regendeken over andere deken?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

linda123

regendeken over andere deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 14:14

Omdat mijn outdoordekens na het laten wassen niet meer de hele dag waterdicht zijn en ik even niet het geld heb om weer allerlei dekens nieuw te gaan kopen (paard is namelijk geschoren dus heb meerdere dekens nodig van verschillende diktes) vroeg ik me af of het niet mogelijk is overdag bij wat minder weer een regendeken (0 gram) over zijn normale deken te doen?
En dan op stal weer afdoen natuurlijk....
Zijn er meer die hier ervaring mee hebben of dit ook doen? Ervaringen? Gaat het niet schuiven over mekaar?
Welke regendeken zouden jullie me aanraden? Wil me geen zorgen hoeven maken als het een keertje flink plenst....moeten dus echt 100% waterdicht zijn en blijven!
Paardje staat dagelijks zo'n 7 uur buiten....

Alvast bedankt!

Valerie_V

Re: regendeken over andere deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:18

Een paar mensen bij ons op stal hadden dat ook gedaan maar dan met een gevoerde outdoor deken over een stal deken bleef prima liggen en volgens mij had het paard er helemaal geen last van Lachen

de paarden bij ons op stal staan ook wel ongeveer zo'n 7 uut buiten!

avina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:26

Wij doen dat ook altijd. Gewoon een ongevoerde regendeken over de staldeken heen.
Gaat prima!:)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:26

HAR-->SV

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:28

Mijn paard staat al jaren met een ongevoerde regendeken over zijn andere deken heen dag en nacht en dat gaat prima.

Je gewassen deken kun je ook behandelen met een spray om hem weer waterafstotend te krijgen.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:58

Wij doen niet anders. Het werkt prima. Bij binnenkomst op stal hangen we de regendekens altijd goed te drogen zodat ze dat dag erna weer fijn gebruikt kunnen worden.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:59

Ja hoor gaat perfect! Ik doe het ook!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:01

Ik doe het niet meer. Door het rollen gingen ze toch schuiven, waardoor de onderste deken een stukje onder de regendeken uit kwam. De onderdeken werd dan nat, het vocht trok in de deken onder de regendeken en het gevolg was een koud paard met een natte kont.

max_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:33

ik doe altijd als het wat kouder is de regendeken over de winterdeken gaat prima!!! Knipoog

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:36

ja doe ik ook met een nul-grams regendeken, werkt perfect.

Ik heb zelf de weather-beeta landa, echt een super deken!!!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 09:51

Ik doe het ook met mijn regendeken. Zo hoef je niet elke keer dure regendekens in verschillende aantal grammen te kopen, maar staldekens in verschillende aantal grammen, die prima blijven liggen Lachen

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 09:55

Hier doen we het ook wel. Geen probleem.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 09:58

Lenneke_ schreef:
Ik doe het niet meer. Door het rollen gingen ze toch schuiven, waardoor de onderste deken een stukje onder de regendeken uit kwam. De onderdeken werd dan nat, het vocht trok in de deken onder de regendeken en het gevolg was een koud paard met een natte kont.

De onderste deken wordt HELEMAAL nat als je er niks over heen doet Knipoog

Wij doen het ook zo bij dekens die niet meer goed waterdicht zijn, ideaal, want je kan iedere deken er onder doen.
Ook `s nachts laten we ze op, dat geeft geen problemen en de deken droogt op het paard vaak sneller als opgehangen

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 10:03

ik doe het ook,, heb een regendek met hals....die ligt over een winterdeken heen die niet waterdicht is...

je kan dan iig ook de dikte van de deken aan passen ivm temperatuur...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 10:07

WilmaW schreef:
Mijn paard staat al jaren met een ongevoerde regendeken over zijn andere deken heen dag en nacht en dat gaat prima.

Je gewassen deken kun je ook behandelen met een spray om hem weer waterafstotend te krijgen.
Ik had echt bijna dezelfde tekst in m'n hoofd. Lachen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:32

sigrid1182 schreef:
ik doe het ook,, heb een regendek met hals....die ligt over een winterdeken heen die niet waterdicht is...

je kan dan iig ook de dikte van de deken aan passen ivm temperatuur...

waar kun je een goedkoper regendeken met hals kopen? kan nergens vinden gr emaartje

linda123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 14:48

Bedankt voor alle tips.....heb mijn dekens al met een waterdicht-spray behandeld, maar helaas zijn ze natuurlijk niet meer 100% waterdicht geworden.
Denk toch dat ik maar een regendeken ga aanschaffen! Dan kunnen de dekens die ik nu al heb er mooi onder.
Zat zelf te denken aan een BR regendeken, iemand ervaring? Echt goed waterdicht?
Welke maat moet ik nemen? Mijn paard heeft normaal maat 1.85 maar die moet er dis onder kunnen?
Moet ik gaan voor maat 1.95 of zelfs groter?
Hopelijk kunnen jullie me nog wat tips geven......alvast bedankt weer!

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:54

Wij doen het ook altijd. Werkt perfect.
Daarbij is "laagjes" dekens met hetzelfde aantal gram ook warmer dan 1 hele dikke.
Wij proberen wel altijd een vrij lichte soepele deken eronder te leggen en niet een zware logge deken.
Als je de regendeken niet wilt gebruiken in de zomer/ voorjaar zonder iets eronder kan je een maatje groter nemen. Het kan dan wel zijn dat de ruimte over de borst wat ruimer wordt waardoor het kan gaan "inregenen" bij de schouders.

Ingriddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:56

Regendeken over gewone deken kan, als je maar zorgt dat je paard niet te warm staat, want dat is voor een paard niet fijn.
Die staat het liefst bij een temperatuur van 10-15 graden.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:04

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:54

gaat prima. Ik gooi mijn pony los met een regendeken over haar gewonen deken omdat mevrouw gewoon gaat rollen in de plassen Tong uitsteken. Ze doet ook altijd lekker debiel, maar de deken is nog nooit verschoven!

Waar ik wel op let is dat ik de kruissingels en de bilkoorden strakker doe dan normaal, dat de deken mooi met de ronding van de buik mee gaat (natuurlijk niet al te strak Tong uitsteken), dan verschuiven ze minder (zo 'scheppen' ze met rollen ook minder water, overigens bij mij nog nooit gebeurd) Ook de bilkoorden wat strakker tegen opwaaien.

Werkt prima!

nicolaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:59

Dat doe ik ook. Soms wil ik wel eens een 200-grams staldeken gebruiken en met regen doe ik daar een 0-grams regendeken overheen. Werkt prima.

Groetjes
Brigitte

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:08

Lenneke_ schreef:

dat probleem had ik ook laatst, maar dat heb ik opgelost door de bilriemen van de regendeken ook vast te maken aan het onderste dek, werkt prima Knipoog