welke hand had er ook alweer voorrang op de hoefslag, welke hand moet je elkaar kunnen geven als je elkaar passeert?
wie helpt mij even
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Intervarno schreef:en een snellere gang heeft ook voorrang.

DollySnolly schreef:Intervarno schreef:en een snellere gang heeft ook voorrang.
O, dat wist ik helemal niet joh.
Dus als ik in draf zit op de linkerhand en er komt iemand in galop op de rechterhand aan dan moet ik hem eigenlijk voorrang geven op de hoefslag???
Nooit geweten, niemand bij ons op stal doet dat ook... gewoon links altijdvoorrang, maakt niet uit wat je doet
maar als iemand SB oefent dan wel, maar dat heeft meer met fatsoen te maken.
ArlandoO schreef:hele goeie vraag zelfs.
Ik had laatst les, en reed op de linkerhand in galop en wilde een volte maken.
Kwam ik dus rechttegenover iemand anders terecht die op de rechterhand aan het draven was.
Dit ging dus bijna fout, en er ontstond een discussie.
Maar ik had volgens mij gewoon voorrang, terwijl zei zegt dat ik binnenhoefslag had moeten nemen
Ik weet het, het is verwarrend, maar Als je op de hoefslag rijdt mag je daarop blijven rijden. Als er iemand aankomt die een figuur aan het rijden is, moet deze zijn figuur aanpassen.
Dressuurgek schreef:Even een aanvulling...
Persoonlijk vindt ik het erg handig als er iemand continu op een volte zit, de binnehoefslag aanneemt ongeacht je linksom of rechtsom rijd. De anderen in de bak kunnen dan gewoon op de hoefslag er omheen rijden en kan er ook niemand in die volte worden ingesloten....
Intervarno schreef:Als ik het goed heb begrepen reed jij een volte en die ander op de hoefslag? Dan heeft die ander tóch voorrang...Ik weet het, het is verwarrend, maar Als je op de hoefslag rijdt mag je daarop blijven rijden. Als er iemand aankomt die een figuur aan het rijden is, moet deze zijn figuur aanpassen.