ik was laatst bij de tankstation en was is even door de bladen en het spitten en zag ik het blad amazone staan.. oo kan wel een keertje.. toen kwam ik een pagina tegen waar stond dat brandnetel heel goed werkt bij zomerexceem en hoefbevangenheid..
mijn paard heeft dus zomerexceem en een stalgenoot haar paard ook en ook nog is hoefbevangenheid.. ik vroeg haar hier na en zei keek me aan of ze een spook zag had hier nog nooit van gehoord.. heeft iemand hier ervaring mee?? en zo ja werkt het??
Bij het halfzusje van mijn pony werkt het super (maar zij krijgt wel een halve wasmand vol per dag), maar mijn pony wil het nauwelijks eten. Het zal wel per paard verschillend zijn, zoals zoveel middeltjes tegen eczeem. Maar 't is natuurlijk het proberen waard, vooral omdat brandnetel sowieso gezond is (reinigend).
het is bloedzuiverend en er zit veel kalk in,dus het zal inderdaad goed zijn voor zieke paarden. Ik heb mijn hoefbevangen paard het ook gegeven,long ago,eerst in de keukenmachine gemalen en daarna door de zemelen gemengt,hij at het wel....
Volgens mij is brandnetel nooit slecht, ik zou zeggen, gewoon proberen, baadt het niet dan schaadt het niet! Alleen, zijn er nu brandnetels? En nog een vraagje: Wanneer doen jullie de eczeemdeken er af? Succes met dit rottige verschijnsel.....
Ik heb de eczeemdeken een paar dagen afgehad toen het 's nachts gevroren had, maar helaas bleken die kl*temugjes nog niet kassie, dus heb ik 'm weer opgedaan. Maar nu, met dat vreselijke herfstweer van de afgelopen paar dagen loopt ponylief eindelijk weer bloot. Er zitten nog steeds wel een paar mugjes hier, maar ze staat dag en nacht buiten en ik vind het geen fijn idee dat ze dag en nacht met een natte pyama aan loopt.
dat is wel een goeie! nog nooit gehoord maar wie niet probeert..
ik heb trouwens mijn paard al een hele poos onder de eczeemdeken vandaan, sinds oktober.. heb haar een gewone dikkere deken met lange staartflap aan.. helaas schuurt ze haar manen wel maar dat kam ik weer recht en maak het nat om het zweet er ff uit te halen, daar schijnen ze ook jeuk van te krijgen.. als ze maar van die staart af blijft!!