Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
joplin_1 schreef:als ik jou was zou ik maar even informeren bij het CBR en niet naar de FAQ kijken dan weet je het zeker. Maar doe vooral wat je niet laten kunt.
joplin_1 schreef:Toch jammer dat er altijd weer mensen zijn die denken dat ze het weten terwijl ze het verkeerd hebben.....Ik denk dat je niet goed geinformeerd bent met een trailer heb je echt wel een B/E rijbewijs nodig. Dus het lijkt me wel zo handig dat je eerst dit rijbewijs gaat halen. succes
Lieke schreef:Bedankt voor de antwoorden.
Nog een vraagje aan ikke; waarom is het E-rijbewijs een handigere zet, juridisch of voor de vaardigheden?
) Katja schreef:joplin_1 schreef:Toch jammer dat er altijd weer mensen zijn die denken dat ze het weten terwijl ze het verkeerd hebben.....Ik denk dat je niet goed geinformeerd bent met een trailer heb je echt wel een B/E rijbewijs nodig. Dus het lijkt me wel zo handig dat je eerst dit rijbewijs gaat halen. succes
CD28 schreef:[Hmm... ik werd laatst (maandje terug) aangehouden met de trailer en die agent beweerde toch echt dat je ALTIJD een B/E nodig hebt voor het rijden met een trailer.
Ik zou het risico niet nemen en gewoon je E gaan halen. Stel dat je een ongeluk krijgt dan kun je er wel vanuit gaan dat de verzekering moeilijk gaat doen als je geen E hebt.
heel handig!!
missanita84 schreef:wil niet te veel zeggen, maar toen ik examen deed zei de examinator dat het daarlijk verplicht wordt om een E rijbewijs te hebben.
je mag dan nergens zomaar mee rijden (bv tendermaster als ik het goed schrijf of een gewoon karretje)
gr anita
Lieke schreef:Nou, ik ga nog even nadenken over het E-rijbewijs.
Maar heeft iemand nog tips waar ik goed op moet letten bij de aanschaf en wat zal een tweedehands trailer ongeveer kosten?
Judje schreef:Lieke schreef:Nou, ik ga nog even nadenken over het E-rijbewijs.
Maar heeft iemand nog tips waar ik goed op moet letten bij de aanschaf en wat zal een tweedehands trailer ongeveer kosten?
Meer informatie hier over kan je natuurlijk vinden via de zoekfunctie daar er al meerdere topics over zijn geweest (ook recent).
Een van de belangrijkste dingen is de bodem: wanneer je deze goed schoon houdt zou deze volgens onze trailerdealer in de buurt eens in de 7 'a 8 jaar vervangen moeten worden. Je kan natuurlijk ook vragen hoe lang de bodem er al in ligt.
Judje schreef:Daarnaast: antislip op de vloer en eventueel ook op de laadklep (of gewoon houten balkjes) is natuurlijk ook prettig, evenals het NIET aanschaffen van een zwarte trailer. Wanneer je je paard daar in zet met warm weer (of wanneer de zon er lekker een uurtje op heeft gestaan) dan weet je in ieder geval dat je paard die dag geen solarium meer nodig heeft...
Let er wel op dat de kitrand van de vloer in orde is. Als er vocht onder een gietvloer komt, heb je de poppen aan het dansen......Judje schreef:Daarnaast: hebben hout en kunststof beide hun voor- en nadelen, waarbij je zelf moet bepalen welke voor- en nadelen voor jou van belang zijn om hier een keuze uit te maken. Zelf vind ik het ook erg belangrijk dat de binnenzijde van de trailer zo egaal mogelijk is en dat er weinig is om aan te stoten voor je paard, maar gelukkig is dat in de meeste gevallen goed geregeld.
Judje schreef:Wat een tweedehands trailer moet kosten is natuurlijk erg afhankelijk van wat je zelf wilt! Wij hebben in mei een Henra Amazone trailer gekocht, groen hout met witte kap, 1,5 paards en 5 jaar oud en goed onderhouden, geen zadelkamer oid voor 2000 euro. Dus dat is een richtprijs, maarja: het ligt er compleet aan wat je zelf (kwijt) wilt!