Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
beantsje schreef:nou, 't is wel een wat warrig bericht. Probeer eens gewone Nederlandse zinnen te formuleren?
Maar goed, jouw pony is dus gestresst bij het laden. Nu wil ze er nog op, als het zo doorgaat, krijg je haar er helemaa niet meer op.Ik zou eventjes de wedstrijden laten voor wat het is en rustig oefenen. Gewoon bij de stal, overdag als het licht is.
In alle rust laden (zonder tijdsdruk en zonder publiek), wat lekkers geven zodra ze erop staat en in alle rust er weer vanaf.
dan een ritje maken, en zo rustig opbouwen. Heel voorzichtig rijden!
En als je naar wedstrijd gaat, zorg dan dat je echt veel te vroeg bent!
O ja, de accu raakt echt niet in een half uurtje leeg van een trailerlampje!
Een paardenoog accomodeert veel langzamer dan een mensenoog. Voor als je het niet begrijpt: als je zelf van een fel verlichte ruimte in het donker stapt, duurt het eventjes voordat je weer wat ziet. Die periode is voor een paard langer. Dat is heel erg eng voor een paard en het is voor hem daarom tegennatuurlijk om in zo'n donkere trailer te stappen. Niet doen dus, maar lampje aan en rustig de tijd gunnen!!!

Up_to_Date schreef:Probeer haar weer aan de trailer te laten wennen.
Dit kun je bijvoorbeeld doen:
- zet haar in de trailer, geef haar wat te eten en daarna er weer uit.
- zorg dat iemand anders de stang kan bevestigen.
Up_to_Date schreef:Ik zie in je onderschrift dat je doof bent.
Ik probeer je probleem duidelijker te beschrijven:
vorige week vrijdag hadden we wedstrijd om te oefenen.
Ik haal mijn pony uit de trailer (ze zweette veel). Toen ik haar ging op zadelen was ze minder zweet. Ik had 15 minuten om los te rijden en ik was zo boos op die mensen (die de lijst maken van hoelaat je moet rijden) Ik ben ook zelf ook gestresd. Toen de proef voorbij was gingen we terug naar de trailer. Toen wou ik mijn pony weer in de trailer doen maar zij schrok en trapte tegen een auto aan. Door mij, ik wou tegen haar zeggen dat ze braaf was maar in de trailer was de lamp nog niet aan.
Ik moest veel huilen want mijn pony had veel pijn aan haar nek toen ging jola de trailer in en snel terug naar de stal. Jola zweet veel omdat zij bang is. Jola is 5 jaar niet meer in de trailer geweest.
Ik ben zo boos omdat iemand niet wilt dat auto aan staat voor de trailer lamp.
Ze is bang dat zijn accu leeg is.
Ik weet het niet meer dat wat ik ga doen
Kan iemand mij info geven?

L0veJ0la schreef:mijn pony is 16 jaar. ik ben bang dat ze hartstilstand krijgt. en ben wel best bang dat ik haar kwijt ben.. ik wil ook niet dat ze vertrouwen kwijt is..

cissy schreef:waar woon je? ik wil je anders wel een keer helpen met je pony, vind het wel een uitdaging om een doof persoon te helpen met trailerladen, misschien gaat het dan wel heel goed omdat jij toch al ingesteld bent op lichaamstaal omdat je mensen niet kunt verstaan en begrijp je mijn lichaamstaal naar je paardje toe wel feilloos.
Ik heb al een heel aantal bokkers geholpen, maar je moet het zelf weten, als je niks doet gaat ook je probleem niet weg. cissy schreef:ja maar ik ben niet iemand van jouw stal en ik laad wel meer paarden van mensen met problemen, dat is het verschilIk heb al een heel aantal bokkers geholpen, maar je moet het zelf weten, als je niks doet gaat ook je probleem niet weg.