slecht weer tips ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blonde_007

slecht weer tips ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 13:23

Wat doen jullie met je paard als het weer eens slecht weer is ?
Gaan jullie in de regen gewoon rijden, of doe je gewoon niks ?? Of longeren ??

HOe doen jullie dat ??

Zammie

Re: slecht weer tips ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 13:27

Als het zo slecht is als de afgelopen dagen dan doe ik alleen maar een beetje "spelen" met ze in de paddock. Als het af en toe regent en de bak laat het toe, dan kijk op buienradar en probeer tussen de buien door te rijden, lukt niet altijd Haha!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 13:28

ik ga tuigen invetten meestal of aan de ringen voetjes leren geven en van die stomme kunsten (of fotos maken)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 13:31

Geultjes graven in de bak.Tong uitsteken

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:31

ik rpobeer ook tussen de buien in te rijden.. gelukkig valt het hier nog wel mee qua weer.. De bak heeft vannacht erg veel regen moeten opvangen en is nu heel erg blub.. een buitenritje vind ik dan wel lekker Lachen maar omdat ik er een poos niet op heb gezeten heb ik erg veel stapoefeningen gedaan in de vlakke drogere maar wel gladde wei ( vandaar alleen maar stappen)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:33

ik doe niets anders dan anders met slecht weer. ligt aan mijn eigen hum ook. als ik zin heb om te rijden maakt het weer mij niets uit...

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:23

ik ga ook tussen de buien door

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:26

Als de bak het toelaat, ga ik rijden.
Begint het tijdens het rijden te regenen, rij ik gewoon door.
Tenzij het noodweer is.
Maar als het regent voordat ik wil rijden, tja dan heeft me paardje geluk Pling
Of een (kleine) buitenrit!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:26

Tussen de buien door inderdaad. Ik kies al snel voor een rondje door het dorp of door het duin. Dan ben je beschut en te paard wordt je minder koud dan staande in de longeerbak Lachen.

Voor het paard ook leuker.

Maak er dan geen al te lange rit van, even frisse neus halen. Met driekwartier zijn we dan ook wel weer terug.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:07

Tussen de buien door is inderdaad het fijnst. Alleen minder als het paard nat is, dan valt ie niet te poetsen.
Ik rijd persoonlijk ook wel eens gewoon in de regen, daar heb ik geen problemen mee Lachen Al ga ik dan wel minder snel echt een buitenrit o.i.d. maken. Ook vind ik het heel erg lastig als ze in nat zand gerold heeft. Dan kun je al helemaal niet poetsen, maar er een zadel opleggen is dan soms ook niet alles, door het zand schuurt het net teveel. Vaak maar gewoon even longeren dan Lachen

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:41

dat licht eraan waar ik zin in heb.meestal naar buiten of longeren in de bak is het vaak zo nat

xWinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:48

Ik rij wanneer het droog is!! Clown Als het dan opeens gaat regenen rij ik wel door!! Anders wandelen ook tussen de buien door of los zetten, longeren

amber_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 09:54

Soms rijd ik gewoon door met slecht weer.
hangt ervan af als ik heel erg zin had om te rijden.
maar anders lekker vetten en m'n stal opruimen/schoonmaken. (er zijn genoeg spinnen webben), uitmesten, en mijn paard mooi maken.

fluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:20

Goeie tip: Rainlegs! Die houden je benen echt goed droog!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:42

Met Wokkeltje heb ik gisteren in het weiland gereden, maarhet was daar ontzettend glad dus een galopje zat er niet in. Op zich is dat niet zo erg want je kunt de stap en draf niet genoeg bevestigen natuurlijk.

Verder had ik nog beloofd Tamaran voor iemand anders te rijden, maar Tamaran was nogal druk dus ging ik niet graag het enorme gladde weiland in waar ze zich normaal gesproken kan uitleven:+. Dat werd dus vooral stappen en een beetje draven in een bak waar blubber en een laag water lag. Alleen vond Tammie dat niet zo leuk, want ze wilde het liefst veeel harder en bovendien kreeg ze steeds spetters tegen haar buik en neus. Normaal gesproken rijd ik niet in zo'n bak...

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:41

Vandaag heb ik ze gewoon in het land laten staan, daar vermaken ze zich ook wel. Normaal rij ik gewoon wanneer ik hoop dat het droog gaat blijven.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:10

Of gewoon rijden in het bos, of in de binnenbak rijden. Je kunt ze moeilijk dan maar altijd laten staan als het slecht weer is.

puzzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:16

bij mij op stal gaan de paarden elke dag naar buiten ook als het regent wij hebben alleen een buitenbak dus als het heel hard regent kan ik niet rijden want dan staat hij blank , maar dan ga ik mijn paardje lekker poetsen , ze heeft beweging zat gehad buiten

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:03

Als ik net wil beginnen met rijden en het begint te hozen dat wacht ik even tot het wat minder is, en als het niet minder wordt ga ik maar gewoon Clown en als het begint als ik al rijd dan rijd ik gewoon door.