niet eens met de punten, er iets tegen te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

niet eens met de punten, er iets tegen te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 16:46

Er zullen vast veel mensen al mijn vorige topic over me verliespunten hebben gelezen, hier gaat het dan nog gedeeltelijk over.

Even kort:

- Behaald: 2 verlies (2x 147)
- hoeveel jury's: 1 voor 2 proeven

Waarom ik hier niet mee eens ben:

- De baan was heel erg zwaar (paarden verdwenen er tot aan hun kogels in), hier is geen rekening mee gehouden
- Op de protocol staat dat er bijna niks getoond was qua impuls, midden/uitgestrekte gangen, er geen aanleuning was, geen basis, geen sprong, enz.
(Dit was wel minder dan normaal, maar dat kwam vanwege het hard moeten werken om de baan door te komen)
- Jury heeft na afloop van de proef zelf onderdeel 24 t/m 30 ingevuld, krijg het idee dat ze mij echt verlies wilde geven (dus is een subjectieve opmerking, oftewel een mening, dit kan dus ook anders liggen)

Verder:
- Er stond zelfs een stukje in, in de paardenkrant.
- O.a. dressuurruiter Patrick van der Meer heeft zich afgemeld voor de selectiewedstrijden van de Subtop bij deze vereniging, vanwege de slechte bodem

Mijn fouten:
- Ik had niet moeten starten
(tijdens wedstrijdstress ben ik niet altijd even helder aan het nadenken.. Hamer )
- Of ik had tijdens mijn proef moeten afgroeten om zo verlies tegen te gaan
- Met de jury praten na afloop
(was zo ondaan van mijn punten dat ik, zonder verder nog iets tegen iemand te zeggen, naar huis ben gegaan Bloos )

Is er nog iets wat ik kan doen? Want ik zit wel met twee verlies in me mik.

Verder weet ik dat ik er eigenlijk niet steeds zo mee bezig moet zijn, en sommige vinden me aan het "aanstellen". Maar ik vind het nog steeds niet helemaal eerlijk hoe het is gegaan.

KiWiKo

Re: niet eens met de punten, er iets tegen te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:48

lief het is en blijft een jurysport...... even slikken en weer doorgaan

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 16:49

Weet ik dat doe ik ook.. Maar ik vroeg mij af of er nog wat aan te doen was (vandaar ook dit topic)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:56

Kom op Cardy, als je M rijdt weet je ook dat dit soort dingen kunnen gebeuren. Karel Urtecht Tango natuurlijk maar net wat KiWiKo al zei slikken en doorgaan.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:59

gewoon pech... je hebt er weer wat geleerd... volgende keer beter... ik zou er als ik jou was niet meer over nadenken.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:00

Ik had mijn eerste wedstrijd 156 en 159 punten, ook veel commentaar over impuls en aanleuning en bepaalde dingen niet getoond. Betrefd impuls en aanleuning was ik het wel eens maar bepaalde dingen niet getoond zoals middedraf enz... was onzin want iedereen die mij heeft zien rijden zij dat ik die onderdelen heel goed had gedaan. Er wedr op die wedstrijd zo enzo laag gejureerd.

Ik denk dat je daar weinig aan kunt doen, zoals Kiwiko al zei het is een jurysport.
Wat je wel zou kunnen doen is met de andere deelnemers praten om te kijken wat hun er van vonden en als er meerdere de zelfde standpunten als jouw heeft , daar dan werk van te maken.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:01

Als ik jou was zou ik dit maar gewoon als een leer voor de volgende keer zien.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:03

Ik weet dat ik pech heb, maar dat is mijn vraag niet.

Kan ik hier nog iets tegen doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:04

alweer een topic, dit is je 3e?

Nee er is niets aan te doen....

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:06

je kan goed tellen Vork
Ik vroeg me dit af, omdat ik volgens de KNHS wel met de jury contact kon opnemen en met de vereniging.
Aangezien de vereniging niet reageert..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:08

En dan?
Je hebt die punten toch gereden?
Wat wil de jury daar aan veranderen? En wat zei de KNHS dan precies...dan ga je toch weer verder onder het kopje fraude...doet de KNHS daar aan mee?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:09

runningkawa schreef:
En dan?
Je hebt die punten toch gereden?
Wat wil de jury daar aan veranderen? En wat zei de KNHS dan precies...dan ga je toch weer verder onder het kopje fraude...doet de KNHS daar aan mee?

Ik heb het niet over fraude plegen.. Maar meer omtrend dat ik na mijn protocollen de jury niet heb kunnen spreken.. Ik wilde graag nog wat kritiek van haar horen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:10

Maar dat heeft dan toch niets te maken met nog wat er aan kunnen doen? Lachen
Dan heb je het over ik wil de jury spreken om te weten hoe die aan deze punten kwam (als die het nog weet) en daarvan leren Lachen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:11

Tja.. als je ten strijd wil trekken, dan kan dat natuurlijk altijd. Dien een klacht in.. maar enige wie daar slechter van wordt is jij zelf.
De jury vond je niet M2 waardig... dat is wel duidelijk.. ik neem niet aan dat iedereen verliespunten heeft gereden. Nou je hoeft toch niet iedereen in het Pro-Cardy kamp. Vele spreken de jury niet na hun punten. Gewoon verder rijden en naam van de jury onthouden, als je haar weer treft kan je meteen wat vragen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:11

Jeetje zeg, het zit je wel hoog niet??
Topic nummer drie over één en het zelfde onderwerp.

Cardy schreef:

Ja, ophouden met miepen en zeuren en de volgende keer beter rijden. Rolleyes
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 09-11-07 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:12

runningkawa schreef:
Dan heb je het over ik wil de jury spreken om te weten hoe die aan deze punten kwam (als die het nog weet) en daarvan leren Lachen

Ja dat bedoel ik Blond

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:12

volgens mij staan alle jurys in het vacadeum........ je kan haar zo bellen

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:14

Evelijn schreef:
Tja.. als je ten strijd wil trekken, dan kan dat natuurlijk altijd. Dien een klacht in.. maar enige wie daar slechter van wordt is jij zelf.
De jury vond je niet M2 waardig... dat is wel duidelijk.. ik neem niet aan dat iedereen verliespunten heeft gereden. Nou je hoeft toch niet iedereen in het Pro-Cardy kamp. Vele spreken de jury niet na hun punten. Gewoon verder rijden en naam van de jury onthouden, als je haar weer treft kan je meteen wat vragen.

Pro-cardy kamp? nee hoor dat hoeft absoluut niet Clown

(onderstreepte)
Dat is een goeie, bedankt. Dat is dus iets wat ik kan doen, hier doelde ik dus op

KiWiKo schreef:
volgens mij staan alle jurys in het vacadeum........ je kan haar zo bellen

O dat wist ik niet, dacht dat alleen verenigingen hier bij konden (daarom probeer ik al de hele tijd de vereniging te bereiken, en de KNHS draait er een beetje omheen

KarinvdM schreef:
Jeetje zeg, het zit je wel hoog niet??
Topic nummer drie over één en het zelfde onderwerp.

Cardy schreef:

Ja, ophouden met miepen en zeuren en de volgende keer beter rijden. Rolleyes

Nee echt? Je meent het Tong uitsteken Nee je hebt gelijk hoor, ik heb hier iig wel van geleerd.
Was toch al me laatste geplande wedstrijd voor dit jaar (paard loopt minder lekker in de winter, door stijdheid in de gewrichten). Ga de komende tijd veel werken aan de basis, rechtgerichtheid en verzameling. De "kunstjes" laat ik even ter zijde, paard heeft hard gewerkt afgelopen maanden en heeft het wel verdiend (ben in 3 maanden door de M1 gevlogen, en ze begint nu een beetje "op" te raken)
Laatst bijgewerkt door Cardy op 09-11-07 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:16

Cardy schreef:
runningkawa schreef:

Ja dat bedoel ik Blond

En dat zeg je vervolgens meerdere malen niet?

Ik heb ook wel eens slechte punten gehaald omdat je op x moest groeten en je vastzoog...stond er te abrupt...werd er ook geen rekening gehouden met de bodem...en dan?
Slechte punten in een hele proef omdat er naast me aangespannen proef werd verreden en de karretjes eng waren...en dan?
Kawa flauw deed over de bakkabouer in de bloembak..wilde dat ze die bak verzet hadden hoor Ja

Dat zijn toch dingen waar iedereen last van heeft, dus niet zomaar een jury die maf is Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:16

Cardy zo best zijn je vorige punten nu ook weer niet in de M dus misschien toch nog even langer trainen? Klinkt misschien een beetje grof, maar de rest had wel redelijke punten, dus aan de zware bak kan het toch niet alleen maar hebben gelegen lijkt mij.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:21

Nogmaals:

Citaat:
Het lijkt me, los van de punten, een hele kluif voor je pony om in zo`n baan te starten.
Als ik wist dat mijn pony zulke waarden had op de gewrichten dan had ik er denk ik voor gekozen om af te melden.

Maar ik was niet aanwezig, dus hoe het echt ging en of je pony er überhaupt last van had kan ik natuurlijk niet beoordelen.

Hoe goed kan jouw pony uit de verf komen op een discutabele bodem? Ik denk dat je je echt meer moet bezighouden met de belasting van je pony door die bodem, dan met de vraag wat voor punten je bij elkaar kunt rijden. Die twee zaken hangen wellicht met elkaar samen Lachen

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:23

Ik ben het met de meesten eens.

ik begrijp uit je verhaal (en alle eerdere topics die je hierover hebt geopend) dat de omstandigheden niet optimaal waren. Maar:

het blijft een jurysport. En als je goed rijdt kunnen ze echt niet om je heen. Je hebt niet goed genoeg gereden.

Dat je het zelf wel goed vond zegt misschien meer over jezelf dan over de jury?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:23

idd uums, vraag me ook af hoe eerlijk het is dat van zulke pony te vragen...recratief lijkt me ook al heel wat.
Verder laten de fotos in het profiel regelmatig geen goed ondertredend achterbeen zien...dan kun je op zware bodem het wel vergeten.
Overigens lijkt op de foto's het paard ook niet recht...dan loop je gewoon vast.... Lachen
En de SB heeft geen buiging...
Niet gemeen bedoeld maar als hulp waar je aan kunt werken.

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:56

Heb ook wel eens een meisje verhaal horen halen bij de jury omdat ze haar punten niet goed genoeg vond en de bodem ook de schul gaf, volgens jury ( en daar ben ik het mee eens) als je paard goed op het achterbeen/aan de hulpen en gewoon bevestigd is in zijn klasse, dan maakt een zwaarder bodem echt niet uit. Misschien is ie de 2de proef vermoeider maar zeker de eerste proef moet je gewoon goede punten kunnen rijden.
Misschien is je paard er nog niet helemaal klaar voor, en dit is echt geenn schande hoor, en misschien was de jury niet gecharmeerd van je paard. Niet treuren komt vast goed allemaal! Succes ermee.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 20:12

Indien je het niet eens bent met de uitslag kun je tot een half uur na de uitslag protest aantekenen. Je kunt echter geen protest aantekenen tegen de beoordeling van de jury. De protestregeling staat beschreven in het KNHS reglement. Bij deze dus een slotje hier.