Scum schreef:Heb je een foto van zulk soort beugels? Want ik ken geen beugels die zoiets doen.
Inderdaad, a-symmetrische beugels.
Ik loop van kinds af aan al als donald duck, met m'n voeten ca. 45º naar buiten geericht. Ik ben nu 42 en dit krijg je er natuurlijk niet meer uit omdat de botten in het onderbeen en voet zo gegroeid zijn.
Als ik met gewone beugels mijn voeten naar binnen forceer dan doet dit na 5 minuten ontzettend veel pijn. Ik zou dan ook wensen dat juryleden hier iets meer rekening mee hielden. Een fysiek mankement van de ruiter zou geen (negatieve) rol mogen spelen bij de beoordeling, temeer omdat de ruiter er in 99% van de gevallen niets aan kan doen (zie het als een handicap). En het zegt immers niets over de beheersing en controle over jouw paard. Het is puur de uiterlijke vertoning (het oog wil ook wat).
Ik heb hier een paar a-symmetrische beugels liggen die ik van tijd tot tijd gebruik, en ik moet zeggen dat het mij wel helpt om m'n tenen iets verder naar binnen te draaien zonder dat het te geforceerd gaat. Ik hou dat dan best wel een minuut of 20 vol zonder dat ik pijn aan m'n voeten krijg. Een leuke bijkomstigheid is dat het ook helpt om je hakken beter uit te drukken.
Succes!