Hoi hoi, ik heb een vraag. Zit in de auto naar me werk. En schoot wat te binnen... Ik moet van de week met een pony en shet naar de hoefsmid. Hoe kan ik een shet het beste vervoeren in een twee paards trailer. Een pony of paard leunt Meestal tegen de stangen. Hoe moet dat met een shet... En kwa vast zetten... Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hier mee.. Thanx voor het lezen en tips geven alvast
Een shet in een 2 paards trailer heb ik altijd los staan, wel zijltje even dicht. 9 van de 10 keer gaan ze achterste voren staan en zoeken ze zelf steun waar ze hem zelf willen hebben.
Heb onlangs ook m'n shet vervoerd en in eerste instantie even vastgezet om de klep ed dicht te kunnen doen.
Meestal zie je dan al wel dat als je ze vast zou laten staan ze zichzelf op kunnen hangen aan het halster. Shet dus altijd los laten staan, ze zoeken zelf wel uit wat de beste positie voor hun is. En wat hier ook al wordt gezegd, bij een noodstop heeft het beestje niks aan de stang en kan deze z'n nek breken als ie vast staat.
Tijdens het rijden zal je wel wat meer voelen als je shet constant loopt
Pak stro voor in de trailer dan kan de shet niet onder de stang door. En inderdaad gewoon los, als het goed is kan ze niet draaien. Ik neem aan dat je een tussenschot gebruikt.
ik had een verzorgshetlandertje, en die hebben we ook gewoon in de trailer gedaan van een 2-paardstrailer, samen met een andere. Hij stond rechts, het grotere paard links, toen we het voordeurtje open deden wilde hij wel via de voorkant naar buiten