Ik wil wedstrijden gaan rijden...wat en hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Ik wil wedstrijden gaan rijden...wat en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 18:51

Hallo,

Ik en mijn Epony Naomi zijn wel weer eens aan een nieuwe uitdaging toe. Ik heb haar nu sinds 1april 2006, en ik wil eigenlijk wel eens naar iets toewerken. Nu rijd ik gewoon recreatief, en als enig doel een onderlinge dressuur/spring wedstrijd. (1x in het jaar).

Ik wil graag kijken wat er allemaal 'in' haar zit, wat ik eruit kan krijgen, en hoe ik ons als 'team' kan verbeteren.

Nu wil ik graag officiele wedstrijden gaan rijden. Nu heb ik een paar vragen e.d. (Sorry als sommige vragen wat voor de hand liggen, maar ik wil alles even zeker weten).
-Wat 'is' een startkaart nu precies/wat kun je ermee
-Hoeveel kost een startkaart gemiddeld
-Moet je ook nog per proefje geld betalen (Ik hoorde van een vriendin dat je ook nog naast je startkaart €8,- per proef moet betalen?)
Heb je verder nog wat nodig voor een het starten van een wedstrijd (muv van kleding etc.)?

Groetjes!

xFioon

Re: Ik wil wedstrijden gaan rijden...wat en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:23

even gekopieerd uit de FAQ, hoop dat je hier wat aan heb:
Citaat:
Lidmaatschap vereniging
Dit kan variëren van 20 € tot meer dan 100 €, in dat laatste geval zit er vaak wel les en gebruik van de manege bij inbegrepen.
* Lidmaatschap KNHS
* Startkaart
** Paarden 38,50 (geldig vanaf 1-10, 19,25)
** Pony’s 24,00 (geldig vanaf 1-10, 12,00)
* Abonnement Paard & Sport 27,00 (het is niet duidelijk of dit nu verplicht is)

Kosten per wedstrijd
* Inschrijfgeld
Inschrijfgeld per proef of parcours varieert meestal tussen de 7 € en 10 €.
* Startcoupons
Per proef of parcours moet je een ingevulde startcoupon gebruiken, deze kosten € 16 voor een set van 16.
* Overige kosten
Denk voor wedstrijden verder in ieder geval nog aan kosten voor benzine en eventueel ijzers en kalkoenen.

Bovendien worden bij iedere factuur van de KNHS administratiekosten a € 2,65 berekend; het is dus verstandig om coupons voor meerdere combinaties tegelijk te bestellen.

[edit] me quote werkte alweer niet Clown

liberty_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:29

Hoihoi Anniekje..Lachen

Laten we beginnen bij 't begin..Tong uitsteken

Om wedstrijden te rijden, moet je ten eerste lid zijn van het KNHS en een ponyclub.
Ik neem even LR PC de Ronde Venen als voorbeeld.
Bij KNHS betaal je elk jaar een Vast bedrag lidmaatschap Paarden en Pony’s, dit is 11,50.
Ook moet je als je begint een Afdracht KNHS 1ste rijdend gezinslid (Incl. abonnement Paard & Sport)
betalen, dit is 40,50.
Ten tweede moet je dus lid zijn van een vereniging. Omdat we in dit geval de Ronde Venen als voorbeeld nemen elk jaar 15,25 betalen.

Als je wilt starten heb je natuurlijk een startkaart en startcoupons nodig.
Starkaart pony’s is op dit moment : 24,75
Startcoupons per set 16 stks : 16,50

Voor elke wedstrijd moet je ook nog eens betalen. Dit verschilt bij elke vereniging waar je start.
Het kan 5 euro zijn, maar ook 8 euro.

Natuurlijk moet je wedstrijdkleding hebben, bestaande uit jasje, blouse, plastron, witte rijbroek en laarzen. Ook als je met sporen rijd, mogen die niet langer dan 2 cm zijn. Je zweep mag maximaal 110 cm zijn.

Ook moeten je papieren in orde zijn. Op tijd geent etc.. Ook de hoogte van je pony moet erin staan.

Als je naar een wedstrijd gaat niet vergeten om je startkaart en papieren mee te nemen..Tong uitsteken

Njaa dit was 't wel zo'n beetje..

Kusss.. moii.. Kusje

oORoosjeOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:20

Een startkaart is eigelijk een bewijs dat je van de knhs mag starten en die heb je dus altijd nodig want daar staan ook je gegevens op!

Je hebt rijkleding nodig: blouse, rijjas, witte rijbroek, cap, laarzen en plastron

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:35

heey handig wou ik ook weten:P

maar moet je perse lid zijn van een ponyclub? (of vereniging aangesloten bij de knhs?)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:15

Dit is ook te vinden in de FAQ. Bij deze een slotje hier.