Welke regendeken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Welshponygek

Welke regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 22:39

Voor mijn welshje ben ik op zoek naar een nieuwe regendeken.
Ik ben op dit moment aan het twijfelen tussen 1 van imperial riding en een bucas-deken (beide ongevoerd).
Ik vraag mij af of en wat jullie ervaringen zijn met deze dekens.
Als ik op het Internet deze dekens zie lijkt de deken van imperial riding mij een betere pasvom hebben, deze heeft ook loopsplitten aan de voorkant en dit mis ik bij de bucasdeken. Het mooie aan de bucas-deken vind ik weer dat deze een fleece-voering heeft, wat mij ook wel prettig lijkt zitten.

De deken is voor een wat smallere pony. Met veel dekens heb ik toch wel dat ze wat te breed zijn aan de voorkant en daardoor naar achteren schuiven, ook krijgt mijn pony snel schuurplekken op de borst.

Wie kan mij adviseren over een fijne deken?

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Welke regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:50

HAR --> SV.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:38

Zelf heb ik pas 2 Bucas regendekens aangeschaft voor onze paarden. Ik heb voor de Bucas gekozen, omdat deze erg goed waterdicht zijn. Vorig jaar had ik een Premiere en een Harry's Horse gekocht, maar bij hevige plensbuien regenen die dekens toch door. De waterdichtheid van een deken wordt aangegeven in een bepaalde waarde mm/m2. Hoe hoger die waarde is hoe beter de waterdichtheid. Van de Bucasdekens is die 5000 en bij Harry's Horse 2000 of 2500. Bij de keuze voor een bepaald merk, zou ik in ieder geval die waterdichtheidswaarde goed vergelijken.

Welshponygek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 16:47

Ok, weer wat geleerd.
Ik had zojuist een bucas-deken besteld bij een ruitersportzaak (Moest echt snel een nieuwe, de ouwe is stuk en nu heeft ze maar voor nood de deken op die ze daarvoor had en niet echt lekker zit). Ik had van iemand gehoord dat niet alle dekens van imperial riding even goed zijn, en over bucas-dekens hoor ik alleen maar positieve berichten. Dan betaal ik liever die 40 euro meer dan dat ik zometeen weer een deken heb die snel stuk gaat of die niet waterdicht blijkt te zijn.
Wat ik wel vreemd vind is dat de dekens van imperial-riding als beste uit de bus zijn gekomen met de bit-test. Maar dat zal wel te maken hebben met prijs-kwaliteitverhouding.

DollySnolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:42

Als ik een deken voor mn poy ga kopen neem ikook zeker de Bucas of de NZ.
Dat schijnen echt de perfecte outoordekens te zijn.
Ze schijnen echt heel goed water en winddicht te zijn en ook heel moeilijk kapot te maken.
Lijken me echt superdekens, alleen in vergelijking met andere merken, maar dat zal wel de prijs/kwaliteitsverhouding zijn.

puzzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:12

ik vind bucas hele goeie dekens, ze hebben een mooie pasvorm