stress,paniek,bang. (trailer)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

L0veJ0la

stress,paniek,bang. (trailer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 19:10

vroige week vrijdag hadden we wedstrijd voor oefenen.

ik haal mijn pony uit de trailer, (ze zweet veel.) toen ik ging haar op de zadelen en om te rijden, ze was minder zweet. ik had 15 minuten om te rijden ik was zo boos op die mensen (lijst maken van hoelaat begint) ik ben ook zelf stress. na proef voorbij is. we gingen terug naar de trailer. toen mijn pony weer in de trailer doen maar zij schrok en trapte tegen een auto aan. door mij, ik wou tegen haar zeggen dat ze braaf was, maar in de trailer had nog niet lamp aan. gelukkig. ik veel huilen want mijn pony veel pijn aan haar nek toen opnieuwe ging jola in de trailer en snel terug naar de stal en jola zweet veel omdat zij is bang.

ik ben zo boos omdat iemand wilt het niet dat auto aan staat voor de trailer lamp zet. ze is bang dat zijn accu leeg is.
ik weet het niet meer dat wat ik ga doen

kunt iemand mij info geven ofzo

hier is het verhaal van mijn moeder en mij samen schrijven.
vroige week vrijdag ging het niet goed, Omdat jola heel erg gestressd was. Omdat het was de eerste keer na 5 jaar dat zy moet in de trailer in de kampen ik had maar 15 minuten om jola op de zadelen en in te rijden.
ik had 146 pnt en 166 pnt. toen jola weer in de trailer doen maar zij schrok en trapte tegen een auto aan.
ik veel huilen want jola veel pijn aan haar nek toen opnieuwe ging jola in de trailer en snel terug naar de stal en jola zweet veel omdat zij is bang.
Laatst bijgewerkt door L0veJ0la op 08-11-07 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

L0veJ0la

Re: stress,paniek,bang. (trailer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 19:15

iemand begrijpt mij niet dan vraag maar raak..

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:22

nou, 't is wel een wat warrig bericht. Probeer eens gewone Nederlandse zinnen te formuleren?

Maar goed, jouw pony is dus gestresst bij het laden. Nu wil ze er nog op, als het zo doorgaat, krijg je haar er helemaa niet meer op.Ik zou eventjes de wedstrijden laten voor wat het is en rustig oefenen. Gewoon bij de stal, overdag als het licht is.
In alle rust laden (zonder tijdsdruk en zonder publiek), wat lekkers geven zodra ze erop staat en in alle rust er weer vanaf.
dan een ritje maken, en zo rustig opbouwen. Heel voorzichtig rijden!
En als je naar wedstrijd gaat, zorg dan dat je echt veel te vroeg bent!

O ja, de accu raakt echt niet in een half uurtje leeg van een trailerlampje!
Een paardenoog accomodeert veel langzamer dan een mensenoog. Voor als je het niet begrijpt: als je zelf van een fel verlichte ruimte in het donker stapt, duurt het eventjes voordat je weer wat ziet. Die periode is voor een paard langer. Dat is heel erg eng voor een paard en het is voor hem daarom tegennatuurlijk om in zo'n donkere trailer te stappen. Niet doen dus, maar lampje aan en rustig de tijd gunnen!!!

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 19:34

beantsje schreef:
nou, 't is wel een wat warrig bericht. Probeer eens gewone Nederlandse zinnen te formuleren?

Maar goed, jouw pony is dus gestresst bij het laden. Nu wil ze er nog op, als het zo doorgaat, krijg je haar er helemaa niet meer op.Ik zou eventjes de wedstrijden laten voor wat het is en rustig oefenen. Gewoon bij de stal, overdag als het licht is.
In alle rust laden (zonder tijdsdruk en zonder publiek), wat lekkers geven zodra ze erop staat en in alle rust er weer vanaf.
dan een ritje maken, en zo rustig opbouwen. Heel voorzichtig rijden!
En als je naar wedstrijd gaat, zorg dan dat je echt veel te vroeg bent!

O ja, de accu raakt echt niet in een half uurtje leeg van een trailerlampje!
Een paardenoog accomodeert veel langzamer dan een mensenoog. Voor als je het niet begrijpt: als je zelf van een fel verlichte ruimte in het donker stapt, duurt het eventjes voordat je weer wat ziet. Die periode is voor een paard langer. Dat is heel erg eng voor een paard en het is voor hem daarom tegennatuurlijk om in zo'n donkere trailer te stappen. Niet doen dus, maar lampje aan en rustig de tijd gunnen!!!

Probeer eens gewone Nederlandse zinnen te formuleren?: kijk maar bij het verhaal onder schrijven samen met mijn moeder..

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:44

Eerlijk is het verhaal wel moeilijk te volgen maar ik begrijp dat je doof bent en waarschijnlijk daardoor ook moeite met het schrijven van zinnen Knipoog
Geen probleem, lezen we gewoon overheen.

Wat beantjes verteld is waar en misschien wel een goede optie op eens te oefenen om de rust weer terug te vinden.

Ook de lamp aan in de trailer is erg verstandig, wel voordat je gaat laden.
Zorg ook dat er iemand bij is die meteen de stang aan de achterkant erop kan doen, en de klep omhoog.
Dan kan jij aan de voorkant blijven staan en via de voorkant eruit.

Succes ermee Knipoog

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:46

Ik zie in je onderschrift dat je doof bent.
Ik probeer je probleem duidelijker te beschrijven:

vorige week vrijdag hadden we wedstrijd om te oefenen.

Ik haal mijn pony uit de trailer (ze zweette veel). Toen ik haar ging op zadelen was ze minder zweet. Ik had 15 minuten om los te rijden en ik was zo boos op die mensen (die de lijst maken van hoelaat je moet rijden) Ik ben ook zelf ook gestresd. Toen de proef voorbij was gingen we terug naar de trailer. Toen wou ik mijn pony weer in de trailer doen maar zij schrok en trapte tegen een auto aan. Door mij, ik wou tegen haar zeggen dat ze braaf was maar in de trailer was de lamp nog niet aan.
Ik moest veel huilen want mijn pony had veel pijn aan haar nek toen ging jola de trailer in en snel terug naar de stal. Jola zweet veel omdat zij bang is. Jola is 5 jaar niet meer in de trailer geweest.

Ik ben zo boos omdat iemand niet wilt dat auto aan staat voor de trailer lamp.
Ze is bang dat zijn accu leeg is.
Ik weet het niet meer dat wat ik ga doen

Kan iemand mij info geven?

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:48

Probeer haar weer aan de trailer te laten wennen.
Dit kun je bijvoorbeeld doen:
- zet haar in de trailer, geef haar wat te eten en daarna er weer uit.
- zorg dat iemand anders de stang kan bevestigen.

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 19:50

Up_to_Date schreef:
Probeer haar weer aan de trailer te laten wennen.
Dit kun je bijvoorbeeld doen:
- zet haar in de trailer, geef haar wat te eten en daarna er weer uit.
- zorg dat iemand anders de stang kan bevestigen.

- zet haar in de trailer, geef haar wat te eten en daarna er weer uit. dat heb ik gedaan. oefenen. 2 x oefenen meer niet.

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 19:53

Up_to_Date schreef:
Ik zie in je onderschrift dat je doof bent.
Ik probeer je probleem duidelijker te beschrijven:

vorige week vrijdag hadden we wedstrijd om te oefenen.

Ik haal mijn pony uit de trailer (ze zweette veel). Toen ik haar ging op zadelen was ze minder zweet. Ik had 15 minuten om los te rijden en ik was zo boos op die mensen (die de lijst maken van hoelaat je moet rijden) Ik ben ook zelf ook gestresd. Toen de proef voorbij was gingen we terug naar de trailer. Toen wou ik mijn pony weer in de trailer doen maar zij schrok en trapte tegen een auto aan. Door mij, ik wou tegen haar zeggen dat ze braaf was maar in de trailer was de lamp nog niet aan.
Ik moest veel huilen want mijn pony had veel pijn aan haar nek toen ging jola de trailer in en snel terug naar de stal. Jola zweet veel omdat zij bang is. Jola is 5 jaar niet meer in de trailer geweest.

Ik ben zo boos omdat iemand niet wilt dat auto aan staat voor de trailer lamp.
Ze is bang dat zijn accu leeg is.
Ik weet het niet meer dat wat ik ga doen

Kan iemand mij info geven?

heel erg bedankt dat u mij verhaal schrijft.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:56

Niks te danken!

Gewoon blijven oefenen met het voeren in de trailer.
Doe dit ook een paar keer in het donker.
Als dit prima gaat, zal dit op den duur op wedstrijd ook goed gaat.

Een stalgenoot gebruikt haar trailer nauwelijks en zij doet dit ook vaak.
Gewoon om het probleem te voorkomen dat haar paard er na een lange tijd niet meer in gaat.

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 20:32

mijn pony is 16 jaar. ik ben bang dat ze hartstilstand krijgt. en ben wel best bang dat ik haar kwijt ben.. ik wil ook niet dat ze vertrouwen kwijt is..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:26

--> TAO

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:32

waar woon je? ik wil je anders wel een keer helpen met je pony, vind het wel een uitdaging om een doof persoon te helpen met trailerladen, misschien gaat het dan wel heel goed omdat jij toch al ingesteld bent op lichaamstaal omdat je mensen niet kunt verstaan en begrijp je mijn lichaamstaal naar je paardje toe wel feilloos.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:01

OK dan! Toppie Cissy !!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:35

Ach, ik ben best lief... Bloos
ga je ook mee? 2 weten meer dan 1

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:26

L0veJ0la schreef:
mijn pony is 16 jaar. ik ben bang dat ze hartstilstand krijgt. en ben wel best bang dat ik haar kwijt ben.. ik wil ook niet dat ze vertrouwen kwijt is..

Een pony van 16 is nog echt niet oud, mijn oudste verzorgpony was 42 jaar oud Knipoog
Een hartstilstand zal dus wel niet echt zomaar voorkomen door alleen maar een beetje stress bij het laden.

Probeer zelf ook rustig te zijn want dat voelt jou pony ook. Misschien door iemand met meer ervaring laten inladen als je het zelf eng vindt Pling

pindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:25

meschien heefd ze dicilectie of is ze doof en daarom typt ze zo raar?

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 14:52

cissy schreef:
waar woon je? ik wil je anders wel een keer helpen met je pony, vind het wel een uitdaging om een doof persoon te helpen met trailerladen, misschien gaat het dan wel heel goed omdat jij toch al ingesteld bent op lichaamstaal omdat je mensen niet kunt verstaan en begrijp je mijn lichaamstaal naar je paardje toe wel feilloos.

op mijn stal helpen ook zo vaak met mij.. maar toch bedankt..

ik vind zo moeilijk om te nadenken van oplossing..

iedereen zeiden dat pony is minder winstpunt dan paarden krijgen meer winstpunt.. Slapen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:10

ja maar ik ben niet iemand van jouw stal en ik laad wel meer paarden van mensen met problemen, dat is het verschil Lachen Ik heb al een heel aantal bokkers geholpen, maar je moet het zelf weten, als je niks doet gaat ook je probleem niet weg.

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 19:36

cissy schreef:
ja maar ik ben niet iemand van jouw stal en ik laad wel meer paarden van mensen met problemen, dat is het verschil Lachen Ik heb al een heel aantal bokkers geholpen, maar je moet het zelf weten, als je niks doet gaat ook je probleem niet weg.

ik wil wel best proberen maar als het lukt me niet dan zou ik je wel ff vragen oke?? maakt me niet uit.. Mijn pony en ik gaan maar rustig aan doen. eerst rijden en ontspannend. ik wil dat mijn pony probeert vergeten afgelopen van 2 november.. snap je ?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:55

Heel verstandig; gewoon lekker thuis oefenen (en ook met de trailer oefenen natuurlijk). veel succes!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 09:53

veel oefenen is goed, mits je op de juiste manier oefent, anders leer je je paard alleen maar om meer niet te laden dan wel. Just my two cents.