Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Elisa2 schreef:Volgens mij kun je er beter voor gaan zorgen dat je paard goed over de rug blijft lopen en hem dan zelf leren goed uit te zitten.
Maar het gaat al veel beter. Nog wat meer oefenen en het probleem is opgelost.
) zijn als je gaat lichtrijden, omdat iemand dat tegen me zei.
femiaans schreef:De regel -1 voor lichtrijden doorzitten staat wel niet beschreven voor de M, maar zeg nu zelf, dan hóór je toch echt wel een keer te kunnen dooorzitten tijdens de proef..
Citaat:Aftrekpunten
a. Het lichtrijden, waar doorzitten wordt gevraagd en omgekeerd, wordt altijd
bestraft en wel door het cijfer van de betreffende drafreprise van de proef met
1 punt te verminderen. Hetzelfde geldt voor het “op het verkeerde been” lichtrijden

)
_10_ schreef:Lichtrijden hoort gewoon niet thuis in een M proef
Dus het stukje reglement uit de quote van KarinvdM slaat in mijn ogen níet op de klasse M en hoger.
Sterker nog, zou het niet beoordeelt kunnen worden als een fout in de proef???
Er wordt tenslotte niet getoond wat er wordt gevraagd
Dus zou het geen onvoldoende + een -2 moeten zijn????
(ben even hardop aan het denken hoor)
Hoe dan ook, ik vind zeker niet dat een M ruiter een voldoende kan krijgen voor een midden/uitgestrekte draf die wordt gereden met een ruiter die gaat lichtrijden
Als het nu in de Z zou zijn.. Maar misschien een mooie vraag om het eens aan de KNHS voor te stellen, we zijn duidelijk allemaal zeker van ons gelijk terwijl we lijnrecht tegenover ekaar staan ( wij dan niet 10) femiaans schreef:Het zou zomaar kunnen 10, maar ik vind persoonlijk een 4-2 wel erg hard met afstraffen gaan.Als het nu in de Z zou zijn.. Maar misschien een mooie vraag om het eens aan de KNHS voor te stellen, we zijn duidelijk allemaal zeker van ons gelijk terwijl we lijnrecht tegenover ekaar staan ( wij dan niet 10)

Mistic schreef:Ik zou zeggen ga thuis oefenen totdat je het wel onder de knie hebt. Imo hoor je zo niet thuis in de M1.
__PSM__ schreef:Volgens mij krijg je gewoon -1, maar vraag me af tot in hoever, aangezien je als je moet doorzitten in het B ook al ga je lichtrijden er ook niets over hoort!!

KarinvdM schreef:Ik heb het overigens nog nooit meegemaakt. De meeste mensen zijn juist blij als ze mogen doorzitten.
Ik had laatst in het L2 wel iemand die beide keren bleef zitten tijdens de middendraf.