altijd een goed en een slechte dag, maar ik merk geen verschil in temperatuur.

Flasher_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:34

Ik rijd niet beter, ook niet slechter, maar ikzelf vind het tegen een graad of 5 wel fijner rijden als dat het stikheet is

FinalForster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:13

Niet zo veel verschil. Behalve als het heel erg warm is, meestal hebben we dan samen niet veel puf. Knipoog

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:55

in de zomer heeft willem het snel warm en kakt dan erg in.
in de winter scoor ik de meeste punten Haha!
willem is nooit kijkerig.. op het moment al 2,5 week aan het stappen en nog verschiet hij nergens van.. wordtie moe van Knipoog