stijgeren bij het uit de wei halen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Salama

stijgeren bij het uit de wei halen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 08:17

Hoi,
ik verzorg al een tijdje een pony, genaamd Tara. (bij _sts_angels_)
Maar nou heeft Jessica (_sts_angels_) haar ooit leren stijgeren, voor
de 'show'. Maar ze doet het nu overal, Zelfs als ik haar uit de wei wil halen
en ik heb haar vast aan het touw, en ik doe het het (hek= een draadje)open
gaat ze heel angstig snuiven en dan komt ze recht op je af stijgeren!! en als ze dan
weer beneden is, rent ze door het draadje langs je... Nou is het wel zo, dat ik
haar nooit loslaat, maar het kan wel een keer gebeuren...Hebben jullie misschien tips
om dit te stoppen? want het is niet alleen gevaarlijk, maar het is ook best wel schrikken hoor!

Groetjes Carina

Salama

Re: stijgeren bij het uit de wei halen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 08:17

sorry voor het kromme schrijven Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 10:39

Ach, van dit soort problemen lees je wel vaker. Een paard iets aanleren voor de show is leuk, maar dit soort dingen, daar wordt snel misbruik van gemaakt hoor!. Ik zou het even met de eigenaresse erover hebben, en waarschijnlijk is het beste gewoon vasthouden en proberen haar naar beneden te krijgen. Ook mag ze best een streng woord naar haar hoofd als ze weer steigert, want ze mag er geen misbruik van maken!.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 14:15

Wanneer het gebeurd bij alleen uit de wei halen kan het zijn dat het paard misschien geen zin heeft om datgene te doen dat jij wilt.

Zelf heb ik het ook gehad met een super dominante merrie en door meer met haar om te gaan en door haar te laten zien dat ik de leider toch echt WEL was is ze ermee opgehouden.
Het kan dus in deze ook een dominantiekwestie zijn. Zo van: die eerste paar keren waren leuk, maaruh, ik wil toch echt wel even weten of ik wel ECHT voor je aan het werk moet...

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:54

Dat het ik ook een tijdje met m'n merrie gehad ik heb mijn moeder haar toen een tijdje uit de wei laten halen ( die is een stuk sterker dan mij) en sinds dien doet ze het niet meer Lachen