Ervaringen met regendekens van imperial-riding en bucas?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welshponygek

Ervaringen met regendekens van imperial-riding en bucas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 22:47

Voor mijn welshje ben ik op zoek naar een nieuwe regendeken.
Ik ben op dit moment aan het twijfelen tussen 1 van imperial riding en een bucas-deken (beide ongevoerd).
Ik vraag mij af of en wat jullie ervaringen zijn met deze dekens.
Als ik op het Internet deze dekens zie lijkt de deken van imperial riding mij een betere pasvom hebben, deze heeft ook loopsplitten aan de voorkant en dit mis ik bij de bucasdeken. Het mooie aan de bucas-deken vind ik weer dat deze een fleece-voering heeft, wat mij ook wel prettig lijkt zitten.

De deken is voor een wat smallere pony. Met veel dekens heb ik toch wel dat ze wat te breed zijn aan de voorkant en daardoor naar achteren schuiven, ook krijgt mijn pony snel schuurplekken op de borst.

Wie kan mij adviseren over een fijne deken?

Alvast bedankt!

elmiran

Re: Ervaringen met regendekens van imperial-riding en bucas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:37

Heb zelf deze dekens niet gehad.
Iemand op m'n stagebedrijf had er een van imperial riding gekocht (type weet ik zo snel niet)die heeft ze na een week alweer geruild omdat íe niet goed waterdicht was.

Iemand bij mij op stal heeft 2 bucas dekens. Ze zijn wel duur maar de kwaliteit is super! Denk dat die bucas wel goed zit bij wat smallere paarden/pony's.

Welshponygek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 09:03

Ja, ik weet dat ze vrij duur zijn, maar ik heb liever dat ik een keer veel geld uitgeef en een goede deken heb dan dat ik telkens weer een nieuwe deken moet kopen.

Als ik de bucas neem dan neem ik de smartex rain. Welke ik zou nemen van imperial riding weet ik niet. Ik had van de zomer een deken gezien bij faunaland (dierspeciaalzaak bij ons in de buurt) maar ik weet niet welk type. Hij zag er wel degelijk uit. Het was een legergroene en de stof had wel wat weg met die van bucas.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 09:04

Bucas past vaak beter op de wat smallere paarden al is er tegenwoordig een big neck versie.
Ik heb alle paarden bij ons onder de bucas dekens staan. Allemaal super waterdicht. Ademen fantastisch door en voor de meeste paarden is een ongevoerde variant (smartex rain) warm zat aangezien ze ook geen wind doorlaten. En alle dekens zijn nog heel.
Voor mij dus heel simpel... bucas Haha!

Welshponygek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 16:49

Nou ik ben nu echt helemaal overtuigd van Bucas. Ik heb er net 1 besteld, hoop dat ie snel komt want de deken die ze nu op heeft is niets.

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:11

ik heb een nieuwe deken van imperial riding de breeze, is echt super waterdicht, pony staat altijd buiten. is zandkleur met rood, en zelfs als je er een emmer water op gooit is ie nog waterdicht kan echt niks doorheen! de verkoper zij dat als je de deken ophangt als een hangmatje en volgiet met water, dat hij na 3 dagen nog niet doorlekt!

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 08:46

ik zou voor een bucas gaan, een hele infestering maar dan heb je ook iets goeds